Ben erg beniewd naar jullie meningen, aangezien ik af en toe wel vreemd aangekeken word als ik vertel dat ik hoop een maand na de bevalling met baby en al op wintersport te willen. Ik ben 21 januari uitgerekend, wintersport staat dus een maand later gepland (was al geboekt voor we wisten dat we zwanger waren). Mocht ik dus lang over tijd lopen zit er misschien dus nog minder tijd tussen. Maar ik hoop me dus fit genoeg te voelen om mee te gaan, mits alles met de kleine ook helemaal goed gaat uiteraard. Hoe denken jullie daarover? We gaan naar Oostenrijk, het huisje ligt niet te hoog, dat heb ik al gecheckt. Verder zijn we van plan om in 2 dagen re gaan rijden. We zitten met mijn familie in een groot huis, in totaal met 12 man. Ik ben zelf niet van plan de piste op te gaan maar het lijkt me zo gezellig om mee te gaan. Heel de familie kijkt er ook ontzettend naar uit dat er een baby meegaat. Ben ik nu echt gek? Of valt het allemaal wel mee...
Tja geboekt is het al, dus ik zou een paar dagen van te voren kijken hoe het gaat en of je het ziet zitten. Als jouw kleine hetzelfde doet als mijn 1ste lijkt het me geen succes. Ze kwam 15 dagen te laat en een ks, 13 dagen na een ks was mij niet gelukt. Maar als jouw kindje wat minder eigen wijs is en lekker met 38.1 al komt en jij niets eraan over hebt gehouden én kindjelief blijkt een makkelijk exemplaar (dat waren de mijne dan weer wel ) waarom niet.
Heel eerlijk vind ik t wel een beetje gek ja... Miss beval je later, misschien lig je wel helemaal in de kreukels...of ben je gewoon nog heel zwak en doodmoe En dan maar hopen dat alles ook goed gaat met je kindje enzo Ik zelf kon pas na 4 weken een klein beetje normaal uit de voeten.. Zou er echt niet aan moeten denken
Ik dacht voor mijn bevalling ook dat ik dit soort dingen wel zou kunnen doen maar ben achteraf blij dat ik besloten heb het moment af te wachten en niet vooruit te boeken want ik moest er na een maand nog niet aan denken om weg te gaan... Was nog helemaal niet hersteld en bovendien doodmoe van de gebroken nacht dus was het liefste gewoon lekker thuis.
Het is ook niet zo dat het helemaal vast staat dat we meegaan hoor, als ik ook maar het idee heb dat het niet fijn is voor de kleine of als ik me er zelf niet goed bij voel dan gaat het hele feest niet door...maar ik vind het zo zonde om op voorhand de boel al af te gaan blazen.
Ik zou het niet doen, zo lang in de auto is ook niet goed voor een baby, zeker niet als ze net geboren zijn. En je bent zelf aan het herstellen, veel vrouwen vloeien nog tot 6 weken na de bevalling. Je bent nog aan het starten met borstvoeding of bent aan het uitvogelen wanneer ze het flesje willen. Als er iets is met de baby zit je in een vreemd land (lijkt me vooral als ze zo heel klein zijn vervelend) Maar goed als ik jou was zou ik het gewoon afwachten hoe je je dan voelt.
Oh man, ik moet er echt niet aan denken. Het duurde bij mij al drie weken voordat ik voorzichtig een klein stukje op de fiets durfde. Een lang stuk lopen kon ik toen nog niet. Nu heb ik echt nog een tijd onwijs veel last gehad van de knip. De meeste vrouwen hebben geloof ik wel betere ervaringen daarmee. Maar zelfs nog afgezien daarvan, ik was nog echt aan het huismussen hoor, in die eerste weken. Ik vond met de kleine naar de supermarkt al een hele onderneming, haha. Voordat je klaar bent voor vertrek, met zo'n kleintje. Ik snap trouwens wel dat je het niet op voorgand wilt annuleren. Voor de kosten maakt het niet uit of je nu annuleert of later, neem ik aan? Wie weet fiets jij er wel fluitend doorheen, ben je helemaal niet huismusserig ingesteld en vind je het heerlijk om er op uit te gaan. DN is het zonde als je alles al gecancelled hebt. En mocht blijken dat jet toch niet gaat, dat kun je alsnog besluiten om niet mee te gaan. Ik zou alleen voor jezelf wel rekening mee houden dat er best een kans is dat het niet doorgaat. En ook dat je man/vriend zoch daar al wel een beetje op instelt en dat ook de rest van de groep al een beetje rekening ermew houdt. Anders is de teleurstelling misschien wel heel groot. Nog een fijne zwangerschap gewenst, een vlotte bevalling en met een beetje geluk een fijne vakantie!
Ik heb een ontzettende makkelijke bevalling gehad, nergens last van gehad. Stond na de bevalling zo op om te douche aan te kleden en "huppakee" klaar! Heb Lemmy zelf aangegeven bij het gemeentehuis, stond de dag erna te stofzuigen en te dweilen. Drie weken erna voetbalde ik een wedstrijd van 90 minuten. Met Lemmy ging het goed maar die moest toch een aantal dagen in het ziekenhuis blijven. Maar hoe voortvarend het hier allemaal ging. Op wintersport toen hij 1 maand oud was? Nee absoluut niet. Misschien is het alleen het idee, maar ik vind dat je met zo een kleintje niet hoort te slepen. Buiten dat ze zijn net uit hun warme nest, en moeten nog helemaal wennen aan hun nieuwe wereld. Wie weet gaat het hartstikke goed op wintersport, maar ik zou mij er toch niet goed bij voelen om hem mee te nemen omdat ik en/of andere het zo gezellig vinden. Volg je gevoel!
Ik zou het er niet aan moeten denken... Ik kon een maand na de worp eindelijk een beetje zitten. Ik vloeide nog behoorlijk en het uitje naar de super was voor mij als een marathon. Maar, als je wilt, moet je het doen. Ik zou me wel even bedenken dat je kleintje dan waarschijnlijk nog geen ritme heeft, de nachten nog niet doorslaapt, veel huilt (verandering van omgeving). Wil je dit allemaal wel in bijzijn van anderen? Ik voelde me doodongelukkig..
Dank voor jullie reacties dames! Ik ga het denk ik indd maar gewoon aankijken. Ik heb me er nog niet op ingesteld dat ik mee MOET gaan, we zien wel of de kleine en ik het avontuur aandurven. Mocht ik maar een klein beetje twijfelen blijven we gewoon lekker thuis.
Ik zou er inderdaad in je achterhoofd rekening mee houden dat je het niet ziet zitten en ook zorgen dat je man daar rekening mee houdt. Ik heb twee makkelijke bevallingen gehad en was na 4 weken wel weer redelijk op de been. We gingen toen ook al wel weer dagjes weg, zelfs op kraambezoek 200 km hiervandaan geweest. Maar ik denk niet dat ik echt al zin zou hebben gehad om zo'n eind weg te gaan. Je zit nog met behoorlijke gebroken nachten, veel voedingen op een dag, je bent zelf misschien nog moe of futloos. Voor je baby maakt het niet zoveel uit denk ik, in die tijd slapen ze bijna alleen nog maar, en als jij er bent is het overal goed, wat dat betreft wordt het later alleen maar lastiger om weg te gaan. Vooraf afblazen hoeft misschien niet, maar hou het gewoon in je achterhoofd. En als het wel lukt: veel plezier!
sorry maar ben het met niemand eens haha wat had ik dat heerlijk gevonden zeg!!! ondanks dat de kleine 10 dagen te laat kwam! Ik zou zo een wagenbak regelen die op de achterbank kan dat de baby lekker ligt en gaan met die banaan heerlijk 2 weken geen kraam visite en genieten van je kindje je man en de rest van de familie. Maar ja dat ben ik hihi
Pff lastig. Bij de eerste had ik hetzelf wel aangekunt. Nu bij de tweede niet. Heb inderdaad 6 weken gevloeid en was erg moe. Maar goed dat kan je zelf bepalen op het moment dat je bevallen bent. Wat betreft de kleine, ze mogen inderdaad in het begin maar 30 minuten in de maxicosi. Nou zou ik zelf ook wel iets langer aandurven, maar je reis gaat langer duren dan je denkt. Denk toch dat je zeker om het uur moet stoppen om je kleine eruit te halen. En je zit inderdaad ook met voedingen. Verder slaapt een baby in de meeste gevallen erg veel. Onze beide dochters kregen dan wel alles mee en raken wel snel geprikkeld. Houd hier rekening mee, zeker als je met zoveel mensen in 1 huis zit. De kleine kan hier heel onrustig van worden. Tuurlijk moet je het helemaal zelf bepalen en ik zou me niets aantrekken van wat anderen vinden. Zelf zou ik het van tevoren al afzeggen. Succes met de laatste loodjes en als je besluit te gaan. Veel plezier!
Ik zou ook gaan. Heerlijk met je familie genieten van je kleintje! En het is ook ideaal om mee te nemen ze liggen nog heerlijk in hun wagen en ze slapen nog veel. Ik heb dan ook 3 makkelijke bevallingen en kindjes gehad en had dit zo gedaan! Ik zat bij de 3e in mijn kraamweek ook weer op de fiets om de oudste van school te halen. Ik zou zeggen geniet van je vakantie en je kan daar nog altijd kijken of je lekker in het huisje blijft of er op uit trekt. Goede vakantie
Ik zou het zelf niet willen zo kort na de bevalling. Voordeel is als ze nog zo klein zijn slapen ze bijna de hele dag, veel meer als mama hebben ze niet nodig.Dus als jij en je pasgeboren babietje zich goed genoeg voelen en jij er zin in hebt, waarom niet.
Ik zou er zeker voor openstaan! maar alles afhankelijk van hoe het met jouw en de baby gaat. zelf had ik een makkelijke bevalling en een gezonde meid, dus het had zeker gekund!
Ik denk dat je het pas kunt zeggen als je kindje geboren is. Dan pas weet je hoe jij je voelt en wat voor "soort" kindje je hebt Ik zou het hebben gekund na de bevalling (keizersnede) en ons meisje zou het ook prima gelukt zijn. (Al zou ik niet op de ski's hebben gestaan) Gewoon op het laatste moment bepalen, doen wat voor jou goed voelt! Hopelijk alvast een fijne vakantie!
Bij de gedachte alleen al krijg ik al kriebels... Buiten dat ik me tot weken na de bevalling erg wiebelig heb gevoeld, moet het baby'tje ook in een ritme komen. Rust en regelmaat zijn zo belangrijk en een wintersport past daar totaal niet bij. De meeste baby's hebben de eerste maanden ook de nodige huiluurtjes. Misschien voel je je helemaal top en heb je de ideale baby. Maar ik zou lekker voor de duet kiezen en volgend jaar op wintersport gaan