Overblijven als je zelf thuis bent die dag?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Martini, 23 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Hoi!

Ons zoontje is pas 4 geworden en zit sinds ongeveer 4 weken op school.
    Ik werk ma, di en wo. Op maandag en dinsdag blijft hij over en gaat naar de BSO, op woensdagmiddag is mijn vriend thuis.
    Op donderdag haal ik hem tussen de middag op om thuis te eten en vrijdag is maar een half dagje en ben ik ook gewoon thuis.

Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik die donderdag zo'n hectische dag vind!
    We hebben ook nog een baby die nog op 2 slaapjes zit.
    's Morgens, tussen de middag en 's middags moet ze mee om mijn zoontje te brengen en te halen, ik wil haar liever niet in de auto laten zitten (want totaal geen zicht erop), dus steeds wandelwagen uit- en inklappen etc, soms neem ik haar alleen even op de arm, maar 11 kg is best zwaar.
    Ik vind het vooral vervelend dat ik haar moet wekken als ze slaapt (haar thuis laten slapen terwijl ik op en neer naar school ga is voor ons echt geen optie).
    Dan in een halfuur 2 boterhammen en een beker melk erin krijgen en een boterham bij de baby, pfff wat een gehaast en gedoe. Jas en schoenen weer aan.
    En om 15.00 weer (vaak) de baby wakker maken om zoonlief op te halen.

Nu denk ik erover om op de donderdag mijn zoontje ook te laten overblijven, maar is dat eigenlijk niet raar als je die dag zelf thuis bent? Zijn er meer ouders die dit doen en het zoveel gedoe vinden of ben ik maar een zeurpiet ;)??
    Of is het zielig voor mijn zoontje om op 3 dagen over te blijven? Aan dit gehaast heeft hij ook niet veel, op school krijgt hij ook een half uur voor zijn boterhammen en dan kan hij ook nog lekker een half uur buiten spelen.

Wat vinden jullie?

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Nog geen ervaring mee maar ik zou hem lekker laten overblijven. Voor een kind is dat vaak veel leuker. Lekker eten, vriendjes maken, geen gehaast

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Wij laten onze dochter ook overblijven want het komt ook niet uit met de twee kleintjes. Ik zou het gewoon doen als jij het prettig vindt. Het maakt toch niet uit wat anderen daarvan vinden? Zolang jij het maar niet raar vindt en je dochter het prima vindt ;)

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij zouden daar niet voor kiezen, maar als het makkelijker is en jullie het ok vinden: waarom niet?

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Oudste gaat volgend jaar naar een school waar ze geen continurooster nog hebben, en zal dan op ma-di-do over gaan blijven, ook als ik thuis ben, omdat het geen doen is om heen en weer te vliegen.
    Vorig jaar lunchte ze hier nog thuis, omdat ze toen op haar huidige school ook geen continurooster hadden en dat was idd nogal vliegen :(

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier ook dagelijks iverblijven..
    20 minuten lopen is niet het grote probleem... Maar er moet ook nog gegeten worden :)
    En zeker toen ze net op school zat.. Zat er echt geen tempo in met dat eten.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou er ook niet voor kiezen maar lijkt mij heel persoonlijk. Mijn dochter blijft wel over 1 dag terwijl ik thuis ben...maar ik ben dan ook aan het werk. Op ma en di ook aan het werk maar dan haal ik haar tussen de middag op.

8. penseel

penseel Niet meer actief

Dochter blijft hier standaard drie dagen in de week over voor die 36 per maand is het vooral handig.

Op maandag werk ik vrijwillig dan moet ze over blijven.

Na klachten van haar deze week mam je haalt mij tussen de middag nooit op...

Heb ik vandaag haar spontaan op gehaald om in het winkelcentrum een broodje te gaan eten. Lunchen zij een pannenkoek ik een broodje kroket zegt ze!!! Had toch liever een broodje frikandel.!!

Is ze nu verwend of niet haha.

Maar het was wel even leuk.!!

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn oudste begon toen ik zwanger was. Eind Augustus begon school, december uitgerekend. Vanaf oktober begon hij te vragen of hij ook mocht overblijven, en dat vond ik wel prima met mijn dikker wordende buik. Eerst een dagje, maar al snel alle 3 de lange dagen. En hij bleek op school de middagen ook veel beter door te komen. Het ophalen/brengen was zo onrustig dat hij er meer last van had, dan baat. Hij ging dus vanaf november volle dagen. En vanaf groep 3 is het continurooster ingegaan. Dat scheelt me wel een bult geld..

10. Abrikoos

Abrikoos Lid

29 jan 2014
    98
    0
    6
    Ik werk dezelfde dagen als jij en kies er op donderdag ook voor om ze over te laten blijven. Middagpauze is een uur, haal daar de reistijd af en het feit dat de bel 5 minuten voor tijd gaat... Dan blijft er niet veel over. En dan heb ik niet eens een baby thuis. Wij werden allemaal niet blij van dat gehaast. En als je dag niet zo onderbroken wordt kun je ook veel meer.
    Er komt hier binnenkort ook weer een kleintje bij en dan is het helemaal geen doen. Lekker over laten blijven hoor!

11. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou vooral kijken naar je kind.
    Als hij graag overblijft ... waarom niet?

Maar als hij liever een uur weg is van school en overblijven eigenlijk haat ... dan zou ik het hem toch liever niet "aandoen". Of zo min mogelijk.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik laat onze zoon alleen extra overblijven bij overmacht. Bijv. de jongste ziek of ik zelf. Hij heeft zelf geen hekel aan overblijven, maar ik ben er zelf niet zo'n fan van. Het is vaak druk, rommelig, de kinderen moeten lang wachten. Slecht toezicht. Bij de kleintjes valt het mee, maar toch heb ik hem daar liever niet vaker dan nodig is.

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn oudste blijft altijd over. Bijna alle kinderen doen dat en zij wil het zelf ook heel graag. Ik vind het zowel voor haar als voor mijzelf een stuk rustiger en fijner. School is tien minuten fietsen dus was altijd gehaast en gedoe. Nu kan ze lekker in haar eigen klas bij haar eigen juf een broodje eten en daarna buiten spelen met vriendinnetjes.

14. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Ik ben vrij op maandag en donderdag, maar als mijn zoontje in september met school gaat beginnen laat ik hem op die dagen ook gewoon overblijven. Nu blijven op de school waar hij heen gaat bijna alle kinderen over en bovendien lijkt het me een heel gesjees, omdat de wij niet voor de dichtstbijzijnde school hebben gekozen.

15. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Meiden, bedankt voor jullie reacties!

Ik begrijp dat het iig niet vreemd is om hem te laten overblijven en dat meer ouders dit doen.

Thanks!!!

16. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik zou het ook doen, als het kan en als je zoontje niet aangeeft dat hij de dagen te zwaar vindt met overblijven tenminste.

Hier is het helaas geen optie. Op maandag en dinsdag blijven ze over, want dan werken wij allebei. Woensdag ben ik vrij, dus dan komen ze gewoon thuis. Donderdag is mijn man thuis en die vindt het juist leuk om ze thuis te hebben.
    Vrijdag werk ik thuis, maar mijn middelste is 's middags vrij en de oudste niet. Maar aangezien ik toch naar school moet, voor de middelste, vindt de oudste het niet eerlijk als hij moet overblijven. Zou voor mij wel makkelijk zijn, want dan hoef ik niet apart terug om hem weer te brengen. Maar hij zou daar echt van balen. Vanaf volgend jaar gaat de middelste ook 's middags naar school, dus dan overweeg ik het wel. Het is hier wel vrij prijzig, 3,50 per kind per keer.

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gewoon doen.
    Vaak vinden ze de overblijf juist leuk en gezellig.
    Ik heb het ook gedaan toen de jongste nog klein was.
    Ik kreeg alleen maar stress van dat op en neer lopen en ze kreeg het eerste 1/2 jaar bv op verzoek en dan was ze aan het drinken en moest ik weer opschieten en haar van de borst halen omdat ik dan weer naar school moest.
    9 van de 10x gingen ze dan met een ander mee en dan was alle stress weer voor niks geweest dus lekker doen zou ik zeggen.
    Een moeder met stress is echt niet fijn voor je kinderen.

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@luppy: jeetje wat duur.. Daarvan kun je bij ons een hele week overblijven.

19. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook gewoon gedaan hoor! Dat heen en weer gesjees is veel te onrustig en en de jongste sliep toen alleen nog tussen de middag, dus een slaapje van minstens 2 uur. Heb de oudste gewoon alle dagen over laten blijven en dat vond ze echt geen enkel probleem! En ik zag het echt niet zitten een 1-jarige die 3x in de week uit bed getrokken moest worden. Was het 's middags zeker niet gezelliger op geworden.

20. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ik denk dat het voor beide kinderen meer rust geeft dat extra overblijven.

Deel Deze Pagina