Ideeen kinderfeestje dochter 5 jaar?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by MamaZE, Sep 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

#1 MamaZE, Sep 12, 2014
    Last edited by a moderator: Sep 12, 2014
    Hoi dames,

Mijn dochter wordt binnenkort 5 jaar en gaat voor het eerst een kinderfeestje houden. Nu is het zo dat de verjaardagen die we altijd vieren voor familie nou niet zo denderend is. Met maar een handjevol mensen die komen en de (on)bekende 'awkward silences', vind ik het nou niet echt een feest. De laatste jaren vieren we die van onze dochter in de binnenspeeltuin:p
    Dit jaar is het nog eens zo dat een aantal met kinderen dit jaar op vakantie zijn, bij de moeder zijn (gescheiden ouders), bruiloft in het buitenland hebben etc. en blijft er qua kinderen helemaal niks meer over.

Nu wil ik eigenlijk alleen een kinderfeestje doen en mag mijn dochter best wat meer kinderen uitnodigen uit de klas.
    De binnenspeeltuin met een boel kinderen vind ik toch wat te veel geld en ben ik benieuwd naar andere leuke ideeën. Mag buitenshuis, maar ook binnenshuis. Themafeestje oid? Ik wil er voor mijn dochter echt wat leuks van maken.

Alvast bedankt voor de tips!

Liefs MamaZE

Edit:
    Ben ook benieuwd naar hoe jullie ertegenover zouden staan, als een kinderfeestje voor klasgenootjes in het weekend gedaan zou worden. Dan zou ik het evt met de familie en vrienden die wel kunnen komen, samen vieren.

2. Gosh

Gosh Actief lid

Aug 31, 2014
    313
    0
    0
    Vorig jaar een piratenfeestje thuis gegeven, dit jaar waarschijnlijk bowlen. Wat zoonlief ook al heeft gedaan met anderen:
    Naar de boerderij
    Bioscoop
    McDonald's
    Binnen speeltuin
    Cakejes bakken + versieren
    Veel thuisfeestjes, waaronder een met een Buurman en Buurman thema
    Op de trampoline in de tuin is volgens mij ook altijd wel een hit, al moet je die maar net hebben.

Mijn zoon is volgende maand jarig en daarom vind ik iets buiten altijd tricky (je weet nooit wat het weer doet!) maar wat ook nog zou kunnen:
    Natuurspeeltuin
    "Gewone" speeltuin
    Kinderboerderij
    Speurtocht door de omgeving/park/bos

Je kunt tegenwoordig ook van alles inhuren voor op het feestje bij je thuis. Visagie, manicure, schmink, reptielen..

In het weekend vind ik geen enkel probleem, maar ik zou het niet zo snel samen met familie vieren. Ik denk niet dat daar dan nog tijd voor is.

3. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Dank je wel voor je tips! Zitten leuke ideeen tussen!

Wbt familie, meer dan wat opa's en oma's, oom en tante zullen er niet veel komen. Maar misschien is dat alsnog wel weer teveel, je bent natuurlijk alleen maar bezig met de kinderen dan. ;)

Als we het wel gewoon apart doen, dan houden we op haar verjaardag zelf (is op zondag) wel gewoon een klein feestje thuis met alleen de opa's en oma's etc.

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,553
    3,058
    113
    Ik zou het niet met volwassenen erbij vieren.

Wij zijn x naar binnen speeltuin gegaan (5jr) en dagje naar plaswijckpark (6 jr)
    Aankomende keer zal het kinderboerderij/bioscoop/ergens cakejes bakken/thuis worden.
    Ze is in februari jarig dus buiten vieren is moeilijk

5. Eameltsje

Eameltsje Actief lid

Mar 11, 2014
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het ook niet met volwassenen erbij doen. Kinderen van die leeftijd vinden een kinderfeestje al heel spannend. Alleen met kinderen komen ze wel los, maar als je er volwassenen heb je kans dat sommige kindjes verlegen blijven en het niet zo leuk gaan vinden.

Wij nodigen vaak op de verjaardag zelf de familie e.d. uit en het kinderfeestje dan de woensdag er na.

Share This Page