Mijn vriend en ik zitten een beetje in dubio; trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaan. Vanavond hadden we zitten brainstormen, we willen wel trouwen met een mooi feest maar het moet geen 15 duizend euro kosten. Het lijkt ons leuk om een groot huis in de ardennen ofzo te huren (kan natuurlijk ook in Nederland) en daar dan het feest te geven (ik wil geen receptie). Ik ben afgelopen paar dagen in Friesland in een grote boerderij geweest en daar zag ik foto`s hangen van bruiloftsfeesten die daar gegeven zijn. Ik wil graag iedereen uitnodigen voor het feest, overdag hoeft van mij niet groots. Een goede vriend van ons maakt prachtige buffetten en mijn peetoom is slijter dus dat is alvast goed geregeld. Hebben jullie misschien nog ideeen voor ons? Veel liefs van Senna
Het is maar net wat je zelf wil doen en er voor uit wil geven! Wij trouwen over 3 weken, heel simpel op maandagmorgen, en daarna feesten thuis en in de tuin!!
Ik woon alleen in een woonwijk dus ik denk dat de buurt er niet erg gelukkig mee is als ik mijn trouwfeest geef in de tuin. groetjes Senna
Laatst werd er hier een feest gehouden een straat verderop...met een bandje in de tuin... door de week!!!! Dus daar ga ik me niet druk om maken, de buren....
Wij wonen in een soort volksbuurtje, dus heb goed contact met de meeste buren (die ook allemaal uitgenodigd zijn). Ik maak me er ook niet druk om, moet kunnen toch!
wij zijn ook op maandagmorgen getrouwd, waren nog geen 60, euro kwijt en onze ouders hebben 's avonds getracteerd op een etentje, 'smiddags hebben wij met z'n tweetjes een tourtochtje op de motor gemaakt (onze huwelijksreis hihi) en we hebben een ontzettend fijne herinnering eraan, het is maar net waar je voor kiest...
Ik vind een feest thuis in de tuin ook enorm leuk!! Mijn vriend en i kzijn het er al over eens dat we dat ook gaan doen. Lekker barbequen, muziek, veel mensen, gezellig! De buren ook uitnodigen, dan kunnen ze niet zeuren Liefs Sinnamon
Wij zijn afgelopen 12 mei getrouwd, ook even tussen door voor het kindje. En ik wilde het ook niet te gek maken, ook omdat ik dan al rond de 30 weken zwanger was. We zijn eerst getrouwd in het gemeente huis, en daarna in een kapelletje. Waarna we lekker uitgebreid geborreld hebben en daarna een vier gangen diner. En tot 23 uur hebben we nog gezellig na geborreld. We hadden 30 man uitgenodigd die er de heledag bij zijn geweest en verder geen man. Vaak nodig je mensen uit omdat je het feest op wil vullen, maar daar hadden wij geen zin in, alleen de mensen die we er echt bij wilde hebben. Ik zou het zo weer doen. En we waren nog geen 2500 euro kwijt. Ik had doorvoor, de gemeente, het kapel, de uitnodigingen, bedankjes, diner, de borrel, koffie en gebak voor dat we naar het gemeente huis gingen, en officiele trouwreportage. Gewoon alles, je kunt het zo gek maken als je wil, en het valt echt allemaal wel mee. Ook een feest geven valt reuze mee. Ik hoop dat je wat leuks kunt regelen, het is echt de moeite waard. Tenminste als je waarde hecht aan getrouwd zijn, voor dat de baby er is. Succes Ps ik was toen 28 weken zwanger, en had echt een hele zware vermoeiende dag, vergeet niet dat je zwanger ben. Ik dacht ook oh dat lukt wel, maar het is echt zwaar, en zeker als het ook nog een 26 graden is net als bij ons. Dus ik zou het voor jezelf ook niet te vol plannen zo'n dag.
Wij zijn 'stiekem' getrouwd in Reno Nevada, Amerika dus. Elke keer familieleden en vrienden die vroegen wanneer wij nou eindelijk eens een keertje gingen trouwen want ZIJ hadden zo'n zin in een feest. Wij hadden echt zoiets van ZIJ hebben zin in een feest dan organiseren ze toch lekker zelf een feest. Wij wilden geen bruiloft, we houden beiden niet van dansen (ja zulke mensen bestaan), had er ook geen zin in om bruiloftgasten dronken achter het stuur te zien kruipen (gebeurt nu eenmaal maar ik ben er fel op tegen) en beiden vonden we dat we het geld er niet voor over hadden. Ik zou dus zeggen vier je bruiloft(feest) precies zo als jij het wilt, laat je niet leiden (dwingen) door anderen (zoals mijn moeder plachtte te doen, als je trouwt moet je ook onze buren uit nodigen want zo hoort dat) en deel het zo in dat het voor je vol te houden is. Groetjes
Op ebay staan hele mooie feestjurken van een duitse firma. Op je trouwjurk kun je ook heel veel besparen en ze zijn best mooi. En nieuw. En wij hebben zijn pak gewoon bij de otto besteld. Iedereen zei wat een mooi pak, maar we waren wel voor 100 euro klaar haha http://cgi.ebay.nl/Designer-Ballkleid-A ... dZViewItem
Wij trouwen in augustus, ik slaap bij mijn ouders thuis en word daar aan gekleed in mijn trouwjurk dan komt mijn vrien mijn op halen en gaan we trouwrapportage maken, 's middags trouwen we en gaan dan lekker eten en 's avonds een groot feest wij houden alle 2 namelijk wel van een feestje , ik heb altijd gezegd als ik trouw word het mijn dag en wil ik mijn een prinsesje voel, dus meid het is nu helemaal hoe jullie het willen en zo moet je het ook doen, veel succes met het voorbereiden,
Wat je zeker NIET moet doen is trouwen en een feest geven omdat ANDEREN dat zo leuk vinden. Wij hebben in december ons partnerschap geregistreerd. Gewoon op maandagmiddag. koste 65 euro en we waren klaar. 's Avonds een etentje met familie en getuigen (13 man in totaal). Natuurlijk waren er familieleden die het heel erg jammer vonden dat ze niet uitgenodigd waren, maar dáár gaat het toch niet om. Ik had er ook geen geld voor, dus lekker klein en een dag om nooit te vergeten.
Hoi, Mijn man en ik zijn getrouwd bij avifauna op de boot!!! Was ontzettend leuk en daarna hebben wij iedereen een overnachting gegeven in het van der valk hotel (maar dat hoeft natuurlijk niet). Dat was hartstikke leuk!!!
Wij zijn 24 mei getrouwd en hebben het ook echt op onze eigen manier gedaan. We wilden voornamelijk trouwen om de baby, maar ook het stukje liefde niet uit wissen natuurlijk. Eigenlijk wilden we het helemaal in het geheim doen, maar we kregen op een gegeven moment toch een beetje gewetenswroeging. We hebben het toen wel aan de familie en vrienden verteld, maar ze werden niet uitgenodigd. Alleen de twee getuigen. We zijn op woensdagmiddag 5 uur getrouwd en daarna lekker met z'n viertjes de mexicaan ingedoken. En het was supergezellig! Omdat niemand kon zien dat we een bruidspaar waren, leek het nog steeds een geheimpje. Ik voelde me gewoon weer een beetje puber, hihi... Het mooiste vond ik, was dat iedereen onze wensen respecteerde en niet zeurde over erbij mogen zijn en wel of geen feestje geven. Dat heeft het heel bijzonder gemaakt, want tijdens de huwelijksvoltrekking zelf waren ze er allemaal in onze gedachten bij... Ik ga gelijk weer janken als ik er aan terugdenk. Of zouden dat de hormonen zijn?
Wij hebben zelf veel dingen gedaan. Ik had als thema kleuren paars en wit. We hadden zelf paarse en witte ballonnen gekocht (van die parelmoer) en een fles met helium. Alle ballonnen zelf opgeblazen. Zelf paars en witte voile op de markt gekocht en stroken van geknipt en omgezoomd. Deze hebben we gebruikt bij de versiering. Ook heb ik alle bedankjes met een vriendin gemaakt. Paars met witte stoffen zakjes en daarin een gelukspoppetje. Aan het zakje zat een kaartje met een spreuk en een bedankzinntje. Zo hebben we wat uitgespaard. Wij hebben overigens ook ene mega-tuinfeest gegeven maar waren uiteindelijk meer kwijt dan dat we ene zaaltje zouden hebben gehuurd. Plus de stress over het weer en het opbouwen en zelf versieren.
Even een antwoord in het voordeel van een uitgebreide bruiloft. Ik lees nl zoveel reacties met dat je op maandag voor weinig kan trouwen en maar zo min mogelijk mensen erbij moet hebben. Ik ben, vlak voor ik zwanger raakte van de eerste, getrouwd met alles erop en eraan (gemeentehuis, kerk, trouwvervoer, fotoreportage, geen receptie maar daarvoor in de plaats koffie met gebak, diner en een feest). Achteraf gezien hadden sommige dingen goedkoper gekund en dan was het nog steeds leuk en mooi. Toch wil ik even benoemen hoe leuk het is om een dag met een gouden randje te creeeren, wat dat voor jullie ook is. Ik ken mensen die heel simpel getrouwd zijn omdat ze dat wilden doen voor het kind kwam. Later hadden ze spijt, want het overdoen kan eigenlijk niet. Wat het belangrijkst is, is dat je geen dingen laat die je eigenlijk wel leuk zou vinden. En tuurlijk kan dit in duurdere en goedkopere varianten. Zowel mijn man als ik kijken nog steeds met veel plezier terug op een onvergetelijke dag en zo ook veel van onze vrienden en kennissen. Na bijna ruim 2,5 jaar hebben mensen het er nog over. O ja, en een thema vind ik ook altijd erg leuk, zoals inky schrijft. Mijn zus had bijvoorbeeld het thema van het vakantieland waar ze haar man had ontmoet. Wij hadden wat hoogtepunten uit onze relatie gepakt en aan de hand daarvan het menu samengesteld: bijvoorbeeld 'samenwonende varkenshaasjes' (over de fase waarin we gingen samenwonen) en 'ja-ik-wil koffie' als afsluiter wat dan de huwelijksdag betekende. Kost niks, geeft wel net even wat speciaals aan zo'n dag.
ja dat klopt! Wij hadden een budget en ongeveer bekeken wat we voor de fotograaf, receptie enz. zouden uitgeven. UIteindelijk zijn we overal overheen gegaan omdat je toch echt wel die mooie ringen wil en die goede fotograaf enz enz
Ik ben er zo 1 die er van uit gaat dat het maar 1 keer in mijn leven is (jullie ook wel, zo bedoel ik het niet) en dan mag alles! Wij zijn ook met alles erop en eraan getrouwd, het was een dag om nooooit te vergeten! Bijna een jaar geleden!
wij zijn afgelopen september getrouwd en hebben er een knal feest van gemaakt wij hadden als datum 16 september omdat we precies 10 jaar ervoor verkering kregen. de dag was super en we hadden het zelf niet anders gewild wat ik heel belangrijk vond was dat het onze dag was wij hadden bv op het eind van de nacht een muziek keuze waar niet iedereen helemaal blij mee was. mijn vriend was vroeger helemaal van de house niet 1 groot feest of festival heeft ie gemist en daar door heb ik er ook veel gehad als afsluiter dus nog even een uurtje house vrienden en jeugd vonden het super oudere gasten vast niet maar iedereen vond het tof omdat het ONS feest was mensen hebben het er nog over! dus mijn tip is doe wat jezelf wil laat niemand vetrellen hoe je het moet doen of wie je uit moet nodigen of het nu klein of groot is als het maar bij jullie wensen past!!!