een vriendin van mij begint een eigen webshop. met sieraden cadeautjes. nu vroeg ze zich af wat wij allemaal online zouden kopen voor baby's en kinderen. hebben jullie wat ideetjes ?
Wie heeft er een webshop of wie wil er 1 beginnen? Ik zou ook wel zoiets willen, maar de vraag is welke producten?
soort van kraampaketje met dan een sieraad erin ook vind ik de prijs belangrijk, ben niet iemand die graag een kapitaal uitgeeft maar ben dan weer wel iemand die graag apparte kados geeft
vergeet geen kvkinschrijving, de belastingdienst heeft tegenwoordig ook internet zelfs MP zoeken ze af naar mensen die zonder KVKinschrijving handelen, en uitzoeken of je ook een CRK premie moet betalen enzo. (dit alles hoeft overigens helemaal niet zo duur te zijn als het klinkt!) wij hebben ook een webwinkel en er komt wel even wat bij kijken, maar ook weer niet zoveel als men van te voren vaak vreest. met iets van 58 euro voor KVK en 70 euro oid CRK kunnen we weer een jaar vooruit. en bespaar niet teveel geld op een goede boekhouder als je bedrijfje een beetje loopt, die mensen kunnen je op allerlei creatieve manier heel wat geld besparen
tweeling: nee want wij doen het parttime, je hebt niet zomaar een webwinkel zo rendabel dat het je volledige inkomstenbron is. er is dus niets veranderd tov toen wij nog geen webwinkel hadden
In principe kun je bij verschillende sites een gratis webwinkel beginnen. Dit is heel makkelijk en een goede manier om eens uit te proberen of datgene wat je aanbied zal verkopen ! Reclame maken is zeker het halve werk, dit kan op een hoop manieren : Advertenties zetten op Marktplaats met een link naar je site Link ruilen met andere sites, let er wel op dat je sites benaderd die bij jouw doelgroep aansluiten en geen concurenten zijn. Je aanmelden bij google adwords, hier moet je wel wat voor betalen maar dit word berekend naar het aantal mensen wat je site bezoekt Je aan melden bij verschillende startpagina's En als laatste, zorg dat je site overzichtelijk is, er netjes uitziet en mensen aanspreekt, anders hou je de mensen niet vast in je winkel maar klikken ze je gelijk weg ! Hou hem up to date en verrander af en toe van uiterlijk zodat het spannend blijft ! Wat betreft je aanmelden bij de KvK, dat ligt eraan of je het als hobby doet of er je werk van maakt ! Je mag nl tot een bepaald bedrag bijverdienen en ga je hierover heen dat moet je hier belasting over betalen . Ik heb het heel lang uitgesteld, omdat ik heel erg op zag tegen de administratieve rompslomp maar heb me inmiddels wel aangemeld omdat ik gewoon teveel bestellingen en inkomsten heb en je kunt met een BTW nummer en KvK inschrijving ook inkopen bij groothandels dus het heeft ook veel voordelen ! Maar ik zou het zeker niet gelijk doen, op de site van de KvK kun je heel veel info vinden !
ben ik volledig met je eens, maar het hangt wel een beetje van je produkt af. als je sieraden maakt die uniek zijn, heb je heel veel verschillende produkten en dus foto's, en zul je ze allemaal individueel invoeren in je webwinkel. eengratis webwinkel mogen vaak maar een beperkt aantal artikelen in, daar zit je dan zo op (100 artikelen bijv. lijkt wel veel maar heb je er al snel in staan) daarnaast is het zo dat als het goed loopt en je gaat alsnog over op een andere webwinkel, je heeeel veeeel werkt hebt om alles opnieuw in te voeren. Bovendien zien gratis webwinkels er vaak nogal standaard en niet zo gelikt uit, en ben je een van de heeeel veel die een webwinkel heeft. veel webwinkels zien er erg goedkoop en dus niet professioneel uit, als mensen dan grotere bedragen moeten betalen aan je, staat een nette webwinkel professioneler. dat is net als een KVK inschrijving, dat geeft mensen meer vertrouwen dat je echt een bedrijfje hebt en niet zomaar iemand bent. bovendien is een kvknr wel handig om goedkoop te kunnen inkopen. sommige groothandels in onze branche nemen genoegen met een btwnr maar heel veel ook niet. voor ons zou het nooit uit kunnen om zonder kvknr in te gaan kopen en dan te gaan verkopen, dan zijn de marges veel te klein. dus idd, een kvkinschrijving is nog niet nodig zolang je het heel klein houd, maar heeft absoluut veel voordelen! (en voor die 55euro per jaar oid kun je nog eens een gokje wagen..?) ik weet zo niet uit mn hoofd hoe het zit met de CRK bijdrage, volgens mij ontkomt je daar niet aan als je een webwinkel hebt en een kvk inschrijving hebt, maar dat is online wel na te lezen http://www.crkinfo.nl (kan ook wel zijn dat wij de crkpremie moeten betalen omdat we zo nu en dan eens een dagje op een festival/markt staan, maar dat weet ik zo ff niet uit t hoofd)
ik heb ook een eigen bedrijfje (wel iets heeel anders) maar hoeveel mag je zonder te registreren verdienen dan, en moet je dat niet ergens opgeven anders is het automatisch zwart toch? en ik werk nu dus niet ben huismoeder, mijn kinderkorting en zorgtoeslag zijn nu vrij hoog... gaan die hierna niet omlaag dan omdat je officieel verdiend?
je moet het idd opgeven, wat de maximale bijverdienstegrens is weet ik niet, staat welop de website van de belastingdienst (en desnoods ze ff bellen?) ik weet niet of je kinderkorting enzo omlaag gaan, ook direct ff vragen als je de belastingdienst belt?
Toen mijn vader 15 jaar geleden voor zichzelf begon, zei de wijze meneer van de KvK: je moet zorgen dat je de grijze muis met de rode oren bent. Een aparte opmerking maar de man wilde ermee zeggen dat je iets moet doen om je te onderscheiden van de massa. Zoals de sites op flavourites.nl, bijna allemaal aparte, grappige sites. Niet doorsnee... Sieraden en standaard dingen dat wordt al zoveel gedaan. Inderdaad, persoonlijke dingen dat is volgens mij wel het 'toverwoord'. @ Tweeling, heb je hier aan misschien? http://download.belastingdienst.nl/bela ... 1t61fd.pdf