Pistoletje met spek en daar op brie. met daar op een honging mosterdresing zelf gemaakt. (honing in een potje/bakje en daar moster door heen) en dan walnoten of pijnboompitjes en dan even in de over. dit is als tostie of in een pita broodje onder de gril ook lekker. wat ook lekker is bacon grillen. die op een broodje daar boven op een eitje of kipfilet met dan de honing mosterdresing en dan wat pijn boom pittjes.
ik krijg alweer honger... ik doe echt een hoop goeie en lekkere ideeen op! ... Had trouwens zelf ook nog wat ondekt vandaag...roomkaas (ik had toevallig nog boursin) aanlengen met creme fraish, bieslook en even wat peper uit de molen, roeren..klaar..erg lekker op een pistoletje met een paar plakken komkommer en/ of sla...
Mijn favoriet: Pistoletje met: - Olijven tapenade - Carpaccio - Geraspte kaas - IJsbergsla - Pijnboompitjes Maar helaas, dat mag niet tijdens de zwangerschap .
Onze brunch op zondag: Stokbrood (afbakken) beetje boter of mayo kaas ham tomaat komkommer sla ei (doe ik er niet op... krijg ik maagzuur van!) komkommersalade (liefst die van Johma = maaltijdkomkommersalade) augurkje Herbamara zout (kruidenzout) hmmmm heb er nu al weer zin aan!
Schiet me net wat 'ongezonds' te binnen. Zeer favoriet bij kids (en bij mij haha) Gehakt bakken met klein gesnipperd uitje, eventueel (hele) kleine stukjes paprika erbij, ketchup in de pan, klein kwak curry, en dat op een zacht broodje. (Soort van Amerikaanse Sloppy Joe)
*Zacht bolletje met roomboter,filet americain en dikke plakken avocado met zout en peper en een paar druppeltjes citroensap. *Krentebol met roomboter en kaas of smeerworst.(weet het het is een vreemde combi...hahaha!) *Broodje met jam en kaas of jam en pindakaas. *Broodje met in dunne reepjes gesneden ijsbergsla en chili con carne. *Broodje frikandel met sausje van zure room,bieslook en mayo. Broodje met roomboter,aardbeien en poedersuiker.
Ik weet er nog 1 Crosantje met sla komkomer (eventueel tomaat maar dat lust ik niet) uitje en dan filetamerican en dan eitje en peper er op.
Heb daarstraks een tosti met brie en gerookte zalm gemaakt, was erg lekker! Een vriend van me eet graag een broodje ei met curryketchup.(zelf nog niet geprobeerd) Ik vind de meeste dingen met kaas of filet americain erg lekker. Bijv. sla, tomaat, gekookt ei, mayo, fijn gehakt uitje en filet hmmm....(of hetzelfde maar dan brie of camembert ipv filet)
Pistoletje/stokbroodje, met beetje ijsbergsla, en dan rundvleessallade (of huzarensallade) en dan een eitje in plakjes, en dan een augurkje (en als je het lust komkommer en tomaat) en dan beetje tomatenketchup erover.... Errug lekker (je kan er ook nog een plak yorkham onder leggen)
De appeltosti ga ik zeker proberen! Ik doe de appel bakken in roomboter,dan kaneel en suiker erbij en dan warm bij ijs en slagroom of alleen slagroom is ook lekker. Of nog makkelijker....smaakt naar appeltaart....biscuitjes of koek wat je hebt in een magnetronschaaltje kruimelen,appelblokejes met suiker en kaneel er doorheen mengen,klein klontje roomboter erop en opwarmen in de magnetron en smullen maar.Zooo lekker!
Pistolet of kaiserbroodje besmeren met pastrella (soort yughurt met kruiden, te koop bij bijna iedere supermarkt) daar boven op wat sla melange, plakjes gerookte kipfilet en zongedroogde tomaatjes! Jammmmmie
Iedereen vind het raar dat ik een klein groen appeltje bij de tonijnsalade doe. Het is inderdaad errug lekker
er schoot me nog wat te binnen... Fiocassa brood(hoop dat ik het goed geschreven heb)..doorsnijden...helft in smeren met roomkaas of kruidenboter...salami erop...tomaatje in plakjes erop en tot slot ceddarkaas of gewone kaas en dan 10min in de oven...heerlijk!
Waldkörnbroodje besmeerd met honing-mosterd dressing, daarop gemengde sla, paar plakjes pastrami en wat pijnboompitjes. Meergranenbroodje besmeerd met groene pesto, daarop gemengde sla, rauwe coburgerham, plakjes tomaat, en daarop plakjes mozzarella dan nog een beetje pesto en dan even onder de grill. Overheerlijk! Ciabatta broodje met een kruidenkaas(philladelphia) daarop een paar plakjes gerookte kipfilet en een beetje sla en tomaat. Pitabroodje met kipfilet, strooikaas, gesnipperd uitje, en plakjes tomaat, en dan even onder de grill. Wit pistoletje met tomatentapenade, oude kaas en dan stukjes augurk en sla. Zoals je ziet ben ik gek op lekkere broodjes!