"vreemde" telefoontjes

Discussie in 'De lounge' gestart door huitje, 24 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    De afgelopen 2 dagen hebben wij "vreemde" telefoontjes gekregen op onze vaste telefoon. Er staat geen nummer in het scherm en als je opneemt krijg je een engelstalige meneer aan de telefoon die net doet alsof hij je kent....
    We hangen steeds op..we kennen geen engelstalige mensen..
    Ben benieuwd of meer mensen hier "last" van hebben.

2. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ja ik had vorige week een engelstalige aan de telefoon die me ook nog bij naam noemde. Ik heb gelijk weer opgehangen maar daarna schoot me te binnen dat het ook echt voor mij kon zijn aangezien ik in een Amerikaans tijdschrift kom :)

Maar ben niet terug gebelt en geen verontwaardigd mailtje gehad dus het zal wel weer een oplichter zijn ;)

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier deze week ook al tig x, word r schijtziek van

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    @ts geen idee

maar @bloem, vertel!:) ben helemaal niet nieuwsgierig hoor..;)

5. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ja hier ook al een paar telefoontjes gehad.
    alleen ik krijg er een buitenlandsnummer bij.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dat zijn toch van die bandjes? Gewoon ophangen, die bellen automatisch continu willekeurige nummers in de hoop dat iemand zo gek is om zijn creditcardnummer door te geven, ofzo.

7. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik denk dan altijd meteen aan van die buitenlandse bendes die je huis leeghalen als je niet thuis bent...

Pas bij mijn ouders in het dorp nog gebeurd. Ze hadden die mensen hun hele huis leeggehaald, zelfs de voorraadkast eten! En alle schoenen, maatpakken, sokken, stropdassen e.d., bovenop alle waardevolle dingen..

En het blijkt ook nog dat die dieven dus gewoon in de bossen met hun buitenlandse bus, hebben zitten picknicken met de voorraad uit hun huis....gatver!

8. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    ehm maar goed dat we steeds ophangen lijkt mij maar vind het eigenlijk maar niets..

9. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Hier worden we al weken lastig gevallen door mensen die zeggen voor 'microsoft' te werken. Zijn ook Engelstalig en van de week wisten ze ook mijn naam:$

10. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Het is nu vakantie periode, dus ze gaan gewoon mensen afbellen om te kijken of er iemand thuis is, gadver wat eng.
    Ik ben al een aantal keren gebeld.

11. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Ben nu al heel vaak uit Italië gebeld maar ken er niemand.

Ze bleven helaas doorgaan met bellen ook al nam ik niet op of legde neer.
    Gisteren de knoop even doorgehakt want het begon me nu langzamerhand te ergeren dus gisteren opgenomen.

Een mevrouw vertelde op engels dat ze uit italie belt (nee echt jó dat meen je niet ;)) en of ik graag Italiaanse producten eet en dat ze mijn mening over italiaanse producten wil .... ja tuurlijk wie ben ik nou dat je perse mijn mening wilt horen zeg ... dus heel onbeleefd even tegen die vrouw gezegd dat ik Italiaans eten afschuwelijk vind en dat als ze me nog een keer bellen hun Italiaans eten in hun r*** gestopt krijgen via de telefoon :):D

Ze hebben me vandaag met rust gelaten hahahahaha

12. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    :D jij hebt nog verstaan wat ze allemaal zeggen, ik wist begod niet wat die man allemaal aan het zwammen was die ik aan de telefoon had.

13. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Wij zijn ook al 2x gebeld door een Engelstalige man, hij begon meteen een heel verhaal af te steken maar heb direct de hoorn er op gegooid:D

14. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Hahaha dit had ik kunnen schrijven. Gebeurde bij mij alleen een paar weken terug. Ik schrok alleen, want mijn ouders waren toen op vakantie in het buitenland. Heb haar gezegd dat ik niet van Italiaans eten hou en gevraagd hoe ze aan mijn naam kwam. Daar gaf ze geen antwoord op en ze hing op toen ik zei dat ik naar de baby ging.

15. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Hmmm misschien ff de provider van jullie vaste tel aansluiting bellen??

Mijn vriend werd dus steeds lastig gevallen door een geheim nummer op zijn mobiel. Tot midden in de nacht aan toe. Hij heeft dit toen aangegeven bij zijn provider en moest ie een brief naar telfort sturen ofzo.. Telfort kon dus wel dat geheime nummer achterhalen en heeft diegene laten weten dat ie een waarschuwing krijgt en als ie door zou gaan met bellen dat telfort dan al zijn gegevens bekent zou maken naar ons toe.

Sindsdien is hij nooit meer lastig gevallen:)

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vraag gewoon even of ze uit Nigeria komen, dan leggen ze de hoorn er vaak zelf op. Veel van de oplichtmails en -telefoontjes komen van de Nigeriaanse maffia...

17. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Noteer als je gebeld wordt de datum plus het tijdstip. Als ze 3x (kan ook 5 zijn) hebben gebeld kan je je provider op de hoogte brengen die dan dat nummer kan blokkeren dat ze je niet meer kunnen bellen.
    Zeg verder NOOIT het woordje ja in het gesprek (voor zover je die al aangaat) Het gaat ze namelijk erom dat jij 1x ja zegt, want dan monteren ze dat achteraf zo dat je aan 1 of ander duur abonnement vast zit.

18. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon onbekende nummers niet opnemen!

19. Papaver

Papaver Niet meer actief

Dit is echt de láátste keer dat ik mijn mobieltje aan mijn (Engelse) vriend heb uitgeleend... Sorry dames...

20. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

ik werd vorige week ook gebeld in het engels, veel rumoer op de achtergrond. Ze wisten mijn naam en die van mijn man en wilden ons spreken over onze computer. Ik verstond eerst maar de helft en toen ik vroeg wie ze wilden spreken herhaalden ze heel duidelijk onze namen. Toen heb ik gezegd: No. En toen werd er opgehangen. Vraag me af wat ze willen bereiken, alsof er iemand zo dom is om gegevens af te geven via de telefoon.
    heb me voorgenomen dat als ze nog eens bellen ik zeg dat ik 90 jaar oud ben en geen computer heb, dat ik al blij ben dat ik snap hoe de telefoon werkt :)

Deel Deze Pagina