Ik heb van de week de film Julie & Julia gezien, over een vrouw die elke dag, een jaar lang, recepten uit een kookboek maakt. Nu ben ik er door geinspireerd, het lijkt me superleuk om een kookboek van de eerste tot de laatste bladzijde te bereiden. Zonder tijdslimiet, maar in principe 1 recept per dag. Zo leer ik beter of gevarieerder koken, ik kook niet steeds hetzelfde, ik heb een nieuwe uitdaging... Nou zoek ik wel een vega kookboek. Alle kookboeken die ik heb zijn gesorteerd op soepen, hoofdgerechten enz. Hoe zou ik dit aan kunnen pakken? En zijn er nog meer meiden hier die iets soortgelijks gedaan hebben? Is het echt zo leuk als het lijkt?
Die film heb ik laatst ook gezien en lijkt me ook erg leuk om te doen. Vraag me alleen af wat of het haalbaar is en goed vol te houden is. Vooral als je dingen moet maken die je niet lekker vind. Ik zou denk ik in het geval van alle recepten gesorteerd elke keer een ander hoofdstuk nemen. Hierdoor eet je niet 2 weken soep of toetjes achter elkaar ( hoewel dat van die toetjes niet zo erg is denk ik ). In de film kookte ze wel echt dagen achter elkaar het zelfde soort eten. Je zou ook zelf een kookboek kunnen samenstellen met bijvoorbeeld 365 recepten die je zou willen maken. Dan is het wat gevarieerder en maak je dingen die je in ieder geval lekker lijken. Ben erg benieuwt of je het echt gaat doen.
leuke film !! lijkt me ook een leuk project om te doen.. ik zou dan denk ik gaan voor recepten van jamie oliver... al zijn recepten lijken me altijd heeeerlijk !!
He wat een leuke reacties . Als ik het ga doen, zal het zowieso uit een vega kookboek zijn, en daarvan vind ik vrijwel alles lekker. En dan neem ik 2 jokers voor mezelf, voor bladzijdes die ik over mag slaan haha. Ik ga op zoek naar een geschikt kookboek, en dan begin ik. Ik hou jullie op de hoogte!
Ik zou met name een kookboek nemen met haalbare recepten voor dagelijks gebruik. Ik heb een aantal kookboeken maar vaak zijn de helft van de recepten veel te ingewikkeld of tijdrovend. Wel een leuk idee zeg. Ik zou de tijd er niet voor hebben, maar het lijkt me een leuke uitdaging.
Ik vond het een geweldige film, en kan me voorstellen dat je er door geinspireerd wordt. Als je een blog gaat bijhouden, wil ik die wel gaan volgen
@Tord; Leuke film he Succes met de uitdaging en laat je het wel weten als je een blog begint? Wat betreft welk boek, ik heb zelf 'de dikke vegetarier'. Er staan meer dan 2000 vegetarische recepten in. Heb je nog keus ook Zeker een aanrader dus wat mij betreft.
Ik vond die film ook erg leuk. Ik wil dat ook weleens een maandje doen. Ergens in de winter. Met Jamie Olliver denk ik.
Whaha, dan is ze meer dan 5 jaar bezig. Ts, ik heb geen kookboek tips voor je, maar ik wil wel even zeggen dat ik het een leuk idee vind. Succes ermee!
Zat net nog even te denken en denk dat ik het ook ga proberen. Niet elke dag maar 1 keer per week. Elke zaterdag ofzo en dan een jaar lang.