Nieuwe schoenen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yil, 10 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Vrijdag voor het eerst echte schoentjes gekocht voor onze dame. Ze loopt nu een paar weken zelfstandig en voor buiten ( nu het weer ook wat slechter gaat worden) leek het mij een goed idee om maar eens een echt paar aan te schaffen ;)

Heb eerst eens goed rond gekeken op de site van Shoesme en kwam erachter dat ze inmiddels de extreme flex zool moet hebben. Bij een kinderschoenen speciaalzaak hebben we haar voetjes laten opmeten en ze kwam bijna op maat 21 uit. Deze maat dus gepast en het was wurmen geblazen om haar voetjes in de schoenen te krijgen. Volgens de verkoopster heeft ze een hoge wreef en daarnaast werkte ze ook niet echt mee (ze was overstuur en keihard aan het huilen in de winkel, wat ze anders nooit doet, slechte vibe van de verkoopster :(;)). Verkoopster raadde toen maat 22 aan en die gingen in ieder geval goed aan. Ik had het idee dat ze wat ruim waren aan de voorzijde, maar volgens de verkoopster zaten ze prima en hebben ze groeiruimte nodig. Nu is het echter zo dat zodra ik de schoentjes aantrek ze continu valt bij het lopen.... Er zit echt een duimbreedte tussen haar grote teen en de voorzijde van de schoen. Heb de dure en mooie schoenen nu maar weer in de kast gezet :)

Wat is jullie idee? Te groot en nog even wachten of moet ze gewoon wennen?

2. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.940
    9.447
    113
    Gelderland
    Is die duimbreedte als ze staat of zit dat maakt namelijk best een verschil. Je moet als ze staat ongeveer een halve tot 1 cm groeiruimte hebben. Je zou terug kunnen gaan naar de winkel want ze heeft er vast nog niet veel op gelopen?
    Misschien dat een ander modelletje een betere oplossing zou zijn;)

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

shoesme vallen wel vaak klein, dus wat dat betreft zou het wel kunnen kloppen. En op schoenen lopen is een rare ervaring voor kinderen. Mijn zoontje die echt goed liep voordat hij schoenen kreeg vertikte het enige tijd om te lopen met die rare dingen aan zijn voeten.

qua meten vind ik het lastig om er zo iets over te zeggen.
    wat Luna al zegt: hoe heb je het gemeten?

4. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    De verkoopster heeft gemeten zittend en staand. Als ik het meet als ze staat dan kan ik echt mijn duim tussen haar grote teen en de voorkant van de schoen leggen, dat is bijna 2 cm. Als ze loopt zie je de schoen ook indeuken bij haar grote teen en zie je dus goed hoeveel ruimte en nog tussen zit. Terug brengen gaat helaas niet lukken, want ze heeft er al buiten op gelopen en is er ook mee gevallen....

5. Ik zou even wachten, kindervoeten groeien in een spurt dus kan goed zijn dat ze over 2 weken al veel beter zitten.
    En volgende keer naar een andere winkel gaan ;)

xxxxxxxxxxxx

6. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ja, denk je naar een goede speciaalzaak te gaan.....
    Maar nu heb ik nog een speciaalzaak gevonden, waar ze de schoentjes hebben die ik eigenlijk wilde kopen!! Nog maar een paar aanschaffen in maat 21 dan? Lastig!!

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou dan idd voor een maat kleiner gaan. Die anderen passen wellicht over een maand of 3 wel.

8. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Maar ik zou toch ook teruggaan naar de zaak waar je bent geweest. Als het een schoenenspeciaalzaak is, zouden ze toch beter moeten weten..

9. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Je krijgt bij die winkel geen geld terug maar een tegoedbon, als ze de schoenen al terugnemen. Verder kunnen ze alleen sorry zeggen en dat was het wel.

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wat een slechte winkel! 2cm is veel te veel.
    Maar inderdaad grote kans dat ze over een maand of wat wel passen.
    Zou nu naar een andere winkel gaan waar ze andere merken verkopen, want de kans is wel dat maat 21 van shoesme te klein is.

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Extra zooltje erin leggen wil ook weleens helpen..

12. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    hadden wij ook
    heb dus in andere speciaalzaak opnieuw laten meten en maat kleiner gekocht.
    2 maande later pasten ze wel en kon hij er ook goed op lopen.

Onze ervaring is dat ze zeker in het begin niet kunnen lopen op te groet schoenen nu heeft hij te groet sloffen en dat is geen probleem meer. Jochies is ook een heel fijn merk

13. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Vandaag is mijn man samen met dochter naar een andere schoenenzaak geweest en heeft uitgelegd wat er aan de hand is. Deze dame heeft ook weer de voetjes opgemeten en ze heeft maat 21 zoals we al wisten. Zij adviseerde ook om een maat 22 te nemen, zeker omdat Shoesme niet groot valt. Daar ook een maat 22 gepast en zij vond het goed zitten.... De verkoopster gaf aan dat ze nog maar kort zelfstandig loopt en nog gewoon heel erg moet wennen.
    Tja laten we het daar dan maar op houden :(

Deel Deze Pagina