Zoals het topic al aangeeft ga ik volgende week een griezeltocht organiseren en alle tips en ideeen zijn welkom. Het is vanaf 12 jaar dus hoe enger hoe beter. Het is in het bos en in het donker. Groetjes Vera
We hebben er ooit eens 1 georganisseerd, waarbij we een levensgrote pop uit een hoge boom lieten vallen, als ze eronderdoor liepen. Dat had wel een leuk schrikeffect! Mijn man en een vriend van hem stonden iets verderop in een sloot met van die witte jassen aan met ketchup erop en griezelige maskers op en een lopende ketting zaag (zonder ketting) en gingen dan wild achter de groepjes aanrennen
enge plek maken in een open stukje bos, waar zich een ritueel heeft plaatsgevonden. (zie je vaak ik van die film, met van die symbolen, houten dromenvangers, etc.)
Van te voren een spannend verhaal vertellen, bijv. over een moordlustige ontsnapte tbs-er ofzo... Je kunt wat verklede mensen achter bomen vandaan laten springen.
Wij hebben vorig jaar op brugklaskamp ook zo'n tocht gedaan. De leerlingen moesten (in groepjes van 10) achter elkaar lopen en een touw vasthouden. De voorste en achterste hadden een zaklamp. Ze moesten zelf de weg zoeken; een deel aan de hand van van die lichtgevende staafjes (Xenos) en een deel aan de hand van reflectoren die op de bomen geplakt zaten. Onderweg kwamen ze een paar 'griezels' tegen bij wie ze een opdracht moesten doen (allemaal in het donker gekleed, of als elfjes, sommigen met Scream-maskers ofzo op). Ze moesten onderweg met die opdrachten letters verzamelen en aanwijzingen, en als ze terug waren puzzelen om er achter te komen wat de geheime code was. Erg leuk!
Heb een keer z'n tocht gehad, en kwam er uit de bosjes een man met een lange jas een een dikke nep piemel, ik vond die het engste.
ik heb ook een keer zo'n tocht gehad en wat me er nog van bij gebeleven is dat we bij een kerkhofin een emmer moesten graaien waar ogen in lagen........ was dus behanglijm met gekookte eieren. succes met de voorbereidingen. groetjes susanne
Wij hebben zelf altijd spooktochten georganiseerd. Er werd dan een verhaal verteld vooraf, en alle personen die in het verhaal voorkomen kwam je dan onderweg tegen.. Ook een bandje met geluidsopnamen van grommende en blaffende honden doet t goed, dan ligt er iemand op de grond en terwijl je het bandje aanzet, grijp je iemand (op hondshoogte) bij het been We hadden een duiker in een sloot, een opgehangen man, en ikzelf was een takkewijf (hihi toepasselijk weer) de takkewijven hadden niks en pakten alles van mensen af, aan t einde ging ik vaak mijn buit teruggeven, dat varieerde van schoenen tot brillen.. De mensen kregen een allemaal een olielampje mee, dus weinig licht. Erg leuk om te doen, we hebben wat afgelachen! Veel plezier.