Rondkomen van weinig geld

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamaloe26, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Misschien een rare vraag maar ik stel hem toch.

Wie moet er rondkomen van weinig geld? En nog belangrijker hoe doe je dat?

Mijn vriend en ik werken full-time en hebben een aardig inkomen. Door de jaren heen zijn we daar ook naar gaan leven. Nu zit ik in de ziektewet en ik twijfel of ik nog wel fulltime wil werken nu ik mama ben. Maar minder werken betekend ook (aanzienelijk) minder inkomen. En ik heb eens naar de financien gekeken en ik zou zo 123 niet weten hoe we dat ooit voor elkaar kunnen krijgen. Maar het MOET natuurlijk wel kunnen. Dus alle tips en ideeen zijn welkom!

2. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

Wij komen rond met weinig geld.. We halen boodschappen bij de aldi, of gaan op aanbiedingen af.. luiers en dergelijke halen we in de aanbieding.. alles uit de onderste schappen in de supermarkt die zijjn vaak het goedkoopste.

3. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    hallo

ik ben heel open en eerlijk naar je..

wij komen rond met een kindje van 50 euro in de week..
    Het is echt de touwtjes aan elkaar vastknopen maar we doen het wel...
    Ik weet zeker je leert er mee omgaan.. Hoe moeilijk het ook is...
    het duurt heel even maar het komt well....

als je vragen hebt hoor ikhet graag van je

4. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    inderdaad hou de aanbiedingen in de gaten..
    goedkopste van alles
    en ik moet zegen vind het alles vaak net zo lekker maar dat is mijn mening

5. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Bedankt voor de reacties.

Maar behalve de boodschappen waar is nog meer op te bezuinigen?
    Bij ons ziet het er nu ongeveer zo uit:

Wonen (hypotheek, verzekeringen, water, etc): 1300,-
    Auto/vervoer (benzine, wegenbel, etc): 400,-
    Boodschappen: 450,-
    Zorgverzekering: 250,-
    Mobile telefoon: 100,-
    Studieschuld: 200,-

6. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Als ik jouw kostenplaatje bekijk verschilt het niet zo veel van dat van ons denk ik.

mobiele telefoon kan natuurlijk wel goedkoper (ik heb zelf 30 per mnd) maar dat hangt er maar net vanaf hoeveel je belt.
    zorgverzekering kan ook goedkoper (ik heb 100) maar dan ben je minder goed verzekerd, dus weer een overweging die je moet maken.
    Ik neem aan dat je neit van plan bent om te verhuizen ;)

Wij zijn allebei een dag minder gaan werken toen onze oudste geboren werd en hebben ook best een paar maanden moeten wennen aan onze gedaalde inkomsten, en nog heb ik wel eens een financieel zware maand maar het went echt snel.
    Wij bezuinigen vooral op boodschappen, uitjes en speelgoed en kleding voor de kids zoek ik echt op sale en marktplaats

7. Gravid

Gravid Niet meer actief

Ook wij moeten het zien te redden met weinig.
    Waar je naar kunt kijken is je tel abbo.
    En kijken hoe je belt.
    Bel je met je vaste telefoon (als je die hebt) naar mobiele nummers, zou je daar al mee kunnen stoppen.
    En andersom ook, van mobiel naar vast nummer.
    Gewoon met mobiel naar mobiel, en vast naar vast, scheelt al hoop.
    Zo kijk ik overdag eigenlijk al geen tv, lampen weinig aan, verwarming uit wanneer het niet nodig is.
    Boodschappen inderdaad de aanbiedingen aflopen, en ipv het dure merk gewoon het huismerk.
    Je kunt kijken welke tijdschriften je hebt, en welke je eigenlijk niet meer leest, die kun je er dan uit gooien.
    Zo hebben wij laatst de veronica er uit gegooit, tv gids heb je ook op tv zelf.
    Zorgverzekering kan misschien wat lager, dat soort dingentjes.

8. Ik vind persoonlijk als je wilt bezuinigen, mobiele telefoon veel..
    En de auto.. Weet niet waar m dat in zit??

9. lautjuhhh

Telefoon als het abbo is opzeggen en prepaid gaan bellen scheelt een hoop mobiele nummers met mobiel vaste nummers met de vaste telefoon.
    Auto vaker laten staan ( indien mogelijk)
    boodschappen inkorten oftewel een budget stellen van bijvoorbeeld om te beginnen 75 euro per week.. en dan steeds minder.. zo kun je alvast wennen..
    En kijken wat je mee neemt met boodschappen is dat alleen het hoognodige of allerlei luxe dingen. luxe dingen grotendeels laten staan scheelt een heleboel

10. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    2 auto's. 16,- en 51,- aan wegenbelasting, 90,- en 25,- aan verzekering, 200,-/250,- benzine. Gooi er dan nog eens een onderhoudsbeurtje of wat nieuwe banden tegen aan en je zit er zo aan.

11. lautjuhhh

dan 1 auto eruit gooien..

12. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik heb jaren met 40 euro in de week en twee kinderen moeten rondkomen. Dat is echt wel te doen!

Als ik jouw plaatje zo bekijk dan kan je natuurlijk voor de woonkosten bezuinigen op dingen als was ophangen ipv droger, minder water verbruiken enz. (maar daar heb ik zo even geen zicht op)

Je boodschappen kunnen zeker naar beneden. 450 euro is echt riant voor boodschappen. Ik weet niet hoe je boodschappen doet maar pluis aanbiedingen uit, en haal zoveel mogelijk bij de goedkope supers en vul alleen aan bij de a-merk supermarkten.

Maak een weekmenu en doe 1 keer per week boodschappen. Ik heb deze week aan eten incl toetje voor 7 dagen eten gehaald voor 51 euro (wij hebben nu zeker veel meer te besteden maar ik wilde kijken of ik nog kon besparen) dit is wel excl luiers. En wij zijn met 6 personen.

Verder zouden je mobile kosten echt naar beneden kunnen. Neem je abonnement eens onder de loep... bel je echt alleen met mobiel of heb je ook een vaste lijn?

Zeg abonnementen op, tv gids, leesbladen enz

De auto vind ik ook erg duur! Kan de auto verkocht worden en een kleinere cq goedkopere en zuiniger auto voor in de plaats?
    400 euro kan echt veel goedkoper namelijk... En wie gebruikt de auto en kan je ipv met de auto ook de fiets en ov gebruiken?

Daarnaast, als je inkomen ver naar beneden gaat, kan je ook een herberekening laten maken bij DUO voor de aflossing van je studieschuld.

ik denk, als ik het zo bekijk:
    Dat je op de auto 150 per maand zou moeten kunnen besparen, op boodschappen ook 150, mobiel 50 euro en je studieschuld kan ik zo niet inschatten. Maar dan zit je al op een besparing van 350 euro minimaal.

En neem je tv/telefoon/internetabo eens onder de loep, pakketten zijn vaak goedkoper en zou het erg zijn als je bijv minder zenders op de tv hebt en een iets lagere bandbreedte. Kijk naar je energieleverancier, ben je ergens anders goedkoper uit? Loont zeker wel om elk jaar over te stappen en bijv gastarief ed vast te leggen.

13. ja kan 1 auto niet weg, vind 400 pm erg veel. .?

14. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Die "duurdere" auto is vast die van je man hahaha!

Ik zou geen prepaid abbo nemen maar een goedkoop abbonement simcard only zodat je niet extra maandkosten voor een mobieltje betaalt en dan een belplafond instellen ofzo.

Weekmenu's maken zodat je je boodschappenlijstje kan minimaliseren.

15. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    en ook al lijkt het bij overstappen maar een besparing van bijv 20 euro in de maand, dat is wel 240 euro per jaar! ;)

16. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

oefffffff alleen jou hypotheek is bijna het nettosalaris van mijn man:$:$

17. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Hahaha, nee in ons geval niet. De opel is van mijn vriend en de grote audi van mij. Wie het meest verdient mag de grootste auto rijden is mijn motto ;)

18. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Goed geregeld!:D

19. Kan 1 auto niet weg? Vind 400 erg veel hoor..

20. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Ja dat is idd een grote kostenpost. Maar ja, verhuizen is (in mijn ogen dan) niet heel simpel. Ik woon in de randstad en woningen zijn enorm duur. Als we nu verkopen zou dat financieel niet heel handig zijn ivm top-financiering. En voor een huurwoning komen we hier niet in aanmerking. Misschien zijn er wel oplossingen hoor, maar ik zie het (nog) niet.

Deel Deze Pagina