Dit weekend was het koud, 1 ziek kind op de bank en ik had niet echt wat lekkers in huis. Dus ging ik maar even wat bakken. Nu was het beperkt wat ik in huis had, dus ik heb wat recepten gezocht en gemixt. En het is echt verrukkelijk geworden! Dus ik deel het even met jullie: (het is trouwens een bananencake) - 250g bloem + bakpoeder (of zelfrijzend uiteraard) - 125g boter (ik had alleen knijpboter met roombotersmaak) - 125g suiker (had minder gemogen, was best zoet) - 2 eieren - 2 bananen (ik had plakjes, geprakt was beter achteraf gezien) Secret ingredient: - flink wat Campina zacht en luchtig banaan (ik heb gewoon uit het pak gegoten, totdat de consistentie naar mijn zin was, misschien wel een halve liter) Mix alles behalve de bloem. Spatel daarna de bloem erdoor (ik had ergens gelezen dat je cake dan luchtiger wordt). Eventueel nog wat meer vla-spul. Ik heb alleen een tulbandvorm, dus daarin gegoten en dan 45min bakken op 170 graden. (Mijn oven is vrij heet / bakt snel, dus ik doe standaard ietsje kouder en/of ietsje korter. Met bovenstaande hoeveelheid wordt normaal 180 graden en 50-55min aangeraden.) Resultaat: een heerlijk nattige, luchtige (2x zo groot geworden!) bananencake!
Ik dacht Oew spannend!! Maar las al vrij snel banaan, bah! XD Is het ook mogelijk met rode vruchten ofzo?
@Lieseleentje: ik had gewone bananen, niet bruin, niet groen. En dan in plakjes gesneden, maar die worden een beetje hard als de cake helemaal is afgekoeld. Volgende keer dus prakken. @Romy: vond ik ook wel raar, maar ik had het pak staan, en ik wilde iets bakken. Dus ik dacht: ik gooi het er gewoon door (nadat ik een cake-recept met vla had gevonden, ik wist dus wel dat het uberhaubt mogelijk was). @knutselkitty: zeg dat nou niet! Ik heb dus ook nog een pak zacht&luchtig framboos staan (ze waren in de aanbieding) Lijkt me ook heerlijk met rood fruit, misschien zo'n doosje uit de vriezer? Foto kan helaas niet meer, hij is al op