schoonmoeder vindt het een klere bende

Discussie in 'De lounge' gestart door chrystel73, 12 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.316
    2.598
    113
    we belden net mijn schoonouders. Dit gebeurt standaart elke zondagmiddag.
    Heb al menig aanvaring gehad met schoonmoeder en meestal heeft hubbie haar aan de telefoon.
    Nu zijn ze vorige week een paar dagen op de kat wezen passen toen wij kamperen waren.

Ze had de wc heel grondig schoon voor me gemaakt en was die er lag weggewerkt en het was heerlijk opgeruimd . Iets wat me zelf niet zo goed lukt. Je hebt het netjes en een dag later is alles soms weer een rommel. Heb al menig ruzie met hubbie gehad dat hij alles achter zich laat slingeren en wordt ook ook boos op me zelf
    Maar de dag dat ze kwamen heb ik echt als een dolle nog alles aan kant gemaakt.
    Wc, slaapkamers opgeruimd, woonkamer voor zo ver dat lukt met twee kids. Was er echt tevreden over en had de pijn in mijn heup die ik door neurologische klachten snel overbelast wel voor over.

Vanmiddag nam ik de telefoon even over van hubbie om haar te bedanken over wat ze gedaan had.
    Krijg ik daar een boel shit over me heen.
    Het is een grote chaos, we geven een slecht voorbeeld voor onze kinderen en we kunnen dan wel een spaarrekening openen waar je meer rente krijgt maar we zouden honderden euro's kunnen besparen als we netter waren.
    Zo vond ze het echt belachelijk dat we de laptop onder de bank zetten als we er klaar mee zijn en lag ze daar in bed over te huilen.
    Ik deed echt werkelijk niets goed, het was een klerebende zo en kon het niet langer. En dat ging echt meer dan 10 minuten zo door.
    Ik bleef heel beleefd en gaf aan dat ik zelf ook wel vond dat het iets netter kon en dat ik daar met hubbie ook wel eens onenigheid over had en heb uiteindelijk de telefoon aan hubbie gegeven zodat ze tegen hem ook maar haar woordje kon doen.
    We hebben net een nieuwe kast zodat je alles weg kon ruimen maar daar schoten we ook niets mee op want het was er een grote rommel in. Ik ruim hem echt minsten 1 keer per week op maar heb na mijn werk soms echt niet de puf om alles nog eens op te ruimen in een kast zelf. Als de kamer maar opgeruimd is.

Ik ben zo pissed of!!!! Doe je aardig krijg je opeens een lading shit over je heen!!!!!
    Ik heb uitval in mijn arm en been waardoor alles me veel energie kost en ze zal echt nooit eens vragen hoe het gaat.
    En dan had ze haar zoon zelf maar eens wat beter moeten opvoeden.
    ( zijn zussen moesten vroeger wel helpen maar hubbie bijna nooit)

Heb echt de neiging om ze terug te bellen en te zeggen dat de meiden ook niet komen logeren over een paar weken maar dat is natuurlijk helemaal niet goed.

Maar haar spreken hoef ik voorlopig niet meer en zal ze ook niet meer vragen om het huis te passen.

Vervelend is dat ik dan ook heeeel booos op hubbie wordt en hij kan er ook niets aan doen. Hij heeft nog wel gezegd dat wij het anders doen dan zij.

en de volgende keer natuurlijk doen of er niets aan de hand is. GR...... want er over praten is gewoon niet mogelijk. Zij hebben gelijk en wij niet.

dus even gillen .

aaaaahhhhhhh!!!!!

trouwens is het echt zo belachelijk als je de laptop onder de bank weg zet ( zodat de kinderen er niet bij kunnen)

2. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

Ach meis toch, lekker niks van aantrekken jij doet je huishouden zoals jij wil.. en als het voor hun niet goed is jammer dan.. das hun probleem. En nee hoor laptop onder de bank wegzetten is niet erg hoor want deden wij ook..

Probeer er anders met je man over te praten dat je het echt niet tof vind en je best doet in het huishouden en dat de opmerking van zn ouders je geraakt hebben..

Succes!

3. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Lekker laten lullen joh;) Net of het bij iedereen altijd helemaal aan kant is. Mijn schoonmoeder heeft ook altijd commentaar, terwijl het hier altijd spik en spam is als hun komen. Ze vergeet vaak ook dat haar eigen huis een zooi is;)

4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.039
    3.864
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wat is je schoonmoeder een draak :x

Volgende keer zou ik proberen iemand anders op de katten te laten passen.

Ze heeft makkelijk praten, geen kleine kinderen, geen lichamelijke klachten...

Mijn vader is precies eender, altijd veroordelen, altijd beter weten en net zo'n bord voor zijn kop dat hij alles goed doet... Ik zou je graag laten weten hoe ik met hem beter om ga, helaas heb ik nog niet de manier gevonden.

En een laptop onder de bank kan prima, waarom niet? dat is nou juist het fijne aan die dingen, dat je ze neer kunt leggen waar jij wilt.

5. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Jeetje wat een verschrikkelijk mens zeg!

nou meid hier is het ook niet altijd spik en span hoor, ik vind het belangrijker om tijd aan mijn kids te besteden dan de hele dag te gaan staan poetsen.

Lekker laten gaan en doe wat jij belangrijk vind.

6. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

wat!!!!! nou daar zou ik ook echt kwaad om worden zeg! petje af dat je je zo netjes heb kunnen gedragen want ik was echt uit mn dak gegaan. het is toch verdorie mijn huis?!!! of dat het nou een teringbende is of niet daar heb jij je klep over dicht te houden. he bahhh

nou dan zou je schoonmoeder een hartaanval krijgen als ze bij mij kwam, ik ruim pas savonds op als de kids op bed liggen want eerder heeft het geen zin. en de laptop..die ligt altijd op de bank of op de tafel.

7. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

haha nee hoor, die van mij staat 24 u per dag op de eettafel hihi

8. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Wat een gestoord gedrag zeg, en hoe bedoel je dat ze moest huilen omdat jullie de laptop onder de bank schuiven?

9. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Best wel een beetje herkenbaar hihi. Mijn moeder heeft daar ook wel een handje van, commentaar op mijn huishouden terwijl het bij haar thuis ook een dikke bende kan zijn. Maar goed, het gaat bij ene oor in andere weer uit...

Vind overigens hoe jou schoonmoeder tegen je tekeer is gegaan echt niet kunnen! Tuurlijk, je mag zo je mening hebben over de staat van verkeren van iemands huis maar dat kan je ook op een andere manier brengen en als je dat niet kunt, moet je lekker je mond houden.

10. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Wat heb jij je netjes gehouden zeg die had van mij echt de wind van voren gehad wat een rot mens (sorry) je doet je best, bent al niet lichamelijk in orde en toch probeer je zo goed mogelijk je huishouden te doen...En de laptop onder de bank ja en ???

Meid laat het van je af glijden !!

11. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Of je nu wel de laptop onder de bank zet of niet...dat maakt niets uit. Het gaat haar namelijk geen ZAK aan hoe netjes het bij jullie is. Al hield je een olifant onder de bank! Het zijn haar zaken niet. Pfff wat belachelijk om jou er van langs te geven, ik word er gewoon plaatsvervangend kwaad om.

12. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Tsjong... wij zijn (nog) met zijn 2-en en bij ons is het altijd al een bende... kan er gewoon niets aan doen... werken allebei (meer dan) 40 uur, ik ga nog naar school 2 avonden in de week... heb wel wat beters te doen dan altijd maar te poetsen... het is niet vies, maar wel een zootje... en ik zit er niet mee...

we hebben wel een mooie oplossing:) mijn moeder komt eens per week tegen een kleine vergoeding schoonmaken... kan ze ook niet zeuren dat het een bende is:D.

En bij ons staan alle laptops en computers overal...

Meid: Niets van je schoonmoeder aantrekken, lekker je eigen ding doen en je eigen huishouden runnen!

13. dreamy12

dreamy12 Fanatiek lid

15 feb 2007
    3.047
    0
    0
    Hier is t ook snel rommelig.. laatste tijd helemaal maar dat komt door wat anders. Mijn schoonmoeder kan niet stil zitten en is wel eens veeeel eerder dan dat wij thuis bij ons thuis als ze een keer blijven eten of iets. Als ik dan thuis kom heeft ze ook vaak genoeg schoon gemaakt. Of ik nou smorgens alle afwas weg heb.. alles heb gestoft alles heb gezogen.. ze vind altijd wel iets haha. Weet niet wat dat is ;) Ze weet dat ze niks hoeft te doen in ons huishouden. En ze snapt heel goed dat het zwaar is met 2 kindjes en alle 2 werken 5 dagen dat het huishouden nou niet op 1 komt. Geen viezigheid maar gewoon rommel.. tja er wordt ook geleefd denk ik dan hoor!

14. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nou ik sluit me aan bij de rest. Je s.m. spoort niet helemaal volgens mij. Laat haar maar lekker kletsen zeg, mafkees :x!

De laptop staat hier trouwens altijd op de leuning van de bank, tegen de muur. Heel normaal dus ;).

15. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    wat een aso wijf zeg die SM van jou !
    had gezegt dat ze zich mooi met dr eigen zaken moet bemoeien ! Grr had mijn sm kunnen zijn .. bah.

mijn laptop staat altijd tegen de bank aan op de grond.. lekker makkelijk :D! ( en altijd aan dus ook lekker geen geld te besparen ;) )

lekker laten zeuren hoor dat mens! bah bah

16. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Erg hé! Dan heb je het gevoel dat je het juist heel goed doet, ook voor jezelf en voor de kinderen en dan krijg je dit op je boterham van je schoonmoeder.

Je weet dat het er eigenlijk gewoon om gaat dat jullie er als gezin mee kunnen leven, maar toch laat je je op de kast jagen door zo'n mens.

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt met mijn schoonmoeder, tijdens de verhuizing. Ze had ons geholpen met het poetsen van het oude huis, voordat de nieuwe bewoners erin zouden komen, omdat ik zelf al niet veel meer kon vanwege vroege zwangerschapsklachten en dat ik ook nog Juliën bij me had. Maar ook ik had niks goed gedaan, ze was zo boos, dat ik helemaal overstuur in het nieuwe huis zat te wachten met mijn zoon, er was geen bedje of niks want het moest nog helemaal ingericht, verhuisd en verbouwd worden en ik kon geen kant op om te helpen. Ik vind het afschuwelijk om iets uit handen te geven en hulp te accepteren, dan doe je dat een keer en dan krijg je dus zoiets.

Ik ben meestal een tijdje heel boos en dan zakt het weer af. Gelukkig zien we ze niet heel erg vaak, maar mijn beste vriendin zal het nooit worden.

Ik zou het even laten bezinken en toch proberen je er niet te druk over te maken. Je man moet denk ik wel even duidelijk tegen zijn moeder zijn.

Net was mijn schoonmoeder nog hier en ze had even bedacht dat we voor haar verjaardag,want ze wordt 60 een bbq hier achter het huis zouden houden want dat was het veiligst voor alle kleinkinderen. Ware het niet zo dat ik 1 week daarna uitgerekend ben, maar dat moest geen bezwaar zijn vond ze. Ondanks dat ik al weken met bekkenklachten thuis zit en nu al flink veel last heb van harde buiken.

Mijn man is dan degene die hier meteen een stokje voor steekt en zegt dat dat niet kan. Ik krijg dan wel nog even een steek onder water, zo van, ja maar zo erg is het toch allemaal niet. Maar dan doen we het wel 2 weken na de bevallig was haar volgende optie. Nou nee zei mijn man, ook dat gaat niet door. Zelf hebben ze mega veel ruimte om het huis, maar ze hebben een vijver en dat vind ze dan eng.

Ik zit dan ook te koken van woede en me later te ergeren aan het feit dat ze uberhaupt zo'n voorstel doen. Maar ik kan het sinds kort wel wat makkelijker van me af zetten.

Zodra ze hier het pad afrijden zwaai ik even lief, spuug mijn gal even tegen manlief en ga weer verder met mijn dingen.

Dit MOET je echt doen anders maak je jezelf helemaal gek en boos. Dat is het niet waard. Vaak veranderen dit soort situaties toch nooit, dus je kunt er maar beter zelf een manier voor vinden om ermee om te gaan.

Je krijgt ze er helaas gratis bij....:)

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wat een loeder! Maar ze heeft ook echt tussen jullie papieren gesneupt? Hoe kan ze anders je spaarrente weten?
    Tering, het huis was écht te klein geweest als mijn schoonmoeder zo tegen mij tekeer ging.

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wat een ordinair wijf zeg, ik zou midden in haar tirade gewoon hebben opgehangen, waar bemoeit ze zich mee???

Alsmijn sm zo zou doen zou het huis te klein zijn, man wat zouden wij een ruzie hebben zeg!

19. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Zo he die zou van mij ook de wind van voren krijgen hoor. Ik moet eerlijk bekennen dat het hier nooit echt een zooitje is.
    Ondanks dat ik werk hou ik alles echt netjes,maar goed niet iedereen is daar toe in staat.
    Vind het niet normaal dat ze zo durft te reageren zeg!

20. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Jeetje wat gemeen om zo tegen je uit te vallen, helemaal gezien je klachten. Zij kan het misschien zelf anders doen, maar jullie doen dingen op jullie manier (al dan niet gewilt). Ik had de bal mooi naar haar terug gekaatst en gezegd dat doordat je nooit hulp aangeboden krijgt met je lichamelijke klachten (oa van haar) je huis er nou eenmaal niet op en top bij staat.

Deel Deze Pagina