hoi meiden. ons meisje heeft afgelopen donderdag de dktp prik gehad. nergens last van dachten we tot ze net zei mama het jeukt hier. we keken en het was knalrood gloeiend en beetje dik. ik dacht misschien omdat we gisteren lekker in de zon hebben gespeeld of zo? ik lees bijna overal dat het TOT 2 dagen na inenting kan zijn. maar niet vanaf 2 dagen. ziet dit er zorgwekkend of normaal uit?
Zoals meerdere zeggen, even de hap bellen voor advies. Ik vind het wel een erg heftige reactie kwa grootte van de plek.
Had mijn meisje ook. Precies zo dik, warm en een beetje pijnlijk, maar geen koorts. Omdat er voor de rest niks aan de hand was, hebben wij het even aangekeken en het ging na een tijdje vanzelf weer weg.
omdat het maandag koningsdag is en de huisartsen niet werken willen ze haar toch even zien om 14.20uur. het klinkt als een ontsteking zei hij. en omdat er levende bacteries in zijn gespoten was het toch wel belangrijk om na te laten kijken.
Dit is een reactie die kan voorkomen bij de dktp. Het komt gelukkig niet veel voor dat er zo een forse zwelling ontstaat, maar het kan dus wel eens gebeuren. Het verdwijnt gelukkig weer helemaal vanzelf. En dktp bevat geen levende bacterien...
Inderdaad, de BMR bevat wel levend verzwakt virus, maar andere vaccins uit het vaccinatieprogramma niet, en zeker geen bacterieën!
he meiden we moesten het even in de gaten houden. als ze koorts krijgt of de plek wordt groter moeten we terug komen. ze.voelt zich verder goed en we koelen het gewoon af en toe met een washandje uit de koeling. dank jullie wel..