Wat een leuke ideetjes zeg! Toen ik vorig jaar zwanger was; had ik voor mijn dochter een shirt laten bedrukken met op de voorkant; Pssst, ik heb een geheimpje, en op de achterkant; Nee, niet hier maar in mama's buik! Als we een kadotje geven weten ze toch al hoe laat het is, dus vandaar het shirt..
Zo'n shirt vind ik inderdaad ook heel leuk. Bij mijn moeder zou het wel werken, mijn schoonouders daarentegen zijn zo kippig dat het ze niet eens op zouden vallen dat er wat op het shirt staat haha...
Wij hebben het toendertijd op hyves aangekondigd met een foto van mijn slippers en die van mijn man en mini slippers(mtje 20) ertussen. We waren net op vakantie geweest en van de slippers op t strand een mooie foto gemaakt
Wij hadden een koffertje gemaakt voor de ouders (opa en oma) en daar een rompertje, boekje, slabje enzo in, op de romper hadden we voor mijn ouders een eendje aan de voorkant en aan de achterkant Weer eendje om van te houden (2e kleinkind) en bij zijn ouders eendje om van te houden! Voor de broers en zussen hadden we slabbetjes met jullie worden oom en tante.
Eigenlijk moeten we iets bedenken in de sferen van Moederdag.. Voor degene die rond die tijd positief testen.. (ik hoop ik ) hahaha! Ik zou mijn creatief brein ook eens activeren
Mijn nichtje testte hier voor 4 weken geleden positief in huis. En haar ouders huiverde ook naar een klein kind. Heb ik tegen haar gezegd van haal sokjes en doe nog een test. Pak die test in een sokje pak het sokje in en geef het aan jou ouders, en die van je vriend! Misschien ook een idee?
Ik denk dat ik voor een kaart ga met de tekst; Lieve mam, Deze Moederdag ga je niet gauw vergeten.. Je cadeau is in de maak, over +/- 35 weken word het bezorgt !! Je krijgt nu vast een kleinigheidje als hint.. ( Als kleinigheidje kun je vanalles doen.. Wij doen waarschijnlijk een mooi doosje met daarin een pinda, met daarbij de tekst; kijk eens opa en oma, hoe groot ik al ben !! )
Wij hebben met de eerste een doosje bekleed met een klein fluwelen kussentje en daar een rijstkorreltje opgeplakt. Dit hebben we onder de kerstboom gelegd bij mijn ouders en bij mijn schoonouders en verteld dat ze met het kadootje heel voorzichtig moeten zijn. Op kerstavond op bezoek gegaan, eerst bij schoonouders die al 4 kleinkids hadden en ze het pakje open laten maken. Toen we vertelden dat hun 5e kleinkind nu zo groot was kregen we eerst rare blikken en toen het kwartje viel kwamen de tranen natuurlijk. Na de kerk met mijn ouders meegegaan voor "een bakje koffie" en hen het pakje open laten maken... mijn vader snapte het direct toen het doosje open ging en mijn moeder keek eerst vreemd. Voor hen was het hun eerste kleinkind en na de woorden zo groot.... kwamen de tranen. bij de 2e hebben we het eigenlijk "gewoon" verteld. Ik was met mijn moeder naar de huishoudbeurs geweest en toen kwam 's avonds bij de koffie (mijn vader was ook bij ons) het gesprek op de 9 maanden beurs. Ik kon mijn gezicht toen niet meer in de plooi houden... Als het deze ronde raak is maken wij ook gebruik van moederdag. Ik ga dan een taart maken en bekleden. Maar omdat ik vorige maand een mk heb gehad zal het wel geen verassing meer zijn helaas. Ik vind de beschuitjes ook wel erg leuk trouwens. Denk dat ik die voor ooms en tantes zou gebruiken. Bij ooms en tantes hebben we trouwens een kaartje met gedichtje geschreven en afgegeven tijdens een spontaan bezoekje. Ik ben nu nog heel klein maar wil jij straks mijn oom/tante zijn?
Op facebook ga ik waarschijnlijk de taart die ik gemaakt heb zetten. En voor de overige familie/vrienden: op 1 juli hebben we familiedag, ik denk dat ik een zwangerschapsshirt ga kopen met een tekst op mijn buik, heb een aantal leuke gezien al 100% pregnant Carry with pride je hebt zelfs shirt waar je een echofoto op kunt laten drukken
jaren geleden heb ik eens een kaart van Dick Bruna gekocht met een opa en oma erop, die heb ik altijd bewaard en die heb ik in de binnenkant van een koffertje geplakt. Daarin doe ik een pyjama'tje, een voorleesboekje, een knuffeltje en 2 miniluiertjes ofzo Voor mn broer heb ik een shirtje in gedachten met: Mag ik een keertje mee vissen, met een haai eronder ofzo Ik vond het idee van de babyflowers ook ontzettend leuk, maar bestaat inderdaad niet meer denk ik! Zou je bij de bloemist gewoon zelf kunnen laten maken, een roze/blauw boeket met een paar bolletjes babysokken op een ijzerdraadje erdoor! Op Facebook had een vriendin van mij de kaart van Blond Amsterdam gepost staat op ZWANGER! met een breedglimlachende meid
Wat een leuke ideeen allemaal!!! Kan haast niet wachten om spulletjes te kopen! *nu eerst maar zwanger worden *
De eerste keer had ik een shirtje gemaakt met zwitsal baby erop en de tekst: ik ben zo blij, want er zwemt een baby in mij! Helaas werd dat een miskraam. 2e keer gewoon verteld, werd ook een mk. Nu een briefje geplakt op een mandje en op het briefje stond een plaatje met een ooievaar : Kijk eens wie daar komt aangevlogen en dan een persoonlijk stukje tekst eronder. En de zw testen zaten in het mandje en sokjes met opa/oma. Als het deze keer wel goed mag gaan, ga ik na een goede echo cupcakes bakken met 2 kleuren roze/blauw. Dan moet het kwartje wel vallen denk ik. Dat is dan alleen voor zus/zwager/vriendin. De rest zal echt moeten wachten tot 12 weken.
Even een oudje weer omhoog halen... nog meer Facebook-ideeën? Wil volgende week toch maar es het grote nieuws aankondigen
Mocht het nu raak zijn, dan ben ik zo rond de 12 weken voor de zomervakantie. Zal het wel aan mijn baas vertellen. Probeer het misschien wel stil te houden en dan kom ik terug na 6 weken met een dik(kere) buik. Lijkt me leuk, kan alleen moeilijk mijn mond houden.
Anneer vertellen jullie t je ouders, zussen broers?? Meteen na test of later en wanneer??? Mijn man wil t wel nu meteen vertellen ik wil nog even wachten...
als het zover is wilde ik cakejes bakken, leuk versieren en dan een kaartje erbij doen : Ik wil jullie wat vragen, maar ben nu nog heel klein, zouden jullie over een aantal maandjes, mijn ......... willen zijn? dan kan je verschillende dingen invullen opa/oma tante/oom neefje/ nichtje etc
Ik had op een slabbertje geschreven ik word grote zus en toen ik bij mijn vader opbezoek was en de kleine moest eten slab om gedaan en na een opmerking van mijn leuke slab he zag opa het pas haha was wel grappig