Aangezien hier er zo vele afval topics rondzwerven vroeg ik me af als er een manier is om plaatselijk af te vallen. Voor mijn zwangerschap zat ik in een XS, nu haal ik dat echt niet, bij langer na niet. Mijn klein vetbuikje kan ik mee leven, dat komt toch wel uiteindelijk goed.. word minder na tijd.. maar het feit dat ik met mijn kont bijna niet in een S pas.. daar ben ik iets minder blij mee. Dus, graag advies gewenst. Hoe train ik dat kontje weg. Mijn kont mag wel een maatje minder, maar voor de rest vind ik het wel prima zo. Ik heb mijn hele leven maatje XS gedragen behalve natuurlijk bij de eerste zwangerschap. Ik denk dat het na mijn eerste ongeveer anderhalf jaar erna was dat mijn kont weer normaal was.. Baal een beetje omdat niks me past, geen jas (slank model, past buik perfect alleen heupen niet), alleen mijn zwangerschapskleding en oude broeken. Shirts zijn echt geen probleem, tja sommige laten het buikje wat meer of minder goed zien maar daar kan ik shirts in kopen die me altijd passen. Om te lachen: Mijn skinny jeans komen nu tot halverwege mijn bovenbenen. Duurt het echt weer zo lang om af te vallen op je kont en heupen? Is het dan toch beter nieuwe kleding te kopen of blijven aanmodderen met trainingsbroeken en zwangerschapskledij Kan nu wel zeggen dat ik eindelijk pas ronddingen heb.
Je jongste is van 1 maart??? En je verwacht dat je nu alweer overal in kan, dat gaat nog wel even duren hoor Plus het feit, dat je lichaam gewoon blijvend veranderd kan zijn na zwangerschappen. Ik zou gewoon andere kleding kopen en misschien kun je over een half jaar je oude broeken weer aan.
Hou er in eerste instantie rekening mee dat je nog niet zo heel lang geleden nog bevallen bent Je lichaam heeft even de tijd nodig om zich zelf te herstellen. Je kan altijd over een tijd alsnog wat proberen te doen. Ik zou dan aanraden om 30 day's shred of ripped te gaan doen. Is behoorlijk vermoeiend maar je krijgt er echt resultaat mee. Ik had vorige jaar een broek gekocht en niet gepast,met het gevolg ik kreeg hem nog eens niet over mijn boven benen heen. Na gezonder eten en 30 days shred krijg ik hem nu over mijn kont en zelfs dicht. Hij zit bij mij nog een beetje strak om de buik,dus ga proberen de laatste cm eraf te sporten met ripped. Oja en plaatselijk verbranden dat gaat helaas niet. Je zal dan overal wat verbranden.
Tip om snel strakker te worden : Touwtje springen, trampoline of gewoon voor de tv springen op muziek (voor je billen, buikje, benen) rondjes draaien met je heupen of bovenlichaam kwartslag naar links en rechts draaien, werkt goed voor de buikspieren. Na deze oefeningen 2, 3 x per week was ik snel weer strak na de bevalling
Touwtje springen is zelfs leuk, dat helpt echt? Goede tips! Dankje. Zal ze zeker uitoefenen! Overigens ik verwacht ook niet binnen een maand in mijn kleren te passen, alleen het zou fijn zijn om het process wat te bespoedigen!
Ik snap dat het je niet snel genoeg kan gaan, maar heb een beetje geduld! je bent pas net bevallen, het ontzwangeren duurt nog wel een tijdje.. je hebt er 9 maanden over gedaan om zo te worden, dus hou er rekenjng mee dat het ook zo lang duurt om weer de oude te worden!
Plaatselijk afvallen is onmogelijk, als je cardio doet zal je geleidelijk over je hele lichaam afvallen. Je kan wel krachttraining doen. je weet wel die apparaten waar heel veel vrouwen met een grote boog omheen lopen. Dat is zonde, want juist spieren verbranden heel veel vet. Ik zou de leg press eens proberen op de sportschool
Ik heb er gelukkig geen last van gehad en kan je helaas ook niet helpen. Ik heb een pracht zwangerschap gehad. 2,5 kg aangekomen en 10kg kwijt na bevalling, ik heb de hele zwangerschap mn broeken kunnen aanhouden doormiddel van een buikband aan de bovenkant vast te naaien. Het klopt dat ze zeggen dat het 9 mnd kan duren en op je voeding letten werkt ook mee. Veel wandelen met de kleine.... succes!
geef jezelf eens tijd. je gewrichten etc. hebben 3 a 4 mnd nodig om hun weekheid kwijt te raken. dus springen, hardlopen etc. is gewoon niet verstandig. stap lekker eens alleen s avonds op de fiets als je man thuis is . Ook lekker voor het even zelf zijn of loop stukken met kinderwagen en verder houd het even op.
Pas goed op met wat je gaat doen. De hormonen die je spieren/gewrichten verslappen zijn nog niet uit je lijf. Dit duurt tot bijna 9 maanden na de bevalling en bij borstvoeding nog langer. Risico op blessures is dus erg groot. Daarnaast is het niet slim om te springen en te hardlopen als je dat voorheen ook nooit deed. Je hebt een grote kans op verzakkingen van blaas en baarmoeder en daar wordt je helemaal niet blij van! Dit kan alleen operatief worden verholpen. Ik kan me heel goed voorstellen (als moeder van 16-11-2013) dat je zo snel mogelijk weer 'in shape' wilt zijn. Ik het liefste ook, maar niet ten koste van mijn lijf. Wees trots op wat je hebt gekregen en wacht nog een paar maandjes. Show your curves! Je kunt wel goed letten op je eetpatroon. Bij heupen gaat het ook vaak niet om vet, maar de stand van je heupen in veranderd. Er is een baby door gekomen en het heeft tijd nodig om weer in de oude stand te trekken (wat bij sommigen overigens nooit gebeurt).
Bedankt voor de waarschuwing! Ik zal het zeker in mijn achter hoofd bouwen en zeker oppassen en niet ineens teveel doen. Gewoon standje voorzicht aanpakken zeg maar. Niet bij stil gestaan dat mijn spieren/gewrichten het niet helemaal aankunnen.. Ik loop al een half uur tot een uur per dag. Op en neer naar de peuterspeelzaal is ongeveer een uurtje.. Ik ben er wel zeker trots op hoor.. maar fijne kleding is ook heerlijk in de zomer.. en om alles nou nieuw te kopen dat ik het weer over een jaar niet aan kan is ook weer zonde lijkt me