Vaak maken fabrieken naast hun eigen product ook "eigen merk producten" voor supermarkten en drogisterijen. Dit is dan precies hetzelfde als hun eigen product. Misschien leuk om ze hier neer te zetten, altijd handig om voor minder geld hetzelfde te kopen Zo weet ik dat de volgende producten dezelfden zijn: Kruidvat tandpasta en prodent AH Hagelslag en de Ruijter Kruidvat mueslirepen en Hero Super de boer melk en Campina Solo toiletpapier (aldi) en Edet AH ontbijtkoek en peijnenburg Iemand nog meer tips?
Meestal zijn de producten niet precies hetzelfde omdat er rechten rusten op de 'recepten' van het merkproduct waardoor het niet exact hetzelfde mag zijn. Het is wel zo dat de eigen merk producten hier vaak heel erg op lijken. Een familielid van me heeft in zo'n soort fabriek gewerkt, vandaar (wel iets heel anders dan tandpasta, maar we hetzelfde principe). Hij ging over de recepten en moest er ook voor tekenen dat hij die gegevens niet door zou spelen.
Ik heb ook weleens gehoord dat producten hetzelfde zijn. Voorbeelden van ijs. Hertog gegoten in een bak van eigen huismerk. maar welke???? Wel handig te weten als het echt zo is!
Ja maar volgens mij is dat meer voor etenswaren. Ik heb in een vleesverwerkingsfabriek gewerkt (jep was erg leuk, rook er ook heel lekker) en daar maakten ze ook dingen voor huismerken, maar dat was niet bij alles precies hetzelfde inderdaad ivm de recepten. Maar heel veel dingen ook wel. Maar ze vertelden mij daar toen dat dat ging om eten
Nou, dat hoeft niet alleen voor eten te zijn. Om tandpasta te maken is natuurlijk ook een recept nodig. Dit ging ook niet alleen om eten namelijk.
De jodenkoeken van lotus en de jodenkoeken van de liddl en aldi. Net zoals de lotus mergpijpen, en die van de liddl en aldi en de 'goedkope'van de supermarkt.
Ze bedoeld wss die verse Unox worst, te vinden in het koelvak van de supermarkt, dus niet die voorverpakte lang houdbare van Unox, die zijn inderdaad heel anders
Ik heb gewerkt bij klijn noot de nootjes fabriek.... Hier wordt voor AH, Aldi, Lidl en eigen merk diverse soorten nootjes gemaakt. Pinda's zijn overal het zelfde van. Maar als je bv kijkt naar de studenten haver, gaan er bij de lidl en aldi meer rozijnen en krenten in om het goedkoper te houden en minder dure noten. Maar de noten zijn wel allemaal van de zelfde kwaliteit alleen andere verhoudingen...
Met geneesmiddelen gebeurt dit aan de lopende band wanneer het patent is verlopen, dit heet de generieke variant. Precies hetzelfde stofje, andere naam.
jep. Panadol. Alleen even in een andere vorm maken en een glad laagje erover heen en klaar. Op stofnaam voorschrijven is goedkoper he
bij de aldi heb je van die kanelly's, die zijn hetzelfde als van Bolletje.. Zelfs de verpakking is bijna hetzelfde
Ik heb een aflevering gezien van Keuringsdienst van Waarde, daar gingen ze pils vergelijken. Komt veel van de Bavaria Brouwerij. Echter het pils van Bavaria zelf is anders samengesteld dan de huismerken pils. Dat het van dezelfde fabriek komt wil niet zeggen dat het ook om dezelfde producten gaat.
Ik vind de Panda Pindakaas van de Aldi erg op die van Calvé lijken. Ook hebben Aldi&Lidl van die koekjes,die het zelfde zijn als de Liga Continue