Op de grond liggen wiebelen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MMarianne, 7 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Mijn mannetje, 15 maanden, gaat soms op z'n buik languit op de grond liggen en wiebelt dan een tijdje met z'n kontje. Dacht eerst dat ie dan moe was maar hij doet het steeds vaker, net ook weer en hij is net z'n bed uit en gaat nu weer verder spelen.

Nog meer wiebelkonten hier en waarom doet ie dat?

2. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Misschien heel raar.. Maar misschien geeft het een lekker gevoel? :)

Hier doet ons zoontje het eig niet.. Het is me nog niet opgevallen.

3. MMarianne

Misschien wel, geen idee of het iets betekend!? Hij ging net weer liggen kontje wiebelen :D

4. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Die van mij doet dat ook, maar vooral op zachte ondergrond (bank, bed, knuffel) volgens mij inderdaad gewoon een fijn gevoel.

5. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Mijn broertje deed het ook toen ie heel klein was. Ik heb het hem wel eens gevraagd toen hij wat ouder was en hij vertelde inderdaaad dat het een fijn gevoel gaf. Kindjes gaan op die leeftijd steeds meer hun eigen lijfje ontdekken. Is volgens mij heel normaal.

6. oO bloem 0o

oO bloem 0o Actief lid

23 feb 2013
    290
    0
    0
    Onveilig vrijen ;)
    Omg. Eindhoven
    Twee van de kindjes waar ik op deed passen deed dat ook, waarvan één af en toe ook een beetje een kreungeluidje erbij had.
    Ik denk dat het inderdaad fijn voelt.
    Kinderen zijn op die leeftijd vaak nog niet altijd gericht aan het krabben als ze jeuk hebben, misschien is dat het?!

7. MMarianne

In het bed doet ie het ook voor het slapen gaan, zal wel gewoon lekker zijn dan :)

8. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ja, dat vinden kindjes inderdaad vaak lekker. Is het ontdekken van het eigen lichaam, maar nog zonder de schaamte die ze later leren. Op het kdv waar ik werkte deden oudere kinderen dit vaak met hun knuffel, daarop wiebelen zeg maar. Wel zeiden we tegen die wat oudere kindjes dat ze dit in hun bedje mochten doen. Het is dus niet erg, maar je hoeft het ook niet overal te doen. Maar jouw kleine zal dat zeer zeker nog niet snappen.

9. knap

knap Niet meer actief

Moet wel lachen. Maar kan je een ding verzekeren het gaat nooit meer over.

Mijn oudste doet het nog steeds en begon er ook al heel jong mee. Het geeft ze idd een prettig gevoel. Zal maar niet vertellen hoe ik zoon soms aantref. Oke hij is wel 12 dus dan weet je dat dat steeds meer gaat ontwikkelen maar hij begon er met deze leeftijd al mee. ( die van jou zoon).
    :):)

10. MMarianne

Oooh, het is écht lekker dus :D ...en dan heb ik 'm zo op internet gezet, sorry man :)

11. knap

knap Niet meer actief

Zou het idd ook weg halen. Het is prive;)

Deel Deze Pagina