Heeft er iemand nog een leuk idee voor een activiteit voor een kinderfeestje van een meisje van 9 jaar? Ze is rustig, niet zo sportief en houdt niet van grote drukte. Geen survival-achtige feestjes dus o.i.d. Ik kwam wel een maak-je-eigen-knuffel feestje tegen, maar vraag me af of dat niet al te kinderachtig zou zijn voor deze leeftijd.
Bioscoop Zwemmen (disco) Beauty (maskertjes enz) Fotoshoot Slaapfeestje (Dit hoor ik een beetje om mij heen)
Hier vorig jaar simpele schoudertasjes besteld op SHEIN en die laten versieren met verf/textielstiften, sjablonen, nepbloemen, kralen enzo. Was een groot succes! En daarvoor begonnen met een zelfgemaakte high tea (zonder thee maar met limonade )
Inderdaad een high tea is leuk en wat knutselen óf je laat ze de high tea zelf maken. Wij hebben ooit een mozaïekdienblad gemaakt of zeepjes. Ook kan je zelf vliegers maken. Je koopt dan een pakketje en laat de kinderen ze zelf versieren. Daarna uitproberen.
Wat wil ze zelf? Hier hadden ze daar met die leeftijd aardig uitgesproken ideeën over. Als ze niets weet: high tea + iets is vaak leuk inderdaad. Of een ‘high lunch’/buffet lunch (zelfde idee als high tea, maar dan voor de lunch) ook. Bios is ook leuk als er een leuke film draait. Iets knutselen, dan zou ik vooral ook aan je dochter vragen wat zij wil.
Koekjes bakken Appeltaartjes maken Cupcakes versieren met fondant ed Fotolijstjes versieren Linnen tasje met textielverf of stiften mooi maken
Als ze van knutselen houdt is dat toch hartstikke leuk! Op die leeftijd vonden mijn meiden dat ook nog helemaal geweldig. En evt met een zelfgemaakte high tea wat hierboven genoemd werd toch hartstikke leuk!
Toen mijn dochter 9 jaar werd zijn we hier in de buurt taarten gaan maken. Ze mochten allemaal hun eigen taart maken en mee naar huis nemen. Was super leuk!
Zeepkettingen maken Knutselen vriendschaps armbanden maken tshirt met naam erop en dan zelf laten schilderen of tye die speurtocht
-Draad kunst maken (spijkers zelf laten zetten, zijn ze wat langer bezig. -Linnen tasjes beschilderen -Kinderfeestje bij de bakker -Ouderwetse speurtocht
9 jaar, zou ik voor de "maak je eigen lipgloss /shampoo / douchegel" gaan. In barendrecht zit een bedrijf die dat soort setjes heeft, bedoeld voor kinderfeestjes (jojoni uit mn hoofd). Instructies en alles bij elkaar. Is geen ali meuk van dubieuze oorsprong maar een bedrijf met een gedegen achtergrond, ervaring en fijne spullen. Ook ideaal als je zelf je cremes oid wilt maken, je kan t zo gek niet bedenken en ze hebben t wel.
Mijn dochter wordt deze zomer 9 jaar. Zij zou zelf graag een slaapfeestje willen. Zelf pizza maken met leuke vormen (een dier of gezichtje of zo). Een film kijken (Netflix of Pathé thuis) met popcorn, chips en frisdrank.