Sparen voor je kind

Discussie in 'De lounge' gestart door Morrighan, 30 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Morrighan

Morrighan Bekend lid

21 nov 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    Ik was aan het kijken wat ik het beste kan doen m.t.t. het sparen, kinderrekening, rentes e.d. en toen kwam ik dit tegen:

http://www.planet.nl/planet/show/id=101419/contentid=477097/sc=64c48d

Ik vind er wel wat inzitten, vooral dat die rente's zo verschillen ( is wel een artikel uit 2003, dus of het nog zo is?

Ik wil ook geen duizenden euro's sparen, maar gewoon een leuk centje voor wanneer ze het huis uit gaan.

Wat doen jullie met sparen? en hoeveel sparen jullie?

2. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Ik ben nog niet zwanger (zover ik weet ;)) en ik heb nog geen kinderen, maar als ik het artikel zo lees, lijkt het me verstandig om gewoon op een eigen spaarrekening centjes apart te gaan zetten voor een eventuele kleine.
    Dat de rente op een kinderspaarrekening zoveel lager is (of was iig) sta ik echt van te kijken.

3. Zo heb mijn vader het nu ook, die schenkt ons geld op een gezamelijke spaarrekening van mij en mijn broertje (ook een volwassenrekening dus)

ik en mijn broertje samen hebben een sns spaarrekening met een hoge rente, (ong anderhalf jaar geleden de hoogste van NL Banken) Enige nadeel is je betaal 1 % opname kosten als je er geld van afhaalt. dus het is wel iets om dus te sparen en als je er dus minder vaak wat afhaalt ivm die 1 %

4. Niet meer actief

wij hebben bij Younglife een spaarplan en dat is 100 per kwartaal en gaat tot haar 18e en dan kom je uit op zo'n 7200,- en zoveel vernemen we er straks niet van want we doen het van de kinderbijslag... verder hebben we nog een regenboogrekening voor tussendoor stortingen

5. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Wij hebben een rabo regenboogrekening voor Amber geopend en daar toen de centjes opgestort die we cadeau hebben gekregen als kraamcadeau. Verder hebben we vast laten leggen dat er automatisch 20 euro per maand van onze rekening naar haar rekenboogrekening wordt overgeboekt.

6. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Het is denk ik wel goed om iets voor je kindje te sparen. Ik had een paar 100 euro wat door mijn ouders bij elkaar gespaard was voor mij, toen ik 16 werd en zelf bij dat geld mocht komen. De rest heb ik bij elkaar moeten sparen van mijn stufi. Nou, van sparen komt dan nog niet zoveel natuurlijk. Mijn man is een paar jaar ouder en verdiende zelf al een jaar of vijf toen wij gingen trouwen. Hij had dus een flink spaarbedrag. Anders hadden we gewoon moeten wachten tot ik ook werk had.
    Ik denk dat dat zo ook prima is, voor mij hoeft een kind echt niet met een paar duizend de deur uit te gaan, hoor.

7. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wij sparen wel voor de kleine, maar niet via een kinderspaarrekening. ik wil het geld zelf graag in de hand houden na zijn of haar 18de verjaardag. mocht de kleine niet gaan studeren, dan zien we dan wel weer wat we er mee doen en als de kleine wel gaat studeren betalen wij vanuit dit potje de studie.

dat het fiscaal niet aantrekkelijk zou zijn gaat voor ons niet echt op. of ons inkomen is niet zo hoog dat we op dat gedeelte flink moeten intikken en als we dat wel moeten is ons inkomen blijkbaar zo hoog dat we er geen last van hebben, terwijl je wel altijd iets klaar hebt staan mocht er iets gebeuren met ons.

ik vind dit artikel wat eenzijdig. de bangmakerij over de kosten van studeren zou onzin zijn: zoals we nu gaan betalen we over 18 jaar de gehele studie zelf en bestaat studiefinanciering niet meer.
    de kans is groot dat je het over 18 jaar financieel zoveel beter hebt dat je je hand er niet voor omdraait om de studie te betalen, want je bent ouder en maakt waarschijnlijk promotie: wat als je die promotie niet krijgt, niet hoog opgeleid bent, alleen komt te staan, werkloos raakt, gehandicapt raakt of erger?

is allemaal niet vrolijk om bij stil te staan, maar niet onmogelijk, dus denk ik dat het best verstandig is je op dit soort dingen voor te bereiden en als het idd fantastisch gaat, dan heb je toch gewoon een leuk extraatje voor een grote familiereis of wat dan ook?!?!?!?

wij sparen vrolijk verder hier :)

8. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Nou ja vrolijk verder sparen? We doen ons best hihihi

9. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Wij hebben voor onze spruitjes normale spaarrekeningen. Daar kunnen ze pas bij als ze 18 zijn (duurt nog wel even :) ) en ik wil wel dat ze daar iets nuttigs van doen (bijvoorbeeld rijbewijs halen).

10. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik heb twee normale kinderspaarrekening waar ze pas op hun 18e aan kunnen komen. We sparen ook best veel 50 euro per maand. Doordat het bedrag er zolang op blijft staan is de rente per jaar best veel. Zo kunnen we ze laten studeren oid.

11. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hihi moet je halverwege de periode een keertje kijken hoeveel het is.... krijg je accuut vakantiekriebels van haha

12. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    zoals aangegeven is er al een topic over, willen jullie daar verder kletsen, dan gaat deze op slot.

Deel Deze Pagina