wie (goede en slechte) ervaringen met motilium bij baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door gizmoo1, 14 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    Mijn zoontje krijgt al vanaf dat hij 7 weken is zantac tegen verborgen reflux (brandend maagzuur). Het gaat met ups en downs, maar door de ongemakken die hij er van heeft lijkt het erop dat zijn motorische ontwikkeling er onder gaat lijden. Hij kan op zich alles wat hij moet kunnen op deze leeftijd, maar niet van harte. Hij zal ondanks dat hij het kan niet vanzelf gaan rollen. Ook op zn buik vind ie een drama en rolt zelf terug gelijk. Als ie op zn rug ligt te spelen, krijgt hij regelmatig last wat er voor zorgt dat hij bijna doodstil blijft liggen en er van spelen weinig komt. Ka heeft zo juist voorgesteld om motilium voor te schrijven, in de hoop dat hij er minder hinder van ondervind, beter in zn vel gaat zitten en sneller geneigd zal zijn om te gaan bewegen.

Ik ben niet bekend met dit middel en baal eigenlijk al van het zantac gebruik. Hebben jullie ervaringen?

2. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Jordy krijgt nu ook motilium en hij krijgt nexium als maagzuurremmer.

Motilium is een middel wat er voor zorgt dat hu voedsel sneller verteerd en ze dus minder kans hebben dat het naar boven komt. ( zo is het mij verteld)

Hij krijgt het nog geen week, dus ik lees met je mee.
    Maar ik ken je gevoel wel, ik baal er ook van dat hij al zo jong allerlei verchillende soorten medicijnen heeft gekregen.
    ( meerdere malen antibiotica, zantac, en nog wat medicijnen)

3. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    hoi hoi, alvast bedankt voor je reactie! Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere! Ik vond net een artikel op internet en werd er niet vrolijk van. Motilium is toch hetzelfde als domperidon? Ik zie trouwens dat jouw zoontje nog ouder is dan de mijne en blijkbaar dus ook nog steeds last?!:$

4. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Hier zijn ze pas net achter. Motilium is een domperidon.
    Jammer genoeg heeft hij er nog steeds last van en ben benieuwd of hij er nog over heen gaat groeien. Weet niet of iemand daar ervaring mee heeft.

5. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Toen onze zoon last bleek te hebben van maagzuur, hebben we Zantac, motilium en gaviscon moeten geven. Hierdoor kreeg zijn slokdarm rust en kon me lieffie weer lachen.

Ik moest eerst Motilium geven, dan Zantac en na het eten gaviscon. Na een paar weken zijn we gestopt en kwam het gelijk terug, dus zijn we weer gestart en weer na een paar weekjes zijn we gaan afbouwen , hierna had meneertje er weinig last meer van..

Het helpt het maagzuur tegen te gaan, zodat het lichaam zelf het klepje goed kan laten sluiten met de tijd.

Dit is bij elk kind anders, wij zijn begonnen toen hij een maand was en waren helemaal gestopt toen hij 5 maandjes oud was.

6. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ik ben vorige week donderdag gestart met losec en motilium
    En ik had zoooooo gehooopt dat het drinkdrama eens voorbij zou zijn!
    Maar het werd echt nog erger! Kreeg er nou bijna geen drup meer in met die medicatie!ALs ze de fles zag zette ze het al op een gillen!

En ze begon meer te spugen! Zooo zielig...

Dus ik ben er weer mee gestopt, en ze reageerd nou al wel weer ietsje beter. Gewoon weer bij af!
    Ik heb met de osteopaat gebeld en als er een uitvaller was zou ze me bellen.
    Ik kan niet wachten! Want ik weet het inmiddels niet meer!

7. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Hier hielp het super, samen met de Zantac!

8. mamvansam

mamvansam Actief lid

20 mei 2008
    239
    0
    0
    Office Manager
    Midden Nederland
    Mijn zoontje Sam heeft ook verborgen reflux gehad.
    Toen hij 3 maanden was zijn we eerst met Zantac begonnen, dit hielp voor geen meter, ik had zelfs het idee dat het erger werd:x. Toen overgestapt op de Motilium. Een wondermiddel in Sam's geval!! Na zo'n 10 dagen werd het een heel ander ventje, niet meer krijsen, minder hikken, beter slapen enz. enz. :). Wel moesten we goed opletten dat we de dosering steeds verhoogde als Sam zwaarder werd. Als we hier te laat mee waren, merkte we meteen het verschil.
    Toen hij 10 maanden was zijn we gaan afbouwen en bij 11 maanden zijn we er volledig mee gestopt. En sindsdien eigenlijk geen last meer gehad.

Voor wet betreft de ontwikkeling..... Sam is nu 16 maanden en heeft ook een ontwikkelingsachterstand. Volgens de fysio kost een medische start (klein of groot) bij sommige baby's zo veel energie dat ze die energie niet gebruiken waar het voor bedoeld is, hun ontwikkeling. Sam is nu dus gewoon wat trager, maar volgens de KA zal dit allemaal bijtrekken. Maak je hier dus niet al teveel zorgen over.

Succes!

Deel Deze Pagina