Mixer: dubbele of enkele klopper?

Discussie in 'De lounge' gestart door teenslipper, 19 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Mijn handmixer is kapot. Ik heb van mn moeder een oude staafmixer te leen gehad en die vond ik ook wel fijn maar niet om beslag o.i.d. te maken. Nu zijn er ook staafmixers waar je kloppers of een garde op kan zetten. Maar zit daar verschil in? Want ik zie ze vooral met een enkele garde en niet zoals een handmixer met 2 kloppers. En een flink prijsverschil...

Ik ben bijna jarig maar weet nu dus niet welke ik wil vragen. Ik vind t wel fijn als ik een apparaat voor meerdere dingen kan gebruiken dus voorkeur heeft echt staafmixer/handmixer in 1.

2. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Ik heb er zo een als Adje beschrijft.
    Mixer is prima voor wat ik ermee doe. Een keer pannenkoekenbeslag, cakebox of apprltaartdeeg maken.
    De staafmixer heb ik een haat liefde verhouding mee, is eigenlijk net niet krachtig genoeg. Ik pureer er vaak soep, pastasaus en fruithapjes mee. Ik gebruik deze vaker dan de mixer.

teenslipper vindt dit leuk.
  3. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Maar zit er verschil tussen een enkele garde of dubbele kloppers?

4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Tuurlijk, de kracht waarmee je kan kloppen. Een enkele is niet heel veel krachtiger dan met de hand kloppen.

5. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Enkele zie ik eigenlijk nergens behalve bij dropshippers en temu enzo?
    Had er ook nooit van gehoord.

6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.673
    113
    Vrouw
    Veel staafmixers hebben een opzetstuk om een garde op te zetten. Dan heb je dus een enkele mixer.

7. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.811
    2.501
    113
    Vrouw
    Ik heb er 1 van de action en die doet het boven verwachting goed! Voor pannenkoekenbeslag of cake prima en deeg lukt ook nog net maar niet zo lang.

8. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.561
    3.894
    113
    Vrouw
    Wij hebben een staaf en handmixer in 1 en gebruik de 2 kanten regelmatig.
    Ik denk dat de onze van Bosch is. Aan de ene kant van het toestel kun je de handmixer erop zetten, aan de andere kant de staafmixer. Er zitten klepjes aan elke kant over de insteekpunten en je kan nooit de 2 klepjes tegelijk openen voor de veiligheid.

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Ik heb ze gewoon apart, basic staafmixer en een basic mixer met 2 metalen haken (en dan die spiraal(deeg)haken en die normale klopperd))

Mn moeder had zo'n alles in 1 staafmixer met zo'n bakje met hakmessen voor bijv guacamole te maken, een garde en gewoon de pureerfunctie. Eerste taart en ze ging gelijk maar weer naar dr ouderwetse mixer terug. Zat amper kracht in dat ding. Leuk voor hakken en pureren, maar niet voor beslag, ja pannenkoeken gaat wel lukken.

10. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Die eerste is heel fijn. Heb de staafmixer eigenlijk apart (vanwege de kleine hakmolen) van dezelfde serie maar de staafmixer past dus ook in de handmixer. Heb ook nog een keukenmachine maar die gebruik ik voor grotere hoeveelheden. Voor beslag, pureren van soep etc. is die Ergomax meer dan genoeg voor ons.

En sowieso een dubbele kopen, een enkele is echt niks waard.

11. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.673
    113
    Vrouw
    Niet hier denk ik hoor, ik heb altijd een volle beslagkom daar komt een staafmixer denk ik niet goed doorheen:D
    2 liter melk, een kilo bloem en 10 eieren. Dat is met de hand niet te doen en mijn staafmixer werd er ook niet blij van;)

Deel Deze Pagina