Ideetjes nodig voor het inrichten van ons rijhuisje.

Discussie in 'De lounge' gestart door LinsyVH, 8 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delta

Delta Niet meer actief

Ah ik snap het, ik denk als je wat meubels vervangt, dat je dan al een heel andere sfeer krijgt. En goed kan opleuken met accessoires.

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou in de keuken een langwerpige tafel zetten met de korte zijde tegen de muur waar nu dat kastje staat. De zithoek verschuiven naar het voorste gedeelte en in het tussenstuk een mooie landelijke kast en een speelhoek. Een eettafel in de keuken is handig met dekken en afhalen maar ook straks met de kids knutselen of huiswerk terwijl je aan het koken bent. Ook als je visite hebt enzo.

3. LinsyVH

LinsyVH Bekend lid

17 aug 2013
    700
    0
    0
    (B)
    Het probleem is dan dat de tafel in de weg gaat staan, om naar de berging te lopen..

4. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ik zou de tafel in de huiskamer weg doen is nu een beetje overbodig.
    en de tafel in de keuken is juist mooi.

dan zal ik de zithoek bij de raam zetten.

5. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ik zou de tafel in de keuken weghalen en in het midden een eiland plaatsen. Zonder barkrukken, gewoon als extra werkblad.

Bijvoorbeeld zoiets: keuken eiland - Google zoeken

Passend qua formaat bij de keuken (die is namelijk heel groot dus ik zou geen ielig eiland neerzetten).

Dan waar nu de zitkamer is de eettafel neerzetten en waar de eettafel staat daar zou ik een zitgedeelte van maken.

Weet je wat het is met een tafel in de keuken (is mijn mening) als je gasten hebt dan kijken ze de hele avond naar de 'bende' in de keuken. Ik vind dat nooit gezellig, een apart eetgedeelte vind ik prettiger. Maar dat is echt per persoon verschillend natuurlijk.

6. LinsyVH

LinsyVH Bekend lid

17 aug 2013
    700
    0
    0
    (B)
    Ik zou het inderdaad ook eerder zo doen, maar ben nog geen enkel eiland tegengekomen waarvan ik nu zeg: dit is hem! Misschien moet ik gewoon maar eens een keukenwinkel binnenstappen met foto's van onze keuken..

7. minon

minon Niet meer actief

Wat wil je allemaal vernieuwen?

Ik zou de tafel die nu in de kamer staat in de keuken met de korte kant tegen de muur zetten. Eventueel een stuk ertussen uit halen dat het een kleine tafel wordt voor vier stoelen ipv 6/8. Je wandelpad naar de berging ben je in een week aan gewend. Je hoeft tenslotte alleen om een tafel heen niet drie trappen op en af :) je tafel in de keuken vind ik persoonlijk meer op een tuintafel lijken met die stoelen zo.

Kan de wand in de keuken eruit? Zo ja zou ik dat doen en er een open ruimte van maken. Zo krijg je ook meer licht in je woonkamer.
    Meubels meer een geheel maken. Het is nu een beetje van alles wat. Als je een nieuwe keuken wilt die. Dan aleen met benedenkastjes plaatsen met eventueel een soort bar/kookeiland dat je toch een afscheiding hebt met de woonkamer.

De zithoek naar voren en het daar wat lichter maken door je gordijnen open te doen. Het andere gedeelte van je woonkamer kun je dan open ruimte houden als speelhoek of nog een gezellig hoekje maken met een paar lekkere stoelen.

8. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik krijg de foto even niet mee gekopieerd. Maar dit is de foto vanuit de woonkamer met de 2 muurtjes.

Ik kan niet zien of aan de linkerkant de keuken doorloopt tot en met het muurtje. Maar misschien is het een idee (als het bouwtechnisch mogelijk is) om beide of in elk geval de rechter tussen muur door te breken.

Dan past er een grote eettafel half in de keuken en half in de woonkamer. Dan je bank en tv meubel naar het raam verplaatsen. Dan hou je ook lekker veel ruimte over voor de toekomstige kindjes.

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Maar daar kun je toch omheen lopen? Lastige van een eiland met bar dat je daar met kinderen weinig aan hebt. Je keuken is al vrij groot, extra ruimte is niet echt nodig. Zelf vind ik het zonde om als je de ruimte in de keuken hebt, een eettafel in een andere ruimte te zetten. Met kids kan je huiskamer niet groot genoeg zijn. Zelf vind ik dan een ruimte voor speelgoed meer waarde hebben.

Je huiskamer is met eettafel vrij klein omdat hij smal is. Hou dus in je achterhoofd dat er ook nog een box en opbergruimte voor speelgoed in moet.

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Vind de tafel in de keuken juist leuk. Zie het al voor me dat mams kookt terwijl kindjes hun huiswerk maken of papa krant leest :). Ging bij ons thuis altijd zo. Verder zou ik de bank naar voren verhuizen en dan kiezen voor hoekbank en de tv aan de muur met klein tv meubel.

In het midden hou je grote ruimte voor dressoir , opbergmeubel en sls je kinderen hebt een speelhoek ofzo

11. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Dit wou ik ook zeggen. Kijken of je er 1 open ruimte van kan maken of in elk geval de doorgang ruimer maken, waardoor je de keuken bij de kamer trekt.

Deel Deze Pagina