geldcadeau

Discussion in 'De lounge' started by melisjuh30, Nov 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

Jun 17, 2008
    854
    0
    0
    hallo,

Ik merk de laatste tijd dat mijn man en ik in verhouding dure cadeau`s of veel geld geven.
    We hoeven echt niet tijdens onze verjaardag precies het zelfde aan geldbedrag terug te krijgen hoor.
    Maar ik merk dat ik vaak wel voor minstens 20 euro aan kado`s koop.
    In de vorm van een envelop, of cadeau.

Maar toch probeer ik er vaak nog iets leuks van te maken.
    ipv geld in een envelop, geld in een spaarpot. oid.
    Ik heb er altijd wel werk van, maar ik merk altijd in mijn omgeving dat anderen dat nooit doen!

Tis wel leuk vrienden weten wel altijd precies welk cadeau van ons komt. Maar ik word er soms wel een beetje jah kweet niet hoe ik t moet noemen.... flauw van.
    Ik doe veel werk om een leuk kado te geven en dan krijg je zelf een saaie envelop met inhoud.

Voor wat voor bedrag kopen jullie kado`s? of geven jullie geld?

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hoi hoi,

bij ons hangt het bedrag heel erg van de persoon af, heel goede vrienden of naaste familie krijgt idd rond de 20 euro, anderen wat minder.
    geld geef ik alleen als er expliciet om wordt gevraagd en dan probeer ik het op een leuke manier te geven. dit lukt echter lang niet altijd en dan is het ook in een enveloppe. heel stom maar soms kan ik geen originele manier meer bedenken.
    maar ik voel me daar ook niet lekker onder, kan me voorstellen dat jij het ook jammer vindt dat die verhoudingen een beetje scheef zijn. maar ik denk dat die mensen zich daar niet van bewust zijn, was ik ook heel lang niet.

groetjes Marieke[/i]

3. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Vaak ook in een enveloppe met een kaart...het geldbedrag ligt eraan voor wie het is!
    Kadootjes kopen vind ik zelf veel leuker maar de meesten vragen geld!

4. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

Jun 17, 2008
    854
    0
    0
    kado`s kopen is idd leuker, maar als ze geld vragen koop ik alsnog vaak wat leuks erbij omdat ik zo`n envelop maar saai vind.
    Stom he!

Maar goed een voorbeeldje; ik kocht voor een vriendin voor ongeveer 20 euro aan kado`s, terwijl ik elk jaar 10 euro krijg. Nu heeft ze ook een vriend waar we goed bevriend mee zijn geraakt. Hij is straks ook jarig.....
    Nou je snapt het wel.

Ik lijk wel gek!
    het hoeft niet op de weegschaal, maar tog.....

5. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Ik herken het... ik ben ook nogal gul met cadeaus geven... hangt er ook wel vanaf bij wie maar meestal ben ik wel degene die het meeste geeft. Mijn man heeft zich vorig jaar eens boos gemaakt omdat ik te veel geef aan veel mensen en heeft toen voorgesteld dat ik in het vervolg maar meer evenveel zou geven als ik krijg, niet tot op de euro natuurlijk maar toch ergens daarrond. Het voelt wel beter aan moet ik zeggen al heb ik wel nog vaak zin om meer uit te geven.

6. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Nou dan geef je toch ook voor E10,- geld of koop je een kado voor E10,-
    Mijn vriendin en ik geven elkaar ook altijd E10,- we zijn een paar dagen na elkaar jarig...Als zij mij E10 geeft dan geef je toch geen 20 terug?
    En dat je het leuk in wilt pakken vind je waarschijnlijk zelf leuk (ben je een crea bea?)....
    Ik vind het met kerst ook altijd zo leuk om de kadootjes extra leuk in te pakken terwijl ik van een ander een geoon pakje krijg maar daar maak ik geen probleem van.

7. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Ik doe ook vaak mijn best om met leuke cadeautjes te komen. Bijvoorbeeld een leuke mand met kleine dingetjes erin, daarvoor ga ik vele winkels bij langs. En ik vind het dan ook wel erg jammer dat ik van deze mensen op mijn verjaardag gewoon geld in een envelop krijg. En dat terwijl ik meestal wel zeg wat ik wil hebben voor me verjaardag. Maar hier wordt niet altijd naar gevraagt, en dan zeggen ze: wist niet wat je wilde hebben of...ik had geen tijd om wat te kopen.
    Soms denk ik ook....waar doe ik de moeite voor.

Familie en beste vrienden geef ik een cadeau van rond de 20 euro. De rest van onze vrienden (we hebben best een grote vriendengroep) geven we een cadeau tussen de 10 en 15 euro.

8. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,059
    2,200
    113
    Brabant
    hm, mn neefjes en nichtjes geef ik meestal een kadootje van rond de 10 euro. vaak doe ik dan samen met een broer of zus om iets leuks te kopen. broers en zussen (van mijn kant)geven we geen cadeautjes meer, hebben we afgeschaft, soms gewoon iets geinigs.
    Moeder krijgt wat ze hebben wil/wat ik leuk vind, de ene keer is dat een bos bloemen, de andere keer is t een leuk cadeau.
    Broers en zus van mans kant: vaak niks omdat ze hun verjaardag niet vieren, en anders iets tot max. 20 euro. voor vrienden geldt dat ook..
    Tja, ik ben niet altijd orgineel.. Dus ik ben waarschijnlijk wat jullie bedoeln met simpel ingepakt... Geld geven doe ik nooit, tenzij ik weet dat neefje/ nichtje echt ergens voor aan het sparen is. Als ik voor vrienden niks weer wordt het een cadeaubon..

9. bapsie

bapsie Niet meer actief

Ken het gevoel, doe je je best om iets te vinden wat bij iemand past maar andersom gebeurd dat niet... en als het nou 1 keer is maar is al jaren zo bij mijn schoonfamilie... het is dat ik geld niet leuk vind om te geven...

10. Taby

Taby Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    4,366
    140
    63
    Toevallig zijn hier de bedragen die aan elkaar besteed worden altijd gelijk.
    Voor volwassenen is dat €15,- en voor de kinderen €10,-
    Voor de kinderen weet ik altijd wel wat te kopen.
    Maar voor de volwassenen ben ik nooit zo vindingrijk, dus wordt het inderdaad meestal een envelop of een cadeaubon.
    Zelf vind ik parfum of douchegel ofzo iets dergelijks nogal persoonlijk. Wat bij jou lekker ruikt, hoeft bij een ander helemaal niet lekker te ruiken. Dus dat soort dingen koop ik dan al niet.
    Of ze moeten echt met iets komen, dan ga ik er wel naar opzoek.
    Vind het altijd wel knap dat sommige mensen altijd zulke leuke cadeau's weten te kopen. Dat ik dan denk goh waarom ben ik daar nou niet opgekomen. :oops:

11. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hoi!

mij maakt het niet uit, als ik mijn best heb gedaan voor een cadeautje dan doe ik dat niet om er hetzelfde of iets vergelijkbaars voor terug te krijgen, ik geef omdat ik wil geven en niet met een meetlat ernaast, maar ik begrijp je wel hoor, dan pas je de bedragen toch aan? hou je ook nog es wat over :thumup:

liefs xx

12. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Ik heb kado's voor verjaardagen afgeschaft. Ik geef niks en wil ook niks krijgen.
    Alleen voor kinderen koop ik kado's

13. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    geen problemen mee niet iedereen heeft het geld ervoor (over) of is zo creatief om ergens iets leuks van te (willen) maken, vindt sommige antwoorden hier dan ook best wel bot hoor, zo zie je de afspiegeling van de samenleving dan toch wel weer terug, oog om oog, tand om tand.

Wij geven doorgaans ook meer dan we terugkrijgen om het zo maar te zeggen maar ja ik kan me daar niet druk om maken hoor, wij hebben gewoon zo ongeveer standaard bedragen wat we geven en wat een voor ons standaard is is voor een ander ook misschien zo maar dan waarschijnlijk minder, als je je er zo druk om maakt moet je lekker gaan bijhouden van wie je wat krijgt en dat ook weer teruggeven, maar of dat je nou een lekkerder gevoel geeft?

doe gewoon datgene wat voor jou goed voelt wel of niet creatief, bedenk gewoon dat iedereen anders is en dat is maar goed ook, mensen moeten eens afstappen van dat belachelijke oog om oog tand om tand gebeuren dan zou de wereld er veel beter uitzien.

14. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Oog om oog, tand om tand is hier niet echt van toepassing toch?

Ik vind gewoon dat de weegschaal een beetje in evenwicht moet blijven en als ik altijd een cadeau van 20 euro geef en ik krijg altijd maar iets van 10 euro terug, dan is die weegschaal niet meer in evenwicht, en na vijf of tien jaar, word je dat gewoon een beetje beu en begin je je dingen af te vragen.

En als het in evenwicht is, dan hoeft de partij die minder geeft, misschien omdat ze het niet kunnen, zich ook nooit schuldig te voelen.

15. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    tis niet persoonlijk bedoelt kirby, ik bedoel gewoon meer dat je maar al te vaak mee maakt dat het gewoon een oog om oog tand om tand gebeuren is, oh jij geeft 10 euro dan geef ik ook 10 euro terwijl je normaliter misschien meer geeft of wat dan ook, ik vindt dit gewoon dingen waar ik me nou echt totaal niet druk over maak of over nadenk hoor, mensen die zich hier wel druk om maken zijn ook de mensen die in de speelgoed winkel gaan kijken hoeveel een speelgoed ding kost wat hun kind heeft gehad om op die manier de volgende keer iets terug te geven van eenzelfde bedrag. Heb er zelf 2 van in de familie zitten die zo denken :(
    brrr

16. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik hou daar ook niet van hoor, en trouwens, wij hebben het veel te druk om bij te gaan houden wie wat geeft en op wat voor manier, dat er aan je gedacht wordt is al fijn genoeg :)

Share This Page