Binnenkort is de verjaardag van mijn nichtje, wordt 15. Zij gaat het knuffelnichtje worden van de uk. Maar hoe zal ik haar dat vertellen?
Een echofoto in n lijstje met de tekst Je kunt me nog niet horen Je kunt me nog niet zien In ... Word ik geboren Zou je dan mijn knuffelnichtje willen zijn misschien?
Maar wat wil je dan dat ze voor speciale rol gaat spelen voor je kind? Peetoom en peettante zijn vanuit de kerk ooit bedoeld om het kind extra de weg te helpen in het leven, de kerk, en bij overlijden van de ouders, voogd te worden. Neem aan dat je dat niet van je nichtje verwacht. Dus waarom zou je één nichtje een speciale rol geven? Kinderen weten vaak zelf verdomd goed met wie ze het goed kunnen vinden en van wie ze later advies aannemen en van wie niet. Ben nieuwsgierig naar je keuze, want ik ken het hele concept niet.
De eerste heeft een knuffeloom en tante, je kunt het ook suikeroom en tante noemen. Gewoon een extraatje. Geen functie totaal niet, geen verplichting. En nu is de dochter van mijn zus nauw betrokken bij ons en ook bij de eerste en weet dat zij het een eer vind om dan het knuffelnichtje te worden.