Zijn er hier ook niet gelovigen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Anabella, 3 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik ben heel benieuwd of hier ook meiden zitten die nergens in geloven, met het risico straks te zullen branden in de hel!

Ikzelf geloof helemaal nergens in, ook niet in 'iets'.
    Als ik nu zo rondkijk op het forum, kom ik allerlei posts tegen die iets met geloof of spirituele zaken te maken hebben.
    Eerlijk gezegd word ik daar een beetje eng van, ik vind het zweverig.
    Maar ik krijg het gevoel dat ik hier de enige ben die er zo over denkt.
    Is dat zo?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Mijn vriend kan alles wel zo rationaliseren alsof er inderdaad niets kan zijn.

Ik heb teveel gezien en meegemaakt om niet " ergens " in te geloven.

Maar ik denk dat het zeker niet raar is om Niks te geloven.

3. Niet meer actief

Ehm nee..... ik geloof ook niet.... 8)
    Ben ook nie zweverig en heb zo iets van...tis wel goed , hehehe ;)

4. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Anabella, je bent zeker niet alleen hoor! Voor mij is er ook niet "iets". Heb er verder geen moeite mee dat anderen wel geloven. Ieder z'n "ding", en als je er steun aan hebt, waarom niet? Zolang iedereen elkaar in de waarde laat.

Vind het alleen wel raar dat je het over "branden in hel" hebt, als er niks is...;) :)

5. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    heb niets met zweverigheid, ben wel gelovig opgevoed, maar doe er niets mee. dwz ga niet naar kerk, bid niet ed. maar sta wel voor anderen klaar als dat nodig is.

6. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Daarvoor hoef je toch ook niet gelovig te zijn?

7. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Dat was een klein grapje ;)

8. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Dat idee had ik al

9. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Atheist in hart en nieren. Wel zeer gelovig opgevoed, is niet gelukt....

10. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    gelovig... wat is gelovig... ik geloof op mijn eigen manier.. in mijn ding. in alle geloven zit wel iets wat ik kan meenemen. ik ga niet naar de kerk, lees geen bijbel of ander boek. ik lees wel over geloven ideeen enz.

mijn man daarin tegen gelooft niks.. ook goed toch?
    ik snap dat prima.

11. Niet meer actief

tut :D , als je nergens in gelooft bestaat er in principe voor jou toch ook geen hel :)

ik kan je wel vertellen dat als ik zonder geloof was geboren ik ook echt geen geloof zou gaan opzoeken, lang leve de vrijheid, maar ik ben wel gelovig geboren dus dat zit er nu allemaal te diep ingeworteld en in mijn geval dus ook de vrees voor de hel :confused:

12. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Hoe kan dat nou? Volgens mij wordt je gelovig "gemaakt". Het is net wat je van huis uit meekrijgt, of anders waar je op latere leeftijd voor kiest. Mijn kindje weet straks echt nog niet of hij nou ongelovig is (net als ik) of gelovig (net als zijn vader).

13. Niet meer actief

@jopie :rolleyes:

komop zeg, je weet toch hopelijk wel wat ik ermee bedoel of moet ik alles precies voor je gaan voorkauwen?

14. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik heb tijdens m'n opvoeding totaal niets van het geloof meegekregen. Openbare school, niet naar de kerk, niet bidden etc. etc.

Ik heb dus ook totaal niets met het geloof (van 1 kant vind ik het ook wel weer jammer dat ik er zo 'niet' open voor sta omdat het met op die manier met de paplepel is ingegoten).

Maar ben dus ook zo iemand zonder geloof net als jij ;) Al hoop ik wel dat er íets is, al zegt een 'God' en alles wat met de kerk en bijbel te maken heeft me helemaal niets.

15. Niet meer actief

Ik geloof ook helemaal in niks! Behalve in mezelf dan :p
    Dat spirituele e.d. (dat andere topic) vind ik maar onzin..(uhh me niet allemaal gaan aanvallen..is mijn mening! ;) )

16. Niet meer actief

ik heb niets van geloof meegekregen en ik ben zeer antikerk opgevoed. Dit zit er nog redelijk ingebakken. Mijn nekharen komen al op wanneer er gericht naar mij over religie wordt gesproken.

17. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hihi dit bij mij dus ook ;)

(kun je nagaan hoezeer opvoeding te maken kan hebben met het al dan niet geloven)

18. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Hier nog eentje die nergens in geloofd.Mijn man is katholiek opgevoed maar doet er verder ook niks mee.Ik vindt het prima,mijn dochtertje zit wel op een katholieke school maar dit heeft niets te maken met het geloof maar puur omdat dit een van de betere scholen hier in de stad is.
    Als mijn kinderen later groot zijn moeten ze zelf maar beslissen of ze ergens wel of niet in willen geloven,mij staat het gelijk wat ze ook willen.
    Verder heb ik ook geen enkel probleem met mensen die wel geloven.Ieder zijn eigen ding toch!?

Liefs Claudia

19. lydia

lydia Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.024
    0
    0
    Ik ben ook niet gelovig ga ook niet naar een kerk of wat dan ook de meeste oorlogen gaan over een geloof...nou dan leef ik lekker mn eigen leven op de manier die ik denk dat goed is en niet volgens een bijbel of wat voor stripboek dan ook.

Mijn man zegt dat mensen geloven omdat ze bang zijn voor de dood...om het minder angstig te maken zeg maar.

20. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Dat dacht ik eerder ook. Maar toen ontdekte ik dat veel gelovige mensen juist nog meer bang zijn voor de dood uit angst dat ze hun leven niet geleid hebben zoals ze hadden moeten doen (mensen zijn nou eenmaal niet altijd goed bezig ;)) dus dan zou dat ook niet opgaan.

Deel Deze Pagina