dieet haha

Discussie in 'Voeding' gestart door blond24, 29 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blond24

blond24 Actief lid

20 mrt 2012
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net terug van het cb en mijn dochter moet soort van op dieet. We geven voor het slapen gaan een papfles met rijstebloem.ze wilt dat we die niet meer geven en in de ochtend granenpap gaan geven. Ik ben bang dat ze dan de nacht niet door slaapt,maar ze zegt als ze overdag genoeg krijgt ze gewoon doorslaapt. Hoe zijn jouw ervaringen?

Ook moet ik overstappen naar opvolgmelk hoe doe ik dat en mag ik dan nog steeds vierflessen van 200 geven?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat eet ze verder?
    Hoe lang is ze en hoe zwaar?
    Hoe oud is ze?

3. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    4 flessen van 200 mag. Als je kleine dat nu al drinkt kan je proberen wat te minderen daarmee zodat de bijvoeding langzaamaan beter gaat. Ik neem ten minst aan dat je kindje al 6 maanden is omdat je zegtmover te willen naar opvolgmelk...

Een baby op dieet is wel erg krom maar denk dat ze adviseren geennrijstebloem meer te geven omdat het geen toegevoegde waarde heeft maar wel calorieen levert.

Ik ben idd ook benieuwd hoeveel je kleine weegt en joe lang ze is....

4. blond24

blond24 Actief lid

20 mrt 2012
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze is morgen 6 maanden en weegt 9 kilo en is 71cm

5. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

#5 Sabrine1984, 30 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jan 2013
    Ik heb nr 1 gemengd met nr2 melk. dus eerst 5 schepjes 1/ 1 schepje 2. 2 dagen later 4 schepjes 1 en 2 schepjes 2. enz. enz. Mijn zoontje eet overdag fruit, groente met aardappel/rijst en vlees/vis, rijstewafel e.d. en heeft de rijstebloem niet nodig om de nacht door te komen. Gewoon een keer proberen zou ik zeggen. Dan weet je het :)
    *edit, mijn zoontje is wel wat ouder zie ik nu. Krijgt ze al fruit/groente?

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij opvolgmelk is het maximum 24 schepjes op een dag.
    Zo te zien adviseert het CB geen dieet, maar willen ze dat de pap verschuift van avond naar ontbijt.
    Het hangt van je kind af. Voor veel kinderen is pap helemaal niet nodig om door te slapen, of jouw kind zo is merk je door uit te proberen.
    Eet ze verder al groente?

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Bij mijn beide kinderen zijn we bij 6 maand overgestapt van rijstebloem in de avondfles naar papgranen in de ochtendfles. Ze hebben er allebei niet minder om geslapen. Dus daar zou ik niet direct bang voor zijn.

Overstappen heb ik hier bij de oudste heel voorzichtig gedaan, omdat hij van forte naar standaard ging. De jongste ben ik in 2 dagen overgestapt. Die dronk gewoon verder.
    Hij begon in die tijd wat brood te eten (groente&fruit geweigerd tot 7 maand), en daarmee kon hij meestal toe met 4x200. Alleen soms even 100cc tussendoor. Denk 2a3 keer per week. Is niet direct een probleem.
    Die max van 24 schepjes (4x200cc) is vooral om te zorgen dat ze genoeg zin hebben in de bijvoeding. Maar als die bijvoeding echt niet loopt kun je gerust nr1 nog een paar weekjes geven.

Ik zou dat ook geen dieet willen noemen. Die wisseling van rijstebloem naar pap is heel normaal. Je merkt bij sommige kinderen zelfs dat ze op zo'n zware fles juist slechter gaan slapen na 6-9 maanden.

8. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Doorslapen heeft niets met papflessen te maken, is mijn ervaring. Ze slapen wanneer ze zelf klaar voor zijn, met of zonder pap.
    En inderdaad, rijstebloem voegt niets toe. Met 6 maanden mag je met granen beginnen, maar niet in de avond

9. blond24

blond24 Actief lid

20 mrt 2012
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal. Ik geef nu nutrilon, maar kan ik ook overstappen op de nestle opvolgmelk, want dit scheelt behoorlijk in prijs

10. adi

adi Niet meer actief

Maar welk advies uit bovenstaande heb jij al dieet aangemerkt?

11. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ja hoor. Naar mijn idee zit overal voldoende voedingsstoffen in en is inderdaad de prijs nogal een verschil.

Deel Deze Pagina