hallo, Mijn zoon is een prima slaper overdag. 'S nachts ook, tot 3:00 uur dan. Daarna is het feest en vraagt hij om de haverklap om zijn speen. Ik ben inmiddels op een matrasje naast hem gaan liggen, na 3:00. Zo kost het mij minder moeite om die speen steeds terug te stoppen. Maar.... Gaat dit ooit over? Ik moet er niet aan denken om hem te laten huilen. Hij krijgt nog een nachtvoeding (2:00 uur) dus honger kan het niet zijn. Stel me aub gerust en zeg dat dit een fase is!!! Hij ligt trouwens in een puckababy, dus zelf speentje terugdoen is er nog niet bij. Hij heeft ook nog niet echt zijn handjes ontdekt trouwens. Hoe deden jullie dit??
Het is een fase idd, echt doorslapen moeten baby's leren en dat is dus niet vanaf de geboorte ingeprogrammeerd om het zo maar te zeggen. Na een tijdje zul je merken dat hij langer door gaat slapen en/of zonder speen zelf verder slaapt. Het enige wat je kunt doen is toch steeds hem die speen geven, en ik denk dat je het al goed aangepakt hebt door bij hem te gaan liggen. Eventueel kun je natuurlijk ook hem bij jullie op de slaapkamer leggen in de reiswieg/ledikant of idd een co-sleeper.
Helaas hebben wij een mini slaapkamer, dus ledikantje naast mijn bed gaat niet lukken. Vandaar maar matrasje naast hem. Ik ben nogal paniekerig aangelegd dus ben steeds zo bang dat het geen fase is. Maar dat denk ik bij elke fase en dan blijkt het ineens over te zijn... Alles is een faaaaaase!!!
Dat sowieso. Ik mag aannemen dat wanneer hij 18 is je niet meer op een matrasje naast zijn bed hoeft te slapen om zijn speentje terug te doen. Nee dat is flauw, maar wat ik er mee bedoel is.. waarom zou er er over panieken? Uiteindelijk gaan dit soort dingen echt wel voorbij. De kunst is om de tussentijd zo ontspannen mogelijk door te komen en als je een manier vindt om dat voor elkaar te krijgen.. prima toch?
De meeste dingen waar je om in paniek raakt zijn fases, als het echt mis is (en geloof me, ik raakte in het begin ook overal over in paniek) dan voel je dat echt wel!
Onze zoon doet dat ook sinds 2 weken. Zelfs zo erg dat ik 10x per nacht het speentje kon geven. ik ben nu bezig ons zoontje het speentje aan het afleren. Of iig dat hij leert in te slapen zonder speentje. Het gaat nu al een stuk beter. Hoef er nu nog maar 1 a 2x uit per nacht voor een speentje. Hij heeft nu ook echt zijn handje ontdekt en sabbelt veel op zijn vingers
Haha dat herken ik heel goed dat paniekerige...Bij andere denken je heel makkelijk, gaat wel weer over joh, maar bij jezelf voelt dat toch altijd heel anders! Maar inderdaad...het is een fase
Uiteindelijk leert hij zijn speentje sowieso wel zelf te pakken. Als hij dan zijn handen vrij heeft uiteraard Ons zoontje kan dat sinds een tijdje en dat scheelt mij heel wat nachtelijke wandelingen naar zijn bed