Ben benieuwd hoeveel uur jouw kind slaapt of nodig heeft. Onze zoon gaat steeds later slapen, maar uitslapen doet hij dan weer nooit. Voorheen ging hij rond 19:30 uur naar bed, nu wordt het steeds vaker 20 uur, weekend soms wel: 20:30/21 uur, maar om 6:15 is hij weer helemaal fris en fruitig Eerlijk gezegd vind ik het doordeweeks om 20 uur echt wel welletjes geweest, en wil ik ook aan mn avond beginnen Slaapt hij nou zo kort of is het wel gewoon? Zou ik m later naar bed moeten brengen? Aangezien hij echt altijd zo vroeg wakker is ben ik bang dat hij dan echt slaaptekort gaat krijgen.
Ik heb gestemd op 19.30 uur want dan gaat mijn dochter naar bed. Maar daadwerkelijk slapen zal tegen 21.30 uur zijn. Op schooldagen moet ik haar wakker maken om 7.30 uur, maar in het weekend krijgt ze het voor elkaar om tegen 7 uur al wakker te zijn.
Mijn oudste van 6 slaapt gemiddeld zo'n 11 uur, soms 10. Ik breng ze rond 19.30 uur naar bed en dan is ze rond 6.30 weer wakker. Alhoewel ze meestal niet eerder dan 20.30 daadwerkelijk slapen, dus eigenlijk is het minder dan 11 uur.
Ze gaat hier sinds haar 7e ongeveer om 19 uur naar boven. Eerst ging ze vrij snel slapen, maar het wordt langzaam steeds later doordat ze ligt te lezen. Uiteindelijk ook altijd vrij vroeg wakker, rond 6.30.
Hij gaat tussen 18.30 en 19 uur naar boven en 19 uur uiterlijk ligt die gedoucht en wel. Vrijwel direct is die vertrokken en rond 6.30 is die weer fris fruitig en vrolijk wakker.
Rond 19.00u naar boven, slapen rond 21.30u, omdat wij rond 21.00u het licht uitdoen. Anders wordt het rustig 23.00u. Ik heb dus wel 'later dan 20.30u' gestemd...ze ligt er eerder in, maar slaapt nooit voor die tijd.) 's Ochtends is ze meestal rond 7.00u wakker, behalve op schooldagen natuurlijk.
wisselend hier. mijn dochter gaat rond 7 uur kwart over 7 naar boven. voor ze gepoetst en gewassen ligt is het half 8. dan mag ze nog even lezen of spelen en om kwart voor 8 gaat het licht uit. soms valt ze meteen in slaap. af en toe zoals bv gisteravond, kan ze niet slapen en dan speelt ze nog wat langer of leest nog iets en dan word het later. gisteravond was dat 10 uur uiteindelijk. ik maak ze om 7 uur wakker. dan is ze verder wel prima fit. mijn dochter kan helaas heel erg goed tegen weinig slaap. wij zijn zaterdagnacht teruggereden uit frankrijk, mw sloeg gewoon een nacht over en had nergens last van. het weekend slaapt ze meestal wel uit tot uur of 8 half negen. ze gaan het weekend normaal gesproken wel normale tijd gewoon naar bed ook alleen bij erg warm weer of een feestje is het wel eens later
Hij gaat om 19.30 uur naar bed, lange tijd sliep hij pas tegen 23.00 uur, maar sinds hij melatonine slikt slaapt hij uiterlijk 20.30 uur. Om 07.00 is hij wakker. Als hij pas tegen 11 uur sliep, sliep hij wel uit 's morgens tot 8 uur of half 9, als dat kon.
Mijn dochter van 7 slaapt ongeveer van 19:30 tot 7:00. Dat heeft ze echt wel nodig. Mn zoon van 5 slaapt ongeveer van 20:00 tot 6:30, die heeft gewoon minder slaap nodig.
Ok, dus de tijd van naar bed gaan is niet erg laat bij onze zoon... al is hij wel vroeg wakker, Hij slaapt dus zo'n 9-10 uur per nacht. Hij oogt altijd wel fit. Hij is wel erg onrustig voor het slapen gaan. Protesteert veel, wil altijd langer opblijven, komt soms tig keer zn bed uit. Ik overweeg ook Melatonine. Maar weet niet of dat helpt bij onrust. Qua slaaptekort heeft ie het misschien niet direct nodig om eerder (en dus langer) te slapen. Als hij tot 21 uur ligt te "malen" dan slaapt hij namelijk geen tel langer uit dan ca 6:15 uur.
Mijn dochter (7 jaar) gaat doordeweeks - vakanties uitgezonderd - rond half 9. Ze gaat rond kwart voor 8 naar boven, voordat ze klaar is is het half 9,dan ligt ze wel. Er zijn ook dagen dat het iets eerder is! Mijn streven is steeds 8 uur liggen, maar dan komt ze steeds naar beneden. Dan is er altijd wel wat! Een pleister nodig, dorst hebben etc.
dat is hier ook zo... ze heeft wat moeite met inslapen. @ts: Ik ga ze niet langer beneden houden. Ik word wel iets gemakkelijker nu met nog wat langer lezen in bed. Tot 20.15 ofzo. Maar zij heeft haar rust nodig; en wij ook .
Mijn zevenjarige gaat rond half 8 naar bed. Hij slaapt meestal voor 8 uur. En dan maken we hem rond 7 uur wakker. In het weekend slaapt hij gerust uit tot 8 uur. Hij is vaak wel moe aan het eind van de week. Vrijdagavond is hier filmavond, maar regelmatig valt hij dan op de bank alsnog in slaap rond 8 uur.
Doordeweeks uiterst 20.00 en wordt dan zelf rond 07.00 wakker Weekend mogen ze tot max 21.00 op blijven (niet op zondag en niet elk weekend) en de ene keer worden ze om 07.00 wakker en zijn dan vanaf een uur of 14.00 stront vervelend. Echt vermoeidheid maar even liggen of slapen vertikken ze. Soms worden ze ook pas na 08.00 wakker maar zijn later op de dag alsnog vervelend.
Ze gaat rond 19.30 uur naar bed en ik maak haar dan rond 7.00 uur wakker (op schooldagen). Nu - in de vakantie - gaat ze tussen 20.00 en 21.00 uur naar bed; ze valt tussen 21.30 en 22.00 uur in slaap. 's Ochtends wordt ze tussen 7.30 en 8.00 uur wakker.
Ik heb 20:30 uur ingevuld. Dat is tijdstip dat ze meestal (denk ik) in slaap valt, soms ook nog wel wat later. Ze is dan om 6:00-6:30 uur weer paraat. Ik laat haar in principe om 20:00 uur op haar kamer achter , dan mag ze nog lezen of spelen, maar wel op haar kamer. Ze is erg gevoelig en heeft snel last van spanningen, geluiden e.d. Dus er zijn regelmatig fasen dat ze naar beneden komt kleppen met allerhande smoesjes, vragen, opmerkingen...
Mijn jongste van 3 jaar overigens slaapt ook niet zo veel , van 20:00-6:30 uur... Vrees dat het niet veel beter gaat worden als ze ouder wordt
De oudste van bijna 8 gaat 20.00 naar boven maar gaat pas 21.00 proberen te slapen. Ze staat om 7 uur op en is eigenlijk nooit moe. Wel slaapt ze in het weekend tot ongeveer half 10 en tankt daarmee bij