ik heb een mooie spiegelreflex met goede lens. maar eerlijk is eerlijk, ik doe er bijna niks mee en vind met 2 kids te zwaar om mee te nemen. Nu heb ik de camera op mp staan. Maar welke camera is goed, handzaam en leuke prijs. Misschien iemand leuke aanbieding gezien? Ik zoek camera waar ik leuk en snel een foto kan schieten.
Ik heb naast mijn dslr als compact camera's zowel de Canon sx 260 als de Canon s100. De laatste heeft een bijzonder goede sensor voor zo'n kleine camera en maakt haarscherpe foto's, ook in slecht licht. De eerste heeft een iets mindere sensor maar heeft wel 20x zoom dus is weer handzamer voor bvb op reis. Ik heb de S100 altijd standaard in mijn tas zitten en schiet er tussendoor ook heel veel foto's van mijn kinderen mee. De kwaliteit is niet zo goed als mijn dure dslr maar toch nog heel mooi en idd een stuk handzamer. Ik zou als ik jou was in elk geval voor een Canon compact kiezen, eventueel Panasonic Lumix, die hebben in dit segment toch de betere camera's in vergelijking met de andere merken.