uh wat is dit nou?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Missprincesa, 30 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb van een kennis een hele doos met babyspul gekregen, super fijn natuurlijk, alleen weet ik van een aantal dingen niet wat het is/waarvoor het te gebruiken :)

Er zitten een paar doeken in, waarvan ik in eerste instantie dacht dat het molton onderleggers waren, maar ze zijn een stuk kleiner dan mijn molton onderleggers van de prenatale en ipv 100% katoen is deze 100% katoen met polyurethaan coating.

Iemand enig idee?

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

3. youdidit

youdidit Actief lid

30 apr 2012
    150
    7
    18
    Flanellen luiers? Foto!

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Of van die spuugdoekjes misschien ...
    plaats idd eens een foto.

5. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk niet dat het veel duidelijker wordt van de foto hoor, maar hier istie. Stof voelt op zich wel zacht aan, maar harder dan mijn molton onderlegger.

Bijgevoegde bestanden:

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik heb die ook en gebruikte ze onder het hoeslaken als molton bij het hoofdje...
    Zijn gewoon een soort moltons

7. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
  8. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb even op de HEMA website gezocht, omdat je link het bij mij niet deed. En volgens mij ben ik eruit. Het lijkt het meest op een 'bed zeil molton'.
    Werkt dat hetzelfde als een gewone molton onderlegger? Ik zag op de website van HEMA 'niet onder het hoofdje leggen'. Met een gewone molton onderlegger mag dat toch wel? Heb namelijk ook een molton hoeslaken en die bedekt de hele matras...

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Als er geen plastic in verwerkt is en het gewoon helemaal katoen is zeg maar mag het wel onder het hoofdje;)
    Zit er een soort hard spul in mag je het ook absoluut niet gebruiken met een Kruikje straks in bed.....het zuigt niks op dus je kindje ligt in het hete water als de kruik zou lekken....

10. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
  11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Zo te zien flanelle doeken/luiers. Die zijn dikker en (na wassen) zachter dan hydrofiele doeken. Je kan ze op dezelfde manier gebruiken als hydrofiele doeken. Ze nemen veel meer vocht op en zijn warmer dus lekker om kleine in te wikkelenn na de geboorte.

Alleen dat polyuthreen zou ik zeggen dat het flanelle onderleggers zijn. Dat spul is volgens mij waterdicht.
    Zal eens kijken of er op mijn flanelle doeken wat staat. Denk het niet aangezien die al 34 jaar oud zijn:)

12. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Zeiltje voor onderste deel ledikantje of in de reiswieg....

13. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat wordt straks nog wat met mij als ik alle spulletjes die ik zelf heb gekocht, heb uitgepakt. Dan kan ik niet meer kijken wat het is...
    Molton zeiltjes, molton onderleggers, molton hoeslaken, gewoon hoeslaken, hydrofiele luiers, flanellen luiers, omslagdoeken, badcapes, wikkeldekens, spuugdoekjes etc. Pfffff.....
    Voel me echt zo dom...

14. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Dit is het zeker niet, sorry Damay! ;)

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik zeg ook dat ik denk dat het flanelle doeken zijn maar door dat polythoneem spul ws flanelle ONDERLEGGERS. Dus waterdichte voor in bed;)

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    #16 Damay77, 30 jun 2013
    Laatst bewerkt: 30 jun 2013
    Niet zo moeilijk.
    - molton zeiltjes heb je niet nodig. Die mag je niet gebruiken. Pas rond zinderlijkheid
    - molton onderleggers heb je ook niet nodig als je een molton hoeslaken gebruikt.
    Ze zijn praktisch hetzelfde. De 1e alleen een grote doek en 2e valt over hele matras
    - hydrofiele luiers zijn die dunne theedoek achtige dingen waar je kleine mee af-
    Droogt en die je op aankleedkussen legt of onder hoofdje in wieg, ledikant of
    Wagen. Ook als grote spuugdoek te gebruiken.
    - flanelle doeken heb je niet nodig. Maar zijn hetzelfde idee als hydrofielen.
    Alleen veel dikker.
    - omslagdoek lijkt op een badcape. Met in 1 hoek zo'n "hoedje". Sla je om baby heen in het begin. Zijn Meestal katoen, of stof met leuke print.
    - badcape is hetzelfde idee alleen van badstof voor na het badderen
    - wikkeldeken heb je ook niet perse nodig. Die dingen liggen vaak in wandelwagen
    Of maxicosi ipv deken/zak. Meestal fleece achtig spul die je dicht kan vouwen met
    Klittenband.

17. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo lijkt het inderdaad niet zo moeilijk :D

18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    En spuugdoekjes zijn die kleine vierkante lappen. Meestal badstof.

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    En elke doek die vol spuug komt, is een spuugdoek.

Ja dit is een molton zeiltje. Dus zo'n ding die je terug in de doos kan stoppen omdat ze adviseren die niet te gebruiken. Bij mij zaten ze ook bij de wieg in, die ik van mn schoonfamilie leende. Polydinges is een waterdicht laagje, wij gebruiken dat, afkorting PUL, als overbroekje over wasbare luiers.

20. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Flanellen luiers gebruik ik juist heel veel (naast hydrofiel waar ik er ook veel van gebruik) Flanellen luiers zijn veel zachter en warmer als hydrofielen luiers en ik vind ze meer vocht opnemen dan hydrofielen luiers. Ik gebruik meestal eerst een flanellen luier en leg op aankleedkussenhoes een hydrofiel luier als handdoek zeg maar. Zodra onze dochter droog is haal ik de hydrofiel onder haar vandaan zodat ze gewoon op de hoes ligt van het aankleedkussenhoes. Verder gebruik ik de hydrofielen luiers als dochter een volle poepluier heeft. Dan blijft het aankleedkussenhoes schon en hoef ik alleen de hydrofiel in de was te doen.

Als het koud is, zet ik de verwarming aan in badkamer en leg er een flanellen luier op. Zodra de kids (gebruik ze echt bij beide nog) ut bad komen sla ik de warme flanellen luier om ze heen. Bij zoon gaat hij natuurlijk alleen nog maar over z'n rug maar hij vindt het nog steeds lekker na het douchen!

Deel Deze Pagina