Hoi ladies, Nu we bijnaaa de 20 weken grens gepasseerd zijn (nog twee nachtjes slapen XD!!!) gaan we ook langzaam aan beginnen met de voorbereidingen voor het kamertje. Nou hebben we wel al wat rondgekeken, en ik vind persoonlijk de hang/legkasten die standaard in de babykamer sets zitten vaak aan de kleine kant. Daarnaast denk ik dat het met zo'n kast een beetje vol gaat staan op de kamer, dus ben ik ook een beetje aan het kijken naar alternatieven. Bijvoorbeeld ikea kasten gebruiken als commode en kledingkast in één, ik plaats onderaan een voorbeeld. Wat vinden jullie van de ruimte die de kasten bieden? Is dit voldoende voor de eerste paar jaar, en mocht er een tweede komen, is dan zo'n kast voldoende voor twee kids (we hebben maar één slaapkamer tot de beschikking)? Zijn er dames die de kleertjes alleen maar vouwen (of bijvoorbeeld een deel ophangen in eigen kast -met nog veel ruimte over-), zoja, hoe bevalt dit?
Degene die je plaatst hadden wij ook op het oog, maar is echt te laag om als commode te gebruiken. Je hebt er ook 1 met 4 lades onder elkaar, die is qua hoogte beter. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor de Hemnes versie. We hebben hem nog niet in gebruik maar je kan er wel veel in kwijt. Jurkjes etc hebben wij trouwens wel opgehangen. Maar meer omdat ik het overzichtelijker vind en bang ben dat de la anders zo een puinhoop wordt.
Wij hebben laatst ook bij de Ikea gestaan (oriënteren hoor, een kamertje wachten we nog een tijd mee haha) en wat Snoeppie al zegt, die met 3 lades is echt te laag. Maar die met 4 lades vind ik eigenlijk weer te hoog voor mij. Ik ben 1.65. Voor vriend was ie wel perfect maar hij is dan ook 1.80. Dus het ligt ook een beetje aan je eigen lengte.
Wij hebben ook de Hemnes kast. De hoogte is prima voor ons, ik ben 1,67 en man 1,89. Ik kan er meer dan genoeg in kwijt! Bovenste vier lades gebruik ik voor pyjamaatjes, verzorgingspullen, hydrofielen/slabbetjes en rompers. De middelste twee lades gebruik ik voor shirtjes, rokjes, broekjes etc. De onderste voor beddengoed, slaapzakken en kleding wat nog te groot is. Ze is nu twee jaar en de ruimte wordt wat krap, daarin tegen kunnen de hydrofielen er wel uit en kan ik haar beddengoed en slaapzakken ook in onze kast leggen. Kortom; wij redden ons er goed mee!
Die had ik ook voor de eerste. Voor de tweede een kleinere, want erachter dat een baby niet zo heel nodig heeft. Maar heb er veel plezier van gehad.
Ik zou niet zonder kledingkast kunnen, als ik zie wat daar allemaal in ligt/hangt! En dan hebben we ook nog een 'gewone' kast, dus geen 'babykamer model'. Dat zou ik nooit in alleen de commode kwijt kunnen...
Wij hebben gekozen voor een grote commode (TWF Turijn) en een kleine kast van ikea (Expedit, 1 kolom, 5 hoog, met 1 kastdeur en 2 bakken). Tot nu toe kon ik daar alles prima kwijt! Pas hebben we er een kast bijgehaald (Expedit van 2 kolommen, 4 hoog) voor wat extra opbergruimte (omdat alles natuurlijk groter wordt, haha!). Ik vind de expeditkasten prettige kasten, omdat je ze ook zelf kunt indelen met lades, deurtjes of bakken.
Thanks ladies! Ik hou echt van orde en voldoende opbergruimte is dan echt onmisbaar. We gaan even goed snuffelen..Jullie suggesties (Ikea hemnes , twf turijn en ikea expedit) neem ik in ieder geval zeker mee. Een tweede optie zou voor mij eventueel een gewone garderobekast worden, met dan een commode/bedje-combi, omdat de kamer anders te vol wordt gestouwd met meubels. Of juist een kleine kast (bewust alleen voor het hangen) en een wat grotere commode.. Keuzes, keuzes..we hebben het er maar druk mee haha!
Hoi, Ik heb ook niet gekozen voor een normale garderobekast. Heb een commode (met legplanken geen lades) en een meiden/buffetkast. Zn jasjes wil ik hangen aan een leuke kapstok. Voor de show heb k de mogelijkheid om wisselend enkele kledingstukken te hangen aan een accessoire die we hebben gekocht voor het kamertje. Rest gaat gewoon opgevouwd in de kasten. Mocht er later behoefte zijn voor hangruimte dan maakt ml in de meidenkast een kledingstang. Voor nu vind k dit goed en leuk. Succes