Onze dochter wordt in juni 2 jaar en we zijn al bezig met het verzinnen van kado's, met name voor familie. Ik vind het echt heel moeilijk omdat ze niet heel duidelijk 'aangeeft' wat ze leuk vind, echt alleen spelen vind ze ook nog moeilijk heb ik het idee. Ze heeft al een pop en een poppenwagen, daar is ze wel mee in de weer. Ook al een keukentje, vind ze bij tijd en wijle wel interessant. Een houten loopfietsje voor binnen hebben we, daar is ze gek op. Ik wil haar graag uitdagen en stimuleren met speelgoed, al die VTech dingen heb ik het niet zo op en ik geloof zij ook niet; de dingen die we hebben, liggen al tijden ongebruikt in de kast. Boeken lezen vind ze ook leuk. Ideetjes?
Klei Grote kralen rijgen borduur kaarten | kralen, rijgen en borduren | joeppie Bambino loco 12 inch fiets Bruynzeel Kleuren met Water online kopen | Lobbes.nl Ministeck pins (ik weet niet of ze dit in haar mond stopt en anders mss samen doen) Je zou ook dingen kunnen vragen waar ze nog niet helemaal aan toe is. Je kunt dat nog even aan de kant leggen en over een half jaar is ze er bv wel aan toe. Heeft ze dan ook weer wat nieuws en uitdagends.
Kinetic zand is hier een hit bij de jongste (en ook de andere twee ). Knikkerbaan trouwens ook. Boekjes, moeilijkere puzzels, buitenspeelgoed (zandbak, step, schommel, glijbaan?).
Klei Knutselspullen als schaar, lijm, stickers, verf, verfstiften, stempels enz Speelzand voor binnen Spelletjes als loco bambino, knappe koppen, memorie Buitenspeelgoed: bezem, zandbak, tennisrackets, skippykoe of skippybal Poppenwieg Poppenhuis Voorleesboekjes Rugzakje voor naar een eventuele psz of opvang Kappersetje My little pony Loopfiets mee naar buiten is ook erg leuk...!
Geen idd, ik kijk nooit naar leeftijdsindicaties, maar naar wat ik wel/niet verwacht dat kan. Ze kan heerlijk met het kinetic zand spelen
Ik zou indd geen vtech en kopen dat is echt onzin. Hier ook probeer ik bewust met speelgoed doen omdat ik wil niet te veel daardoor kies is zorgvuldig. Je kan kijken naar: - djeco rijg kaarten - djeco 24 stuks puzzels 3+ jaar of anders 2+ jaar - djeco mozaiek - djeco cijfers leren puzzel - djeco schtiften afwasbaar, stabilo 3 in 1 potloden - stickersboeken prinsessen/zoo usborne - stempels - djeco verf/ gouache verf - djeco strandbal(kan ballon in erg handig voor meenemen) - spilstabil zandspeelgoed - bubber/kinetic zand en toebehoren (bak, vormpjes) - djeco klei - boeken: elmer, j donaldson, kijk/zoek, kumon werkboeken. - grote vloerpuzzel - memory djeco/janod - tangram grimms - haba spelen - haba vorm en kleur - haba puzzel prinsessen - schleich/collecta dieren - step microstep mini - rijgkralen grimms - magneetjes djeco - olifantastisch planning magnetjes - skippy de koe(spring ding) Kijk anders op ilovespeelgoed.nl of kleinezebra.nl En wat leuk voor meisje 2 jaar is: sauza verkleed dingen en tasjes en haarbanden etc. Ps: ik kijk nooit wat op verpakking staat leeftijd maar naar mijn eigen kind. Zo is mozaik va 3 jaar maar ik kan haar gerust va 1 jaar alleen laten ze neemt niets in mond. Zand/klei is gewoon altijd te gebruiken wat er staat op 3+ is wettelijk bepaald maar je kind speelt ook in zandbak neem ik aan?
Speelgoed voor buiten! Zandbak, 3 wieler, watertafel, glijbaantje, schommel, bal... Of heb je dat genoeg?
Puzzel van Djeco Tentje (Hema) Bambino Loco Haba boomgaardspel (versie vanaf 2 jaar) Keukenspulletjes Theeserviesje Voorleesboek van Dikkie Dik of Pietertje Pet Mooie knuffel (vond mijn dochter op die leeftijd helemaal super)
Mijn meisje vond vandaag van alle cadeaus haar skippy-koe het allerleukst, ze was helemaal boos dat hij niet mee naar bed mocht voor haar slaapje.. verder idd leesboekjes, buitenspeelgoed (stoepkrijt, bellenblaas, bal, emmertje en schepje, misschien kunnen mensen samen een cadeau kopen zodat er budget is voor een zandbak, glijbaantje, speelhuisje), tafeltje met stoeltjes, wascokrijtjes..