Ideeen gezocht voor Sinterklaas vieren

Discussie in 'De lounge' gestart door Female, 12 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Hallo,

Dit jaar vieren wij, zoals meestal, Sinterklaas bij mijn familie.
    Vorig jaar hadden we een soort spel.
    Iedereen moest een cadeautje kopen voor iedereen van ong. 2 euro. Alle cadeaus werden op tafel gelegd. Dobbelstenen gooien en als je 6 gooide mocht je een cadeautje vd tafel pakken.
    Als alle cadeautjes gepakt zijn (nog niet uitgepakt!) gooi je weer met de dobbelstenen. Als je 6 gooit mag je een cadeautje naar keuze van iemand 'jatten' zeg maar. Dit doe je bijv. een kwartier lang.

Was erg leuk, maar dit jaar willen we eigenlijk weer wat nieuws proberen. Ik zoek dus wat tips voor een leuk idee of spel (Niet gewoon surprise en gedicht dus...)

Groetjes!

2. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier ook geen ideeën helaas... Was al voor je aan het meedenken maar kan me zo snel niks verzinnen! Dat was je beschreef hadden wij ook een paar jaar geleden gedaan. Erg leuk! Maar ja om dat elk jaar te doen is idd ook zoiets...!

3. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ook ik ken alleen het spel wat je al gedaan hebt.
    wie weet komt er nog iemand met een super idee

groetjes susanne

4. mamameike

mamameike Bekend lid

heb echt geeeeen idee, is er niet een leuk bordspel wat je kan doen en dan de kadootjes daar op een of andere manier aan koppelen ofzo?

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Dat dobbelstenenspel hebben wij eens in een andere variant gespeeld:

Als je 1 gooit mag je een kadootje uit de mand pakken.
    Als je 2 gooit moet iedereen zijn kadootje doorgeven naar links.
    Als je 3 gooit moet iedereen zijn kadootje doorgeven naar rechts.
    Als je 4 gooit mag je bij iemand anders een kadootje 'pikken'.
    Als je 5 gooit mag je je kadootje uitpakken.
    Als je 6 gooit mag je je kadootje houden.

Zo krijg je ook leuke situaties, bijv. een uitgepakt kadootje wat nog door niemand mag worden gehouden en wat iedereen dan vervolgens weer bij elkaar weg pakt als je 4 gooit..
    Wij speelden het met ongeveer 8 mensen en het was echt supergezellig en heel de avond lachen.

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    wij deden het een beetje als anakin
    alleen dan dat iedereen 2 kadootjes mee moest nemen 1 voor ? euro en 1 wat van "zolder" af kwam.. Moest natuurlijk wel een leuk kadootje zijn, is een erg leuk spelelement! want sommige mensen hebben heeele leuke dingen op zolder liggen!

7. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Dit spel was trouwens VEEEEL leuker geweest als het wel uitgepakt was geweest. Dan gaat er veel meer gejaagd worden op bepaalde cadeautjes wat hilarische momenten op kan leveren. Ingepakt is het veel tammer, want je weet immers toch niet wat erin zit.

8. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Idd dobbelen zoals hierboven beschreven (hilarisch hoe er gejaagd wordt op bepaalde kadootjes - van 2 euro!).

Als het kadootjes mét naam zijn kan je het ook combineren met een spel (bijv. bij triviant als je een triviantje haalt een kadootje pakken).

Of allemaal 1 kadootje pakken wat door een ander gekocht is, dan pas lootjes trekken en er ter plekke een gedicht bij schrijven, ook erg grappig.

9. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Wij doen dan trivial pursuit, maar bedenk een ander spel en het gaat ook. Als je een vraag goed had dan mocht je een cadeau uitpakken.
    Memory ofzo kan dus ook

10. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    idd een soort bordspel, bijv. ganzenbord. Dan kun je er ook opdrachten in verwerken.

11. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    dobbel spel 2 jaar geleden met mijn werk gedaan. alleen dan hoe anakin het beschrijft nou nou wat een lol met een stuk of 15 dames haha en idd azen op bepaalde kadootjes leuk hoor.

12. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Lootjes trekken: Op het lootje schrijf je de naam van een piet (bijv. pakjespiet, wegwijspiet, kluspiet, enz. ) En daaronder de naam van een andere piet.
    Dan ga je lootjes trekken. Je trekt een lootje waarop bijvoorbeeld bovenaan 'wegwijspiet' staat (zo heet jij vanaf dit moment dan, alleen niemand mag het weten) en eronder de naam van een andere piet en daar ga jij een cadeautje voor kopen.
    Het leuke aan dit spel is dat je wel loodjes trekt, maar dat je alsnog niet weet voor wie het is, want daar kom jij ook pas op pakjesavond achter. Je kunt dan zelfs ook nog kiezen om zoals de piet waar jij naar vermoemd bent te verkleden.

Hmmm... Beetje lastig om op te schrijven, maar begrijp je wat ik bedoel? Helaas zag mijn familie dit niet zitten...

Deel Deze Pagina