Vanaf wanneer? Zwangerschapskalender.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nijntje39, 7 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje39

nijntje39 Actief lid

25 nov 2007
    167
    0
    0
    hallo, eens een algemeen vraagje.
    Ik zie dat vele mensen redelijke vroeg beginnen met dingen in orde brengen. Zelf verlang ik er naar om er mee bezig te zijn, maar dan denk ik zo van , "is dat nog niet veel te vroeg"? Volgende week moet ik voor mijn 20 weken echo, dan weten we als het kindje goed ligt ook het geslacht. Misschien daarna beginnen met alles? Daarom de vraag: Wanneer begi(o)nnen jullie met:

- rondgaan voor de babylijst.
    - vastleggen van de babylijst.
    - Doopsuikers zoeken, aanschaffen, opvullen.
    - Kinderkamer in orde brengen.
    - Kleertjes en dergelijke kopen.
    -... (vul maar aan, wat een mens nog zoal moet doen voor het kindje, zo vergeten we niets)

- Na 8 weken zwangerschap zijn wij beginnen kijken voor naampjes en bekendmaking op werk en langzaamaan aan vrienden.
    -Rond 14 weken zwangerschapskledij.
    -En de rest moet eigenlijk nog komen... , misschien uit schrik om te vroeg me te beginnen hechten mocht het mislopen.

Voor onze trouw hadden we zo een "wat te doen" lijst opgemaakt. Wel handig, misschien komen we hiermee tot een "wat te doen kalender" voor zwangeren.

Groetjes nijntje39

2. langzaam aan verzamelde ik alles bij elkaar. na de 20 weken echo ben ik ook indd. de meubeltjes gaat kopen.. ledikant komode e.d. en voor die tijd al veel leuke dingetjes gekcoht.. kleertjes enzo.. als je weet dat je zwanger bent kun je dat toch niet laten liggen.
    maar nu je bijna 20 weken bent.. is een mooie tijd om te beginnen met inkopen doen toch?

3. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Na de 20 weken echo ben ik ook serieus bezig gegaan met het kamertje en kleertjes e.d. Positiekleding had ik al eerder. Maar na de 20 weken echo is het een mooie tijd om alles te gaan regelen. Nu ben ik bijna 35 weken zwanger en heb nog amper de puf om wat te doen ;) dus wacht maar niet te lang, iedereen is verschillend, maar ik ben blij dat ik alles af heb ;)

4. Gilmoora

Gilmoora Actief lid

26 jul 2007
    153
    1
    0
    Administratief medewerkster
    Zoetermeer
    Toen bekend was dat ik zwanger bleek, hadden we zelf ook nog niets gekocht op wat positiekleding na... Toen hebben we al heel veel kleertjes en dingetjes gekregen van vrienden en familie.
    Zelf zijn we ook echt aan de slag gegaan toen we de 20 weken echo hadden gekregen en bleek dat alles goed in orde was. Met 22 weken hebben we ook een pretecho laten maken en werd duidelijk bevestigd wat het zou worden. Dit hebben we alleen bekend gemaakt aan goede vrienden en ouders. Toen brak de koopziekte pas echt uit! Iedereen kocht kadootjes en zelf zijn we toen ook met de babykamer begonnen.
    Ik heb een lijst uitgedraaid van internet voor wat je allemaal nodig hebt en moet zeggen, dat we er nu toch redelijk klaar voor zijn. We hebben nu zo goed als alles in huis en de babykamer is ook al een paar weekjes af.

5. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ha meis,

Wij hadden het kamertje al vrij vroeg, eigenlijk meer omdat het een aanbieding was (eerst 1300 nu 500 euro) en de levertijd was +/- 12 weken. ik was toen 8 weken en wilde het eigenlijk pas na de 12 weken echo.

Houdt er wel rekening mee dat mocht je je kamertje in een winkel willen kopen je hiervoor op een levertijd van gemiddeld 8 tot 12 weken moet rekenen....

Verder hebben wij ook nog niet zo heel veel spulletjes, dit weekend gaan we kijken naar de kleuren voor het kamertje :D en dan over 2 weken ofzo beginnen we aan het kamertje klaarmaken zodat als de meubels komen alles er gelijk inkan.

Een to do list voor jezelf maken is natuurlijk altijd handig! zet er bijvoorbeeld in wat je wanneer ongev. gedaan wil hebben...

Succes!

6. nijntje39

nijntje39 Actief lid

25 nov 2007
    167
    0
    0
  7. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik wil zelf ook alles gaan kopen na mijn 20 weken echo......vind ik ook een mooie tijd want dan ben je op de helft :D

Wel heb ik al een hoop kleertjes gekregen van familie en vrienden...
    En zelf heb ik ook 2 pakjes gekocht :oops:
    Kan het niet laten,

maar de echte grote dingen koop ik inderdaad ook pas na de 20 wkn echo!

8. Wij zijn gaan rondkijken zo rond de 15/16 weken voor een kamertje etc.
    De dingen met een levertijd (kamertje, kinderwagen) hebben we besteld bij 18 weken.
    Nu gaan we aan de gang op het kamertje om alles klaar te maken en de uitzet compleet te hebben.

9. Chris81

Chris81 Actief lid

29 okt 2007
    252
    0
    0
    wij gaan eerst trouwen over 4 weken, daar steken we nu de energie in, en daarna komt de rest aan de beurt, gaan we ons langzaam richten op babykamer klaarmaken etc

10. Kelly83

Kelly83 Actief lid

11 sep 2007
    286
    0
    0
    Groningen
    Kamertje hebben wij rond de 16weken besteld. de kinderwagen afg week.
    na de 20 weken echo behang en verf voor het kamertje.
    Ik dacht ook altijd van mezelf dat ik zo snel mogelijk alles klaar zou hebben, maar dat is dus helemaal niet zo. We hebben nu gewoon in de afg 20 weken wat dingetjes verzameld. maar denk dat ik binnenkort wel met mijn uitzetlijst even langs de winkels ga, dat ik dat sowieso in huis heb

11. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    Wij zijn ook na de 20 weken echo begonnen, dan heb je inderdaad nog tijd zat hoor!
    Ik had zelf het idee dat wanneer ik eerder zou beginnen, het voor mijn gevoel nog veeel langer zou duren tot 40 weken..
    Maar dat is voor iedereen natuurlijk verschillend, je moet doen waar je je goed bij voelt!

12. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Kamertje/wagen en maxicosi besteld in de 14 week, en de wagen twee weken later al gekregen :)

Het kamertje krijgen we in de laatste week van juni, dus als ik 29 weken zwanger ben!
    We gaan over twee weken (na de 20 weken echo) wel beginnen met het kamertje, zoals accessoires enzo kopen en gordijntje ophangen etc, zodat als het kamertje dan komt we het alleen nog neer hoeven zetten. :)

Zwangerschapskleding heb ik in week 8 al aangeschaft, en in week 9 aan gedaan. Kreeg al vroeg een buikje!

Tussendoor koop ik wel eens iets van de lijst, zoals thermometer en hydrofielluiers en washandjes hebben we al. Ligt eraan of er een fijne aanbieding is :)

13. nijntje39

nijntje39 Actief lid

25 nov 2007
    167
    0
    0
    Waw, das al heel vroeg, 14 weken! Kijken jullie ook al zo vroeg voor kaartjes, doopsuikers en zo en met ze bestellen. Wanneer maken jullie de lijst aan in de babywinkel?

14. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    huh lijst aanmaken in een baby winkel?
    zal t welniet snappen.....
    en bij ons lees je vaak als de zwangerschap onverhoopt niet goed afloopt dat de meubeltjes dan niet afgenomen hoeven te worden.
    maar gewoon lekker rondkijken en af en toe wat kopen tja je bent toch blij (en positief instelling door af en toe iets te kopen is beter dan angstig niets te durven doen omdat het wel eens mis kan gaan)

15. nijntje39

nijntje39 Actief lid

25 nov 2007
    167
    0
    0
    Ja, hoe noem je zo'n lijst anders? Geboortelijst?
    Zodat mensen daar iets kunnen van kopen bij de bevalling.

We blijven positief :oops: ! Maar hebben enkel al een relax gekocht en wat bodytjes. :)

16. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    meiden,
    nu ga ik een stomme vraag stellen :oops:
    wat is doopsuikers? :oops:

17. nijntje39

nijntje39 Actief lid

25 nov 2007
    167
    0
    0
    http://www.suikerzoentje.com/?gclid=CMS ... MAodpiYH7A
    http://www.doopsuikerluyts.be/
    Op deze websites zie je wat het is.

Vind het raar om horen dat je het niet kent, maar hier uitleg:

Doopsuikers zijn ovale chocolaatjes met suiker errond al dan niet in kleur.
    Bij een geboorte wordt doopsuiker in de kamer gepresenteerd op een mooie manier en krijgen de bezoekers een doopsuiker mee naar huis als aandenken en bedanking (voor hun bezoek, cadeau) van de nieuwe kleine.
    Ik ben van België en hier doet iedereen dat. Het is een gewoonte bij elke geboorte, erg leuk en de normaalste zaak.
    De doopsuikers worden meegegeven met een klein geschenkje. Dit kan een beertje, beeldje, zakje, ... zijn.

Ik hoop dat je het hiermee snapt.
    Ken je dat nu werkelijk niet? Zijn er nog zo mensen? Want dat verbaast me echt.

groetjes

Deel Deze Pagina