Wat vinden jullie hiervan (vrijgezellendag)

Discussie in 'De lounge' gestart door Mama26, 24 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ben ik weer hoor... ;)

Over 3 maanden heb ik een vrijgezellendag met een vrij grote groep (het zijn 2 vriendengroepen samen, alleen meiden). Ik ben dan 6 maanden zwanger en heb al aangegeven dat ik niet mee op stap ga.

Het is ongeveer een uur rijden voor mij, vind ik al doodeng, maar goed.

We gaan een workshop doen, leuk allemaal. 's Avonds tapas eten, maar volgens mij mag ik dan bijna niets eten of wel (omdat ik zwanger ben bedoel ik dan)?

De kosten zijn 150 euro, ik vind dit ontzettend veel. Mijn man heeft die dag ook vrijgezellendag van haar vriend. Bij hun zal het ook rond de 100 euro kosten en dan nog de drank voor 's avonds. Die heb ik dus niet. Maar ik moet al 150 euro betalen, ik weet niet of dit ook incl. de drank is voor 's avonds (denk het niet, moet ik nog navragen).

Is gewoon 300 euro voor een avond stappen. Vind ik echt veel, we hebben nog veel kosten dit jaar.

En ik zit dus ook met dat tapas eten, als ik niet mee ga scheelt me dat ook weer wat geld en als ik er toch bijna niets van mag eten, of mag dat wel? Dat weet ik dus ook niet zo goed.

Pfff een rib uit mijn lijf hoor!

2. Buiten of je het allemaal hebben mag, vind ik het idd behoorlijk prijzig.. 150 euro? Dat zijn toch geen normale prijzen meer voor een vrijgezellendag.

3. bereke

bereke Niet meer actief

Ik denk dat die tapas geen probleem vormen hoor! Maar ik vind het wel héél erg duur. Zou ik er niet voor over hebben, tenzij het echt iemand is waar ik héél close mee ben.

4. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik kreeg vorige week ook een uitnodiging... 100 euro pp, zonder het geld voor de drankjes.. en de kosten van de bruid
    Ik ben dan ruim 37 weken zwanger en heb afgezegd.
    Ik zie haar 1 a 2 keer per jaar, vond het toch wel erg duur, en loop hoog zwanger te zijn..

Nu ga ik misschien alleen mee eten 's avonds

5. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik denk ook dat de tapas niet zo'n probleem zijn. Volgens mij mag je eigenlijk alles wel. En als het een goed tapasrestaurant is, is alles ook vers, dus dan zou ik me niet druk maken.

Ja, 150 euro... Dat kost het tegenwoordig wel...

6. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Het is een aardige meid, maar ik zie haar eigenlijk nooit. Ze wonen nl. een uur rijden van ons vandaan. En het is dus een vriend van mijn man en daar de vriendin van. Dus ja, niet echt een goeie vriendin.

Ik vind het moeilijk wat ik moet doen. Ik ga al niet mee stappen dus maar dat zit al niet bij die 150 euro, dus die moet ik evengoed betalen.

Ook nog binnen 2 weken betalen trouwens....terwijl ik nog een etentje heb, zwangerschapskleren moet hebben en we in mei op vakantie willen. Dit betekend dat wij aan onze spaarrekening moeten komen voor deze vrijgezellendag, vind ik echt zonde!

Zouden jullie niet gaan? En ook als reden opgeven dat het te duur is?

7. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    150 euro vind ik wel heel veel geld voor een vrijgezellenfeestje. Wat voor een workshop gaan jullie doen?

8. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Moeilijk, moeilijk... Als het geen goede vriendin is kan je wel afhaken. Maar anders zal je toch moeten gaan. Anders gaat het er over tien jaar nog over. Dat ken ik namelijk wel...

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik ben op t moment zelf bezig om voor een vriendin een vrijgezellenfeestje te regelen en t is allemaal best duur, maar E 150,-- vind ik wel erg duur hoor.

Wij zijn voor de activiteit E 48,-- p.p. kwijt en t eten wordt rond de E 20,-- (ook tapas), da's dan nog wel zonder drankjes. En dan gaan we 's avonds nog stappen (voor degene die dat leuk vinden).

Zoals al gezegd denk ik dat de tapas geen probleem zou moeten zijn ivm je zwangerschap, maar ik kan me voorstellen dat je E 150,-- erg veel vindt, zeker voor iemand die je eigenlijk bijna nooit ziet en ook niet echt close mee bent (als ik t goed begrijp). Ik zou dus ook gewoon eerlijk zeggen dat je het eigenlijk te duur vindt en voorstellen om alleen een gedeelte van de dag mee te gaan.

10. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    vind alle vrijgezellenfeesten tegenwoordig belachelijk duur.
    Heb nog geen uitnodiging onder de 100 euro gehad
    En dat ga ik toch echt niet doen, het moet toch leuk blijven.
    Maar het ene feest moet nog groter en aparter dan het andere, en voor dat geld zie ik de lol niet, dan weet ik wel leukere dingen

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik zou ook eerlijk zijn en zeggen dat je het te duur vindt, juist omdat je ook niet mee gaat stappen. Je kan voorstellen om alleen de workshop en tapas eten mee te doen en of je dan ook minder hoeft te betalen. Als dat niet kan zou ik niet meegaan denk ik.. Als ze nou een hele goede vriendin was.. Ik denk zelfs dat jij niet eens de enige bent van dat clubje die het te duur vindt hoor, je denkt vaak dat je de enige bent in zulke gevallen maar meestal is dat niet zo.. Kan best zijn dat als jij eerlijk bent, er meer volgen.

12. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ik heb net ook gebeld met een vriendin van mij ook in deze groep. Zij vindt het ook duur, we zitten erover te denken om een mail te sturen naar onze vriendinnen met de vraag wat zij er van vinden.

We beginnen ook om 10 uur en het is een uur rijden, dus we moeten al vroeg weg en oppas regelen voor een hele dag. Misschien dat wij dan rond 15.00 uur kunnen komen (als die workshop begint).

Maar ik ben bang dat ik het dadelijk gedaan heb als ik die mail ga rondsturen.

13. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    Je hebt toch 1 of 2 mensen die het regelen?Gewoon hun een mail sturen en verder niet
    Zou zeker geen mail gaan rondsturen, zou dat helemaal niet leuk vinden als het mijn vrijgezellenfeest was en ik kwam erachter dat iemand dat zo gespeelt had.

14. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ik bedoel het niet zo als jij het begrijpt denk ik.
    Omdat het bestaat uit 2 vriendengroepen....de onze en die van hun, wou ik eerst onze vrienden polsen om te kijken of zij er ook zo over denken want wij moeten allemaal ver rijden en de andere groep niet zo ver.

Als iedereen er zo over denkt kunnen wij met z'n allen zeggen; wij komen later.

Zo heeft de vrijgezel eerst de morgen met haar vriendinnen en 's middags komen wij erbij.

Zo is het bedoeld...en voor ons scheelt het natuurlijk weer in de kosten. Is verder helemaal niet verkeerd bedoeld ofzo.

15. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Ik vind t ook ontzettend duur zeg!

Ik heb laatst met een vrijgezellefeestje workshop high tea gehad.. vanalles gemaakt met zn allen, daarna lekker smullen en ook nog een hele berg mee naar huis! (iedereen)

En dat was zon 37.50 per persoon.. all in!

mannen hadden gebowled paar keer, en gelasergamed en ook incl. wat drankjes, koffie en snackjes rond de 40 euro..

Dus ik vind t echt belachelijk!

Oh en bij deze prijzen in zitten natuurlijk ook de kosten voor de bruid en bruidegom.. en t waren zon 8 mensen per groepje, dus niet eens echt groot..

16. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    pfff wat vreselijk duur

wij waren 50 euro per persoon kwijt

wij hebben smiddags high tea gedaan zelf dingetjes gemaakt en meegenomen

daarna met de bus naar een andere stad waar ze moest paaldansen in de bus en kreeg ze wat kleins van ons zoals netkousen-lippenstift enz

daarna zijn we tappa's gaan eten
    en gingen we naar een cafe waar de mannen ook weer zouden komen

de mannen gingen boerengolf doen
    en bbqen bier drinken

17. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Ik vind het onacceptabel duur.

Ter vergelijking: Wij organiseren nu een weekendje weg met een vriendengroep. Dat is van vrijdagavond t/m zondag, er zit een overnachtingsaccomodatie bij, al het eten en drinken (is dan natuurlijk niet uit eten of naar de kroeg) en op zaterdag en zondag een activiteit. Dit alles doen wij voor 115 euro p.p.

Wat gaan ze in hemelsnaam doen met 150 euro op 1 dag en dan nog zonder het stappen? Gaan jullie een gouden ketting met diamanten maken ofzo?
    Ik zou gewoon eerlijk zeggen dat je niet mee gaat vanwege de kosten en dat jullie het geld hard nodig hebben voor de baby.

18. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Ik zou ook niet mee gaan.

19. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Dat is een goeie vergelijking. In mei wilde we een midweek weg gaan...dat was 275 euro voor een midweek met 3 personen in een huisje voor 4 personen.

Het is ook echt belachelijk duur!

Ik wil even liever niet zeggen wat we gaan doen, anders herkent iemand mij dadelijk.

Maar als ik zeg dat ik niet mee ga, komt er echt gezeik, zo gaat dat hier. Ik baal er wel van. Maar mijn vriendin vond het ook duur, dus we wachten even af of er nog reacties op komen, anders ga ik het er wel over hebben met wat anderen.

We kunnen het geld wel beter besteden nu met de kleine op komst en de vakantie in het vooruitzicht.

20. Amom22

Amom22 Niet meer actief

poeh nou zelfs al zou het naaste familie zijn...150 euro! en dan nog de kosten voor de man erbij! Echt te gek hoor

Wij hebben de vrijgezellenfeest van schoonbroer en vrouw gemist omdat we er gewoon geen geld voor hadden! Niet leuk om te moeten afbellen, en zij natuurlijk hartstikke terleurgesteld! jammer dat mensen daar niet rekening mee houden toch..? Niet iedereen heeft een ouwe sok onder het matras :)

Deel Deze Pagina