Ideeen doop dochter

Discussion in 'Baby en dreumes' started by SophieW, Mar 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SophieW

SophieW Actief lid

Oct 11, 2012
    172
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

volgende week wordt onze dochter gedoopt. Na de mis hebben we iedereen (ongeveer 40 man) bij ons thuis uitgenodigd voor een hapje.

Nu wil ik graag de kamer een beetje versieren, maar heb niet zoveel ideeen hiervoor. Zat te denken aan roze ballonnen ophangen en een roze slinger. Ballonnen met helium lijken me ook erg leuk, maar zo'n heliumtankje is vrij prijzig en ik las dat met een paar uur deze weer slap zijn. Ik was van plan de dag ervoor alles al te versieren en klaar te zetten, dus dat zou dan niet werken.

Ook zou ik het leuk vinden iets van een gastenboek te maken, als aandenken voor haar. Ik kan op internet alleen maar gastenboeken voor bruiloften vinden. Is zoiets uberhaupt te koop? Of een andere vorm van een gastenboek (je)?

Is er hier iemand die ook zijn zoon/dochter heeft laten dopen? Hoe hebben jullie het aangepakt? Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet super handig ben met knutselen en ik er ook niet heel veel geld aan uit wil geven.

Ben erg benieuwd naar jullie reacties! Bedankt alvast!

2. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

May 10, 2012
    1,681
    0
    0
    Onze dochter is afgelopen zondag gedoopt (nederlands hervormd) Heb er niet aan gedacht om de kamer te versieren, of een boekje neer te leggen, was misschien wel leuk geweest, maar vorige week donderdag, vrijdag en zaterdag was het echt drama met krampen en krijsen! Ik had mn handen en mn hoofd even vol, en zondag was er geen wolkje meer aan de lucht ;) we hebben dus wel een hele fijne dag gehad, met inderdaad ook visite bij ons thuis na de dienst, maar meer dan koffie en een heleboel soesjes en minitompouches had ik niet in huis :)

je hebt wel blanco boeken, daar staat gewoon helemaal niks in, en kun je dus mensen zelf iets laten schrijven.

Succes, en geniet van de mooie dag!!

3. SophieW

SophieW Actief lid

Oct 11, 2012
    172
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Deerne85,

Ja het hoeft natuurlijk niet, versieren en zo, maar ik vind het wel leuk om te doen. Wat vervelend dat je dochter zo van streek was de dagen ervoor, maar gelukkig wel blij op de dag zelf! Ik hoop dat die van ons ook een goede dag heeft, je kan het vantevoren nooit zeker weten.

Het idee van een blanco boek is een goede, kan ik er later ook foto's bij plakken! :D

Groetjes!

4. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

May 10, 2012
    1,681
    0
    0
    ja dat weet je inderdaad niet van te voren, maar hier was de oorzaak gauw bekend, was begonnen met de nummer 2 speen van Dr Brown, maar die lekt lucht! :$:( dus maar weer terug naar de nummer 1 speen zaterdagavond, en de hele zondag een tevreden meisje gehad haha... ;) ik had het wel leuk gevonden, een versierde kamer... maarja, stond zaterdagavond om half 12 nog onder de douche omdat ik er eerder gewoon niet aan toegekomen was, pfff!

Ik geloof zelf niet, maar mijn vriend wel. En ik vond het toch een hele bijzondere gebeurtenis, dat mijn meisje nu bij een hele gemeenschap hoort, met allemaal mensen die haar welkom heten, dat deed me echt wel wat! Wat gaat jouw meisje dragen? Mijne had dit jurkje van C&A:

link

wel maat 92 maar voor de doop geeft dat toch niet, ze heeft nu maat 68. ik had er bij de wibra een cremekleurig truitje en majootje onder gekocht, zo mooi!

Share This Page