Hey allemaal, Ik ben nu 23 weken zwanger van de 3e, maar dit keer krijgen we een jongetje. Leuke meisjesnamen hebben we genoeg, maar jongensnamen..... Pfff, dat is een ander verhaal. We hebben al 2 dochters, N.ouk en L.ot. We zoeken een beetje in dezelfde richting, dus kort, Nederlands klinkend en niet te vaak voorkomend. ( hoeft niet één lettergreep, mag wel). Op ons lijstje tot nu toe: Jop Jorn Jor Cas Joes Tobe Wat vinden jullie van die namen?
Ik vind Jop een leuke naam. Jorn: ik krijg die naam nooit goed uitgesproken. Het wordt bij mij Jown (eindklank zoals het Engelse yawn) of Jorren. Jor: beetje onaf. --> Joris vind ik wel mooi. Cas: leuk, maar komt wel veel voor, zeker als je Casper en Lucas meetelt. Joes: nee sorry. (Wie laat zich niet koeioneren?) Tobe: dan liever Kobe, dat vind ik een leuke naam. Hier lees ik 'To be'.
Die uitspraak is voor mij ook nog een twijfelgeval, ik struikel er ook een beetje over... Joris is leuk, maar geen optie. Neefje heet al Boris Kobe, ik ken een hond die zo heet, en die associatie kan ik niet loslaten. To be..... Tsja, zo had ik het zelf nog nooit bekeken, haha
Het zijn gewoon leuke namen die je tot nu toe hebt. Alleen vind ik de spelling van Jop leuker als Job. Vooral nu met die stomme Joppie sauce! Paar leuke korte aparte Hollands klinkende namen voor inspiratie. Bjorn Nils / Niels Stig / Stieg Vigo / Viggo Lars Axl / Axel Cai / Kay en al z'n spelling variaties... Emil / Emiel Erik / Eric Finn / Fynn / Flynn / Flint Folke Thor Ivar / Ivan Jarl Rig Jon Kent Kjell Lasse Jort Ragnar Vic Stan / Sten Art Cass Liam Sean Cian Rhys / Rease Luke / Luuk / Luc Silas Storm Felix Elias Noah Jonah / Jonas Toby Roan Ivo Faber Torben Anko Bram Caio Dijs Job Dex Brent Casijn Daaf / Daan Fedde Freek Hessel Jort Jurre Kars Maes Mees Merijn Milan / Milo Nijs Peer Raaf Rein Riv Seb / Sem / Sen Sevijn Siep / Sieb Sill Teije Thias Thijn Wolf Wout
Thnx voor je reactie! Ik vind zelf Joes ook echt heel leuk, maar mijn vriend is niet overtuigd. Mees vind ik wel oké, maar niet wow. Moos vind ik ook leuk, maar betekend in twente boerenkool, en laat nou net bijna mijn hele familie in Twente wonen..... Mace, Mika en Flynn vind een stuk minder
Maar anders neem je de Scandinavische schrijfwijze... Tobbe. Uitspraak word dan Tob-buh op z'n Zweeds. Vind het wel een leuke naam hoor! Verder zou ik..
Tobe, te gek! En anders Cas, na Lo .t zou ik niet weer een eenlettergreepnaam met een oh-klank in het midden kiezen zoals Jop, Jorn en Jor en ook niet met een oe-klank na Nou .k zoals Joes. En ik zou niet weer beginnen met een L of N en niet eindigen op een T of K. Hieronder een lijst die grotendeels aan die eisen voldoet Abel Beau / Bo Beer Berre Biek Birk Boas Bodhi Borre Daaf Diede Diem, Dies * Ebbe Ebel, Eben Elon, Eon Emiel / Emil Esben, Espen Ewoud / Ewout Faas Faber Feije Felix Ferre Fijs Flint / Flynt Flip Giel / Chiel Gies, Goos * Huub Ilan Ivar Iven Jelger Jelmar, Jelmer Jelt, Jent Jerre Jibbe Jilles, Jillis Jip Jisse Joas, Joah Jonah Jonne, Jorre Joos Joren Julan Jur Just * Kaj / Kai Kjell Mads / Mats Mas, Maas Mathis Mauk Mels Menno Merijn, Merlijn Michiel Midas Miel Mik / Mick Okke Olaf Ole Otis * Pelle Per, Perre Pijke Quint Raf, Raaf Ralf / Ralph Ravin, Raven Rein Ries Rijk Rink / Rinck Robbe, Ronne Rodi Roemer Rover Rubin Rune * Seb, Sebbe Sef / Zev / Zef / Sev Seger / Zeger Sen / Senn Seppe Sieb Sil Silas Silvan, Silven Silvijn Sim, Simme, Simmer Stach, Stas Stef Sten Stian Sverre * Teije / Thije / Tije Teus Tex Thom / Tom Thore Tias Tibbe Tibo, Tilo, Timo Tijl, Tijm Toben, Tobin Tuur Wander Warre Wes
O, ik vind Tobe een heel mooie jongensnaam! Het is dat wij al een jongensnaam hebben gevonden, maar anders... Jop vind ik ook wel leuk bij de meidennamen passen, maar ik vind de schrijfwijze onduidelijk (Job of Jop). Dat heb je bij jullie meiden lekker niet (leuk). Joes vind ik niet zo fantastisch omdat ik twijfel over het geslacht. Cas en Jorn vind ik standaard en ook niet mooi. Jor is me iets te gezocht, net alsof er een letter aan het einde mist.
Tobe! De rest vind ik niet leuk, maar ik vind éenlettergreepnamen dan ook al snel onaf en niet fijn in de mond klinken.
Van je lijstje vind ik alleen Tobe leuk. Ook leuk bij de naam van zussen. Verder: Kalle, Joos, Tabe, Tijl, Vick?
Ja, leuke reacties! Thnx! Staan mooie namen tussen! Rein vind ik heel leuk, maar vriend niet Goos, we wonen in Brabant, dus liever geen naweeën met een g Joppe, stelde vriend toevallig ook voor net, vind ik ook wel aardig, maar twijfel of ik het ook bij een volwassen man leuk vind. Sev/sef gaat bij op het lijstje
Leuk om te lezen, onze meid van 2 heet Joes en ik ken alleen maar meisjes die zo heten. Al weet ik dat een groot gedeelte met deze naam mannelijk is! Kwam laatst op de kraamafdeling in ons plaatselijke ziekenhuis en daar zag ik een kaartje hagen van een jongen Joes! Van jullie lijstje vind ik Jorn denk ik het leukste. Succes met kiezen, wat een rijkdom en wat zal dit manneke verwend worden met 2 grote zussen!
Vic en jip zijn trouwens ook superleuk, maar al vergeven in de directe vriendengroep. Fedde vind ik ook een leuke naam, maar blijf er le grand achter denken.....