Wanneer vertellen jullie het aan je ouders/broers/zussen? Gaan jullie allemaal wachten tot 12 weken? Ik weet namelijk niet of ik het zo lang geheim zou kunnen houden! Beschuit met muisjes trakteren en voor iedereen een kopie van de echo foto lijkt me wel leuk aangezien we naar een paar adressen moeten... Maar dan moet ik wel kunnen wachten tot de echo....
Die vind ik ook erg leuk! Maar ik ben ook echt een foto-mens. En bij de grootouders van onze zoon hangt het ook vol met fotolijsten, met name met zijn foto's natuurlijk. Dus het zou hier wel toepasselijk zijn. Ik vind zo'n EHBO koffertje vooral heel leuk als het een eerste kleinkind is, omdat ze dan meestal echt nog niks hebben.
Directe familie en vriendinnen wisten het vrij vroeg (wat is vroeg, kwist het zelf pas met 8 weken ), het is meer de rest die het nu nog te horen krijgt
Wat een leuk idee-en allemaal! op youtube zie je ook leuke reacties als je zoekt op pregnancy announcement lekker over de top amerikaans, ik hou dr van ! ik heb al aantal idee-tjes als t zover is moet ik het aan mijn moeder + partner, vader + partner, zijn ouders, zus en zwager, beste vriendinnen + tantes en ooms vertelen colllega's en kennisen etc zou ik het gewoon normaa vertelen en of via facebook (behalve je baas natuurlijk haha) naja wat ik bedoel eigenijk is zoveel mogelijk persoonijk vertellen of iets leuks opsturen zoals foto vd echo in een leuk roze/blauwe kaart hihi
ik weet niet hoe oud je eerste kindje is, wij kregen vorige week een fotoboekje van Collins neefje zijn eerste jaar met een post it op de laatste blz dat er een brusje aankomt. Bij onze eerste zwangerschap heb ik bij de koffie geen koekjes maar beschuit met muisjes geserveerd bij de zwangerschap van Collin hebben we een fotolijstje met de eerste echofoto gegeven. voor mijn zus en mijn zwager(broer glimman) hebben we allebei een sollicitatiebrief geschreven voor de functie van nieuw familielid. Deze heb ik niet zelfbedacht maar van iemand van hier geleend. helaas weet ik niet meer wie het was en ik heb de brief ook niet meer.
wat leuk dit! mocht het ons lukken een 2e te krijgen dan is dit zeker een optie! ik heb zelf in de bloemenbranche gezeten dus dat komt wel goed
Ik had een fotoalbum gekocht waar mijn ouders foto's in kunnen plakken, de eerste foto's waren er al ingeplakt. Zwangerschapstesten, 3 foto's van ons, de echo en de echo ingezoomd ik had ook overal de datums bijgeschreven en bij de foto van de echo wat tekst. De rest mogen ze zelf vastplakken met foto's van de volgende echo's en over 8 maandjes de eerste echte fotootjes enz... Men moeder kreeg ook bloemen met een kaartje "proficiat oma" dit was trouwens met moederdag
Ik had baby sokjes en een kaart gekocht. De sokjes gaf ik aan mijn vader en de kaart aan mijn moeder. Mooi moment was dat mijn moeder begon te huilen en mijn vader keek naar de sokjes met een blik van wat moet ik hiermee totdat het kwartje viel!
Hoi hoi ik heb het via een e card gedaan omdat mijn schoonouders ver weg wonen en we hebben t via onze huisdieren gedaan. Vonden het erg leuk!! Dit was onze tekst KaartTekst bij de kaart Pssst wij jullie een geheimpje vertellen, Als alles goed gaat krijgen wij er in jan. een nieuw speelmaatje bij en dat maakt ons erg blij! Pssst nog wel even stil houden tot mijn baasjes het bekend gaan maken! Poot van moya en raidon
Ik heb hem opgeslagen: de brief: [FONT="]Geachte heer/mevrouw,[/FONT] [FONT="] Naar ik vernomen was u op zoek naar een persoon voor de invulling van volgende vacature: kleinkind. Bij deze ben ik dan ook zo vrij om naar deze betrekking te solliciteren. Mijn interesses gaan vooral uit naar: Spelen met mijn rammelaar, wandelingen, samen liedjes zingen, paardje rijden op mijn ooms knie, naar de eendjes kijken met mij, ik blijf ook eens graag logeren, maar dan moet u wel mijn boterhammen smeren. Ik zoek een lieve oma met een onderscheiding op het grootouderdiploma. Ik zal terug iets van me laten horen zodra ik ben geboren! Verdere informatie omtrent mijn persoon kan u vinden in mijn CV in bijlage. Hoogachtend, Uw kleinkind in spe [/FONT] [FONT="]CV: 1. Persoonlijke gegevens Ouders: Adres: [/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="] 2. Studies en opleiding Ik zal mijn opleiding krijgen van mijn ouders maar ik hoop ook op mijn grootouders te mogen rekenen. Niet alleen voor beloningen en schouderklopjes (hoewel ik die graag heb) maar ook voor straf als ik stout ben . want ik zal nog veel moeten leren![/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]3. Ervaring[/FONT][FONT="] voorlopig heb ik alleen zwemervaring . maar dat zal ik naar het schijnt allemaal opnieuw moeten leren als ik geboren ben .[/FONT] [FONT="] 4. Vaardigheden Zwemmen Trappelen Mama wakker houden Groeien[/FONT] [FONT="] 5. referenties Mama en papa zijn apetrots.[/FONT] [FONT="]Het zijn goede referenties want ze zullen alleen maar over mij praten.[/FONT] [FONT="]Kan natuurlijk ook niet anders want ik ben natuurlijk de liefste baby van de hele wereld![/FONT] [FONT="] 6. Bijkomende informatie Bijkomende informatie volgt zodra de volgende echos worden uitgevoerd.[/FONT] [FONT="]Of ik een jongen of een meisje zal zijn, hou ik zelfs voor mama en papa geheim! [/FONT] [FONT="] [/FONT]
Met de zwangerschap van Beau de opa's en oma's verteld door een knuffeltje te geven met de tekst of ze op willen passen totdat hij er was om er zelf mee te spelen. Oom's, tantes en beste vrienden verteld door een kaart te sturen met eerste echo foto, gewoon een neutrale kleur gekozen. De eerste echo was met 9wk dus iedereen wist het redelijk vlot Op Hyves (FB deed ik toen nog niet ) eerste echo foto geplaatst nadat ik zeker wist dat de ooms en tantes hun kaart hadden ontvangen..
Ik heb eens gelezen dat iemand de ouders had uitgenodigd om te eten. Ze had borden gekocht met teksten erop (iets met voor de allerliefste opa/oma o.i.d.), maar dit zou je ook met porseleinverf er zelf op kunnen schrijven. Het eten had ze opgeschept in de borden, en op een gegeven moment kwamen opa en oma de tekst tegen. Dit idee vond ik heel erg leuk! Of babysokjes, of een slabbertje o.i.d. inpakken als cadeautje?
We hadden het hele gezin bij elkaar. Ik had kaartjes gemaakt waarin voor iedereen een raadseltje stond. Mijn man had gezegd dat het een zelf gemaakt spelletje was en dat ze tegelijkertijd hem open moesten maken. Het was geweldig om ze heel erg te zien denken en als dat kwartje uiteindelijk valt Op elk kaartje stond dus een subtiele hint of moesten ze een puzzltje maken.
wat een leuke ideeën zeg! bij de eerste hadden we voor onze ouders een slagroomtaartje gekocht en daar blauwe en roze muisjes op gedaan! mijn moeder had het niet meteen in de gaten mijn schoonmoeder wel. nu bij de tweede, had ik voor m'n moeder voor moederdag een kaartje gemaakt met de test erin! ook super leuk. de rest gewoon verteld. nu vertellen we het morgen op ons werk en dan mag iedereen het weten! ik wil ook iets leuk op facebook zetten! pff maar wat! iemand iedeetjes?!
Dat was hem idd Within! leuk om weer terug te zien. maar deze kunnen we nu niet weer gebruiken voor een eventuele 2e haha
erg leuke indeetjes hoor ik had op youtube gezien dat iemand zelf bekers had gemaakt met oom/tante/oma/opa hihi reacties waren erg leuk ik weet echt nog niet hoe ik het ga vertellen denk onze zoon toch maar een tshirt aan doen denk alleen dat ze het snel doorhebben maarja als ik met een kado aankom ook dus nog eventjes verzinnen
Ik hoorde laatst ook iets leuks! Deze mensen waren ook zwanger van de tweede. Toen ze met zoonlief naar opa en oma gingen, hadden ze hem een leuk shirt aangetrokken waar op de achterkant stond: 'Grote broer'. Het duurde een paar uur voordat iemand het opmerkte en het tot de familie doordrong. Daarna kwamen er natuurlijk super enthousiaste reacties!
Leuke ideeën allemaal! Ik had ook veel ideeën in mn hoofd maar wilde wachten op de eerste echo (alleen mijn ouders en zus wisten het al daarvoor). Er is alleen helemaal niets van de plannen gekomen en hebben het verteld door de echo te laten zien .