Zooo moe....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door IH88, 14 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IH88

IH88 Lid

22 nov 2015
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik ben bijna 9 weken zwanger en voel me zo verschrikkelijk moe, futloos en daarbij ook nog misselijk.
    Bij de zwangerschap van onze dochter was ik ook moe en misselijk, maar in zoveel mindere mate dan nu.
    Ik kan het nog net opbrengen om 'te wachten' tot onze dochter op bed gaat en daarna ga ik er snel achteraan. Na nachten van 10 uur kan ik ook overdag bijna niet wakker blijven. Dagen dat ik mort werken, zij nog zwaarder, omdt ik dan geen dutjes kan doen.
    Omdat ik ook met een b12 te kort zat, prik ik 1x in de 2 maanden b12.

Meer mensen die zo extreem moe zijn?

2. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Idem hier.
    Bij 1ste nooit echt gehad, maar nu is het een ramp.
    Slaap 12uur na elkaar en na het middageten moet ik ook even een tukje doen in de zetel.

Hoopte dat het na 12 weken zou beteren maar nu 15 weken en het wordt precies erger.

Door huisarts al enkele weken thuis gezet, dus 'gelukkig' kan ik als ik moe ben of pijn heb even gaan liggen.

Hoop voor jou dat je na de 12 weken weer fit bent.

3. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben ook heel erg moe geweest..echt eng moe. Daarna volgde ook nog eens dmhet overgeven en de misselijkheid. Helaas duurde het bij mij tot bijna 18 weken. Hoop dat het bij jou niet zolang duurt want ik vond het zwanger zijn toen echt niet meer leuk

4. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    Hi, heel herkenbaar. Bij mij komt het door het afvallen waarschijnlijk, zonder misselijk te zijn of over te geven. De baby vergt dus meer energie dan ik erbij kan eten. Niemand in m'n omgeving had dit gehad, dus had eerste tijd zoiets: stel je niet aan en gewoon doorgaan.

Uiteindelijk ben ik doorverwezen door Vk naar gyn en internist. Gelukkig waren waardes goed maar moeheid bleef, ook na 16 weken waarin de meesten hun energie weer (deels) is teruggekomen.
    Dus ben op aanraden van gyn minder uren per dag gaan werken en ga nog steeds vroeg naar bed. Ook nu nog steeds moe, al lijkt het iets beter te gaan omdat ik beetje aankom.

Het heeft bij mij lang geduurd dat ik het kon accepteren, want voelde me niet ziek alleen extreem moe. Maar schroom niet dat als het zo blijft om het met je Vk te bespreken.

5. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Hier ook heel herkenbaar! Inmiddels bijna 13 weken en het begint een beetje minder extreem te worden, maar ben nog steeds wel heel moe.
    Mijn zoontje is 1.5 en met name in de middag krijg ikzelf echt zo'n enorme inkakker.. Meestal probeer ik wel eventjes of hij zelf ook wil slapen en dan duik ik er achteraan m'n eigen bed in :D al is het maar eventjes, dan heb ik toch die momentjes rust kunnen pakken.

Ooh en ik werk 's avonds, 1 tot 2 keer in de week.. Op de dagen dat ik dus moet werken doe ik overdag niet teveel inspannends want dan kan je me met het avondeten opvegen haha. En ik probeer dan de avond ervoor ook bijtijds naar bed te gaan.

6. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    Heel herkenbaar dat blijf nog wel even zo

7. Fleurtje03

Fleurtje03 Actief lid

31 jan 2016
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb t ook gehad, in week 8 en 9 echt extreem dat naar de koelkast lopen me nog teveel was, maar nu ben ik 13 weken en is t grotendeels weg. Wel wat eerder moe maar energie komt terug. Geef er maar aan toe en rust gied uit, je lichaam heeft t nodig :)

8. Kitsune

Kitsune Actief lid

30 mrt 2016
    449
    0
    16
    Hier ook toch best wel extreem moe. Lig eigenlijk hele dag op bed, behalve als ik werk (en dan zit ik als een zombie voor de computer). Nee, niet fijn. Ik hoop dat het snel weer beter wordt. Sterkte!

Deel Deze Pagina