Geitenmelk

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lilo77, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilo77

lilo77 Bekend lid

2 jul 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben een dochtertje van 9 maanden en eigenlijk vanaf haar geboorte huilt ze heeel erg veel, is erg onrustig, kan/wil niet slapen en last vd darmpjes. Nu zijn we in het alternatieve circuit beland ( ik moet zeggen eindelijk iemand waar we vertrouwen in hebben nadat we in bij dokter en huisarts afgescheept werden als " aanstellers"). Zij heeft geadviseerd geitenmelk te geven ipv koemelk. Iemand hier ervaring mee? Kan dit echt DE oplossing zijn? Ik heb zelf het gevoel dat er in een pak poedermelk van bijv nutrilon meer broodnodige bouwstoffen zitten die ze nog nodig heeft en misschien dan iets te kort komt of vergis ik me?

2. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Ik zou met 9 maanden nog geen geitenmelk geven vanwege dat daarin niet de hoeveelheid voedingsstoffen zit die je kindje nodig heeft.

Kijk eens of Pepti werkt? Dat is poedermelk met in fijner geknipte eiwitten. Kijk eens of dat beter gaat. Als je recept van de huisarts krijgt, krijg je het in de meeste gevallen vergoed (ligt aan de voorwaarden van je verzekering. Wij zijn bij vgz verzekerd en hebben nooit de rekening gezien).

Vraag ook of je naar de kinderarts mag voor een provocatietest.

3. lilo77

lilo77 Bekend lid

2 jul 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    Pepti hebben we al geprobeerd en zelfs neocate maar dit hielp allemaal niks. Kinderarts ook al meerdere keren geweest en zelfs opgenoen in het ziekenhuis voor observatie. Nemand schijnt te kunnen verklaren waar haar onrust vandaan komt!

4. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Dan is pepti dus ook geen optie. Jammer zeg! Ik hoop dat hier nog andere dames zijn met eventuele tips/oplossingen.

Succes

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als je kindje niet beter reageert op pepti of neocate dan denk ik zelf niet dat geitenmelk gaat helpen, maar voor je gemoedsrust kan je het proberen. Bij de natuurwinkel verkopen de geitenmelk bij de babyspullen, gewoon opvolgmelk net als nutrilon dus, maar dan van geitenmelk. Hier zitten toch alle voedingsstoffen in neem ik aan?

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Precies, zeker gezien neocate niet hielp. In neocate zit niks van koemelk in, dus denk ik ook niet dat de koemelk het probleem is.

7. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Geef je ook bijvoeding aan haar? Misschien is juist dat het probleem. Spreek helaas uit ervaring, mijn zoontje verdroeg niets, zelfs tot bloed in de ontlasting aan toe. Hij had wel kma en een reflux. Kma was hij na een jaar overheen gegroeid en daarna hebben heeft 2 weken opgenomen gelegen. Toen hebben ze bijvoeding en koemelk geïntroduceerd en ineens kon hij het verdragen. Dus nu hebben we een blij etend kind, maar tot 2 maanden geleden een mannetje die alleen op Nutramigen leefde. Wie weet heeft ze wel een glutenallergie of iets dergelijks. Helaas zijn er meer dingen die krampjes kunnen veroorzaken. Persoonlijk denk ik ook dat geitenmelk de oplossing niet is, maar goed je kan het proberen. S6!

8. fanny73

fanny73 Lid

11 jan 2011
    70
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb na mijn borstvoeding van ca. 6maanden alleen maar geitenmelk gegeven aan mijn zoontje, is veel makkelijker verteerbaar voor je kindje.
    Gekocht bij de natuurwinkel van Nanny Care, altijd erg tevreden over geweest. Je hebt voor babies tot 12 maanden en voor peuters.

Succes!

9. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Geitenmelk zal echt niet veel doen, het bevat vrijwel dezelfde ingrediënten als koeienmelk. En zoals gezegd, dat is nog niet zo gewchilt voor kleintjes onder de 1. En de eiwitten lijken trouwens erg op elkaar, veel mensen met KMA kunnen ook geen geitenmelk drinken na een tijdje. Waarom zou geitenmelk helpen? Heb je dat al eens gevraagd?

10. Mommy83

Mommy83 Actief lid

20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Ik kan maar één ding adviseren waar ik naar heeeel lang zoeken achter ben gekomen: ga bioresonantie doen! Google er maar eens op....

Deel Deze Pagina