ik heb ook nog een aanvulling: ciabattabroodje met ijsbergsla, kipfilet (in dunne plakjes gesneden) deze even in notenolie bakken, gebakken spekjes erop en remouladesaus mjammie (saus: mayo, beetje kwark, kappertje, augurkenblokjes, eiblokjes, uitje, peterselie, suiker peper en zout!) focacciabrood, insmeren met pesto, tomatenplakjes erop, mozerrellaplakjes erop peper en beetje zout en dan onder de grill waldkornbroodje met olijventappenade, seranoham en vers geraspte parmezaanse kaas. ik krijg er al weer zin in!
Ik had van de week ergens een lekker broodje gegeten: Stukjes kip bakken met wat groenten (champignons, courgette, rode ui) en dan wat chilisaus erdoor en cashewnoten en tauge Wit stokbroodje met sla en dan dit mengsel erbij eten!
benodigdheden: 3 kuipjes smeerkaas 2 ons gesneden ham pot verse bieslook peper en zout pakje hartige deeg uit de vriezer (geen bladerdeeg) maar die voor hartige taart 2 eieren en wat melk Verwarm de oven voor op 180 gr.(boven en onder) kluts 2 eierdooiers met wat melk snijd 10 kleine vierkantjes uit de ham om in het midden van de plakjes deeg te leggen Snijd de rest van de ham klein meng dit in een kom met de smeerkaas knip de bieslook heel fijn boven de kom en meng dit wat peper en zou er dooren nog een keer goed mengen Leg de vierkante plakjes ham in het midden van de plakjes deeg leg op de ham een grote eetlepel van het mengsel vouw het deeg als een envelop goed dicht, zodat er niets uit kan lopen. smeer de pakjes zowel onder als boven in met het eigeel, en leg deze op de ovenplaat met bakpapier eronder (wel een dichte plaat) zet de oven 5 min op 200 gr. na 5 min weer terug naar 180 en laat de broodjes nog 10 min in de oven. Haal ze er na 10 minuten uit en je hebt echt heerlijke broodjes. De ham kun je ook vervangen door rauwe ham of iets anders dat je lekker vindt, maar hier vreten ze hun vingers er bij op en is het elke keer vechten om de restanten van het vulse. ook trouwens lekker op een toostje ofzo
Ik ook niet...kan elke dag wel lekkere broodjes eten.... ..maar dat doen we maar niet ...en zeker met dit toppic...heerlijk! Mamatje24...klinkt erg lekker! Ik ga het zeker eens maken...denk volgende week, want dan komt mijn moeder een paar dagen helpen poetsen....
Uitje fruiten, gehakt erdoor rullen en wat tacokruiden erdoor. Pistoletje afbakken, vertikaal doorsnijden, plakje kaas erin, gehaktmengsel erin, plakje kaas erover en even in de oven tot de kaas is gesmolten. Dat is zooo lekker !