n.a.v vorig topic..hoeveel positiekleding hebben jullie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cherrylein, 20 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ik heb nu 3 positiebroeken, 2 van mamalicious en 1 van noppies (maar die trek ik bijna niet aan, omdat hij zo lubbert).
    Wat hempjes, en een paar shirtjes.

2. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

HI,

Heb momenteel 6 positiebroeken.... en uhhh 6 positieshirts... en dan nog shirtjes... gewoon groter gekocht... en een positie-vest...

6 broeken lijkt misschien veel.... maar 3 daarvan ben ik echt uitgegegroeid.... hihi...
    Begin namelijk met positiebroek mt 36 en zit nu op 40/42...

De shirtjes heb ik van de zomer al gekocht... maar draag ik nu met vesten.... want om voor die laatste weken nog positie-truien te kopen vond ik zonde van t geld....

3. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Ik heb 3 broeken, 2 rokken en wat shirtjes. Eigenlijk ben ik er enorm op uitgekeken, maar tsja voor die laatste paar weken... Nu van alles nieuwkopen heeft ook niet echt zin vind ik. Dus nog maar even uitzingen en dan hopen dat ik mijn eigen kleding heeeeel snel aan kan!

4. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik heb op t moment 4 broeken (1 pas ik nog niet) en dan 4 shirts een vest en 2 buikbanden en een jurk... maar ik ben gek van kleding dus er zal nog wel meer bijkomen hihi

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb 2 spijkerbroeken, 2 leggings, een rokje, 2 jurkjes, 4 vesten, een trui, 5 shirts (maar die heb ik bijna niet aan...), een buikband (draag ik ook niet) en een jas. Complete garderobe dus...:D:(

Nu het zo koud is draag ik meestal een 'normaal' shirt met col van vorig jaar met daar overheen een vest of trui. Waarschijnlijk zijn ze wel lekker uitgerekt strax en kan ik ze niet meer aan. Maar ja, ze zitten nu prima en lekker warm.

6. Sam1986

Sam1986 Actief lid

6 jul 2008
    437
    0
    0
    Ik heb 6 broeken gekocht, 3 shirten met lange mouw. Tzt koop ik nog wel wat bij, want hier heb ik niet genoeg aan.

7. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik heb 3 broeken en 3 truien en ik doe het nog met mijn oude hemdjes want die rekken genoeg mee, wel heb ik 6 nieuwe bh's moeten kopen omdat ik van cup B naar D ben gegaan :confused:

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Ik heb nog het e.e.a. van mijn vorige zwangerschap, denk dat ik er weinig bij zal kopen. Deze zwangerschap 1 nieuwe broek en shirt gekocht, dus totaal zit ik op:
    2 broeken, 2 rokken, 2 t-shirts, 1 hemd, 1 wikkelvest, twee blousjes en 1 shirt met lange mouwen en 2 zwangerschapsbanden. Tot nu toe kan ik ook nog mijn gewone kleren aan.

9. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    heb 2 broeken en een tuinbroek(die draag ik met vest erover)
    meer koop ik niet,want straks ist zomer als ik op me dikst ben,ga ik nu nog geen kleding voor kopen
    en ik heb wat shirts,gewone,maar dan maatje groter

10. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

ik heb nog een hele doos vol staan..
    leuke zwarte broeken.. aantal vestjes met een shirtje eronder.. rokjes... leuke leggings voor onder een rokje.. van die longsleeves waar je een leuk truitje onder doet..

maar ga over een tijdje toch weer allemaal nieuwe dingen kopen... :p

11. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ik heb 1 echte zwangerschaps spijkerbroek en een zwarte rok.
    verder was mijn werkbroek een echte positiebroek maar die is nu zo verwassen al die doe ik niet meer aan :) en heb hem nu niet meer nodig ivm verlof
    verder twee heerlijke gewone joggingbroeken die net onder mijn buik zitten en die ik heel veel aan heb. en een gewone zwarte legging met twee tuniekjes.
    verder draag ik daar gewoon wat lange truien op. verder nog een zwangerschapsshirt. en wat grotere shirts gekocht.

thuis draag ik nu heel vaak gewoon een lekker normaal huispak. ben niet zo heel dik dus dat gaat allemaal best. slapen doe ik alleen in een mega t-shirt van mijn vader!

ik moet heel eerlijk zeggen dat ik maar weinig zwangerschapskleding mooi vind. vaak is het mijn smaak niet. en als ik het wel leuk vind is het vaak zon 60 a 70 euro. en dat vind ik voor die laatste paar weken nog erg veel geld. ben heel blij als ik me eigen lekkere kleren weer aan kan.
    mijn favoriete spijkerbroek kijkt me echt al een hele tijd met van die droopy ogen aan

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hmmm... Even denken... Ik heb een hele zooi kleding eigenlijk.... Met elk kind in de familie of vriendenkring word het meer... :) Alles aan positiekleding gaat hier in een grote doos als ik bevallen ben en dat gaat dan weer naar de volgende, iedereen koopt er weer wat bij dus je kunt je wel voorstellen hoeveel het is na 4 zwangerschappen... :)

Wat ik uiteindelijk draag is niet zoveel... 2 broeken en een paar truitjes. O ja, en 3 buikbanden, de rest is allemaal te groot... :)

Ik heb wel bijna allemaal truitjes met korte mouwen, dat had ik bij Jelle niet met als gevolg dat ik in de laatste weken het bloedheet had met mijn lange mouwen... :) Jelle is geboren toen het 30 graden was.

Nu heb ik wat gewone dunne shirts gekocht met lange mouwen, (wit, zwart bruin en grijs) en die doe ik dan onder mijn positieshirtjes. Buikband over het shirt met lange mouwen, positieshirt daar weer over en niemand die ziet dan het onderste shirt maar net over mijn navel valt... :) :) En door al die laagjes heb ik het nu niet zo koud...

13. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb 1 positiebroek, en 2 positierokken die ik regelmatig draag. Ik heb nog wel meer positiekleding, maar die draag ik niet (meer).
    Die rokken vind ik eigenlijk ook niet meer echt leuk staan, dus die broek draag ik het meeste. Maar het allerliefst draag ik gewoon een legging met een rokje erboven, en een topje dat lekker meerekt. Ik heb veel gewone kleding die nog past, dus daar zing ik het wel mee uit....

14. Heb eigenlijk niet zo veel...
    Vind het ook zo zonde van het geld voor die paar maandjes. Heb nog een simpele ruime positie spijkerbroek van de vorige, die gebruik ik voornamelijk voor het werk.

Daarbij nog 2 wat nettere positiebroeken. Paar simpele TShirts van de vorige die gebruik ik voor werk. Verder heb gewoon wat meer kleding in een ruimere maat gehaald bij de Wibra of Zeeman, lekker goedkoop, heb dus meerdere dingen ipv 1 broek in positie. daarbij Heb ik er na mijn zwangerschap op een gegeven moment niets meer aan, dus ja als het snel kapot of verwassen is maakt het niks uit, kost daar niet zo veel.

15. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Eens even zien...

2 spijkerbroeken
    1 nette wollen broek
    1 wollen rok
    1 nette zwarte broek
    2 leggings (7/8)
    2 tunieken met korte mouw
    3 longsleeves *
    2 t shirts korte mouw
    1 wollen vest *
    1 jasje *
    1 winterjas *
    4 BH's (waarvan ik er nog 3 pas)
    3 zwangerschapslips (aangevuld met oud ondergoed)
    1 joggingbroek

Mijn eigen kleding paste ik al heel snel niet meer. In het begin kocht ik goedkope kleding, maar dit verwaste wel erg snel. Ik heb stevig geinvesteerd in een paar goede kledingstukken. De kleuren zijn zo gekozen dat het meeste met elkaar te combineren is. De kledingstukken met een * zijn zo gemaakt dat je deze na je zwangerschap ook aan kunt. Zo zijn de longsleeves rete duur (vind ik) maar ze lubberen nog steeds niet. De vestjes en de jas hebben een A-lijn en maar 1 knoop net boven mijn buik. Nu vallen ze mooi open, als ik straks niet meer zwanger ben vallen ze gewoon recht naar beneden. De BH's zijn voedingsbeha's zodat ik die nog een hele tijd kan gebruiken.

Overigens schrok ik wel van het bedrag dat ik in korte tijd aan kleding uit gaf... hoe zat dat bij jullie?

16. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Ik heb 4 broeken, 4 shirtjes, 2 rokjes en een paar bolero's en buikbanden. Ik heb een snotverkouden peuter rondlopen, die bij voorkeur zijn neus aan mij af komt vegen, dus ik moet echt bijna elke dag schone kleren aan en was me suf.
    Het meeste heb ik via marktplaats gekocht, trouwens, dat scheelt ontzettend veel in geld. Vaak is het maar een paar maanden gedragen en ziet het er nog heel goed uit. Oh, en ik heb laatst nog 2 gewone jurkjes gekocht, van die stretch dingen bij de Sting. Die kan ik straks na de zwangerschap ook gewoon nog aan.

17. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Hmm.. als ik zie wat jullie hebben kan ik beter maar niet reageren denk ik :oops:
    Ik heb veel, echt heel veel... een complete tweede garderobe.

18. Linda86

Linda86 VIP lid

En ik had juist helemaal geen positiekleding.

M'n broeken en rokken paste ik sowieso allemaal nog gewoon, en voor de rest heb ik gewoon veel stretch dingen aangedaan, en wat langere truitjes enzo. Gewoon normale kleren, die ik ook aankon toen ik zwanger was. Die draag ik nu dus ook nog steeds.

Ik kreeg pas heel laat een buik, dus ik vond het echt zonde om voor een paar weken allemaal nieuwe kleren te gaan kopen, terwijl het zo ook prima kon.

Edit: ik heb overigens nog wel een keer gezocht naar positiekleren, maar ik kon echt niks vinden wat mij paste (ik heb maat 32/34 van mezelf, en was niet zo heel veel aangekomen, alleen m'n buik was dikker geworden).

19. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Marriedgirl: Ik durf ook niet te reageren, heb ook zoveel. Vind het ook zoooo leuk allemaal. :oops: :oops: Nouja, kan het straks vast nog even doordragen na de bevalling want bij de eerste kon ik ook niet meteen mijn eigen kleding weer aan.

20. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ow nee ik vertik het om positie kleding te kopen ten eerste omdat ik het onzettend duur vind en ten tweede ik vind de kleren meestal niet leuk.

dus ik heb nu nog wel een broek die goed past voor effies. de leggings zitten heerlijk af en toe een jogging broek, die alibaba broeken ( zo noem ik ze) zijn ontzettend leuk en zitten heerlijk, lange blousen ( voor vrouwen) ook super leuk.. er zijn echt heel veel leuke niet positie kleding iedeetjes die ook heel wat in de portemonee schelen.

Deel Deze Pagina