Boeken tips

Discussie in 'De lounge' gestart door Rodayna, 11 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rodayna

Rodayna Niet meer actief

Mijn verlof nadert en ik heb alle tijd van de wereld om te lezen....

Welke boeken zijn aanraders?
    Welk boek heb jij als laatst gelezen en is een aanbeveling.

2. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik heb net OPEN van André Agassi gelezen. Goede autobiografie, wel een hele dikke pul, maar zeker aan te raden. ( ook als je geen verstand hebt van tennis, heb/had ik namelijk ook niet :D)

Heb voor vaderdag vriendlief het boek van Nico Dijkshoorn gekocht. heb even snel wat pagina's gelezen en lag na drie blz al helemaal in een deuk. Lijkt me ook een goed boek!

3. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Stieg Larsson, Millenium triolgie.
    Bij uitstek geschikt voor tijdens je verlof (zonder oudere kindjes die al rondlopen). 3 dikke pillen geweldig gaaf!!! Die wil je in 1 keer door lezen... Maaaaar je moet er wel van houden, het zijn niet zomaar romans.... weet zo gauw niet wat voor genre, maar het zijn vrij heftige boeken.

Laatste boeken die ik gelezen heb zijn van Karen Kingsbury, maar da's een Christelijke schrijfster en als je niets hebt met het geloof dan zijn ze miss wat té. Er worden veel bijbelteksten e.d. gebruikt, maar ze zijn zó ontzettend gaaf, totaal ander genre als bovenstaand boek maar goed...

Cathy Kelly, schrijft ook fijn...

Hoop dat je er iets aan hebt!!! Geniet van je verlof en je boeken!!

4. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Ligt er ook een beetje aan waar je van houdt:

De reunie, simone van der vlugt: een verdwijning tijdens de schooltijd wordt weer opgerakeld.

Haar naam was Sarah, tatiana de rosnay: tweede wereldoordlog, razzia in parijs.

Weg van Lila, patrick van rijn: dochter naar het buitenland met de moeder, vanuit de ogen van de vader gezien.

Schrijfster Sophie Kinsella, oa de shopaholic-serie, en losse boeken van haar, allen chicklit.

Weet er nog wel meer maar het is makkelijker als je een beetje een richting aangeeft van welk genre je houdt.
    Fijn verlof alvast!

5. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    ik ben helemaal dol op Sophie Kinsella...

leest lekker weg, terwijl ik echt geen leesfanaat ben

6. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Sophie Kinsella. De hele Shopaholic serie, maar ook Hou je mond en Aanpakken is erg leuk en hilarish. Ik lag de hele tijd in een deuk.

7. luuus

luuus Niet meer actief

indd de boeken van sophie kinsella... echt super die vrouwenhumor:p

8. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Ik vond 'Ken je me nog?' van Sophie Kinsella erg leuk!
    En ook de laatste: 'Wat spook jij uit'

9. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Hangt er natuurlijk van af welk genre je graag leest.

Ikzelf lees heel graag de boeken van Virginia Andrews.

10. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Sophie Kinsella = erg leuk.

Ik lees ook veel Stephen King.

Duister lot van David Baldacci las heel erg snel en spannend weg, kon hem echt niet opzij leggen, ik MOEST weten hoe het afliep.

11. augustus

augustus Niet meer actief

De mannentesten van Heleen van Royen..
    Ik haal je op en neem je mee van Niccolò Ammaniti
    Boeken van Kluun...

12. rieanne

rieanne Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.138
    0
    0
    deventer
    alle boeken van Karen Slaugther, Nicci French, Harlan Coben ook een hele goeie en Mary Higgens Clark... zijn allemaal wel thrillers maar ik vind het heerlijke weglees boeken.

Suc6!!

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Idd wel handig om te weten waar je van houdt :)
    Ik vind de boeken van Sophie Kinsella ook heel leuk (btw, er komt een nieuwe in de shopaholic serie aan: mini shopaholic!!). De reizigerboeken van Gabaldon zijn ook mooi (en enorm dik, dus daar ben je wel even zoet mee).
    De Twilight serie is leuk, als je van vampierenboeken houdt :). Of Kathy Reichs of Tess Gerrittsen als je van thrillers houdt. Meer actie achtige thrillers krijg je met Lee Child. En Indiana Jones achtige boeken met Clive Cussler.

Veel leesplezier :)

14. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Heel ff offtopic:
    Heeft iemand hier het boek van Marian Mudder gelezen?? Ben erin begonnen maar kan er maar niet inkomen, onsamenhangend verhaal naar mijn idee. Word dat nog beter???

En dan maar weer ontopic!

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb net weer de hele Harry Potter serie herlezen (in het Engels natuurlijk 8) ) en ja dat blijft geweldig, vind ik dan! Of de trilogie van Kinderen van Moeder Aarde van Thea Beckman. Jeugdboeken, maar vooral deze zijn echt prachtig, heb ze al 10 keer gelezen.

Wat ik verder hele mooie en boeiende boeken vind:

Fatwa - Jacky Trevane (waargebeurd)
    Jacky Trevane, 23 jaar oud, wordt tijdens een vakantie in Cairo verliefd op Omar, een knappe jonge Egyptenaar. Binnen tien dagen is ze getrouwd. Maar langzaam maar zeker verandert haar sprookje in een nachtmerrie.

De Vliegeraar - Khaled Hosseini (echt een van de mooiste boeken die ik ken)
    De welgestelde Amir en maatje Hassan, zoon van huisbediende Ali, hebben rond 1975 een mooie jeugd in de Afghaanse hoofdstad Kabul. Ze doen mee aan de vliegerfeesten, genieten van westerse invloeden, weten van de heersende politieke en culturele verhoudingen. Maar er gaat tussen Amir en Hassan iets heel erg mis en zij verliezen elkaar uit het oog. Na de Russische inval in Afghanistan (1980) vluchten vader en zoon naar de VS, waar ze een nieuw leven opbouwen. Amir gaat studeren en vindt de vrouw van zijn dromen. Maar alles verandert als een vroegere huisvriend hem in 2001 vraagt naar Pakistan te komen. Dan breekt de hel los.

Duizend schitterende zonnen - Khaled Hosseini
    Mariam, een bastaarddochter van een rijke man in Herat, wordt op 15-jarige leeftijd uitgehuwelijkt aan een dertig jaar oudere, gewelddadige schoenenleverancier in Kabul die voornamelijk een vrouw zoekt die hem opnieuw een zoon zal baren. Jaren later krijgt de 14-jarige Laila, als enige gered na een bombardement, als nieuwe 'hoofdechtgenote' deze taak. De beide vrouwen krijgen na aanvankelijke strijd een band, die Mariam echter, onder het bewind van de Taliban, noodlottig wordt.

In een sluier gevangen - Betty Mahmoody
    De Amerikaanse Betty trouwt met de Iraanse Moody. Zij hebben een gelukkig huwelijk, vooral na de geboorte van hun dochtertje Mahtob. Maar tijdens een vakantiebezoek aan haar schoonfamilie in Teheran, verandert Betty's leven plotseling in een ware nachtmerrie.

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Oh EN de boeken van Esther Verhoef en andere literaire thrillers (maar die van Esther Verhoef zijn het spannendst)

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Karen Slaughter...Geweldige schrijfster. De serie over Sara Linton is echt geweldig!

18. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Verslaafd ben ik aan James Patterson, Alex Cross boeken.
    Ook Colin Forbes, patricia Cornwell, Karin Slaughter, Tess Gerritsen, Jonathan en Faye Kellerman doen het goed.
    Om even lekker af te dwalen lees ik ook die chicklits boeken.

19. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ben nu ook de In death serie van JD Robb aan het lezen. Ook erg verslavend :) James Patterson is ook erg leuk, maar ik vind zijn andere boeken leuker dan Alex Cross (Women's Murder Club etc). In de categorie Chick lit vind ik Katie Fforde altijd erg leuk.
    En de boeken van Jayne Ann Krentz vind ik erg goed, beetje combi van spanning, romantiek en soms een vleugje paranormaal.

20. Tennes

Tennes Niet meer actief

Karin Slaughter staat bij mij met stip op nummer 1!!

Ik heb nu de boeken van Camilla Lackberg ontdekt (o.a. de ijsprinses en de predikant) Deze vind ik ook heerlijk om te lezen omdat ze spannend zijn en erg goed te volgen.
    Nu ben ik sowieso fan van zweedse schrijvers. Henning Mankell schrijft ook goed! Maar daar moet je wel echt je aandacht bijhouden.
    en de serie van Stieg Larsson natuurlijk.......

Jee, teveel om op te noemen geloof ik.

Deel Deze Pagina