Hoi meiden, Wie moet er van jullie ook een dag 3x bloed prikken voor suiker? Omdat ik veel ben aangekomen, en dus kans heb op suiker tijdens de zwangerschap moet ik dus prikken. Nu lees ik niet zoveel hierover.... Zijn er meiden die dit ook hebben mee gemaakt? Het zit namelijk zo volgens mijn VK; als je suiker hebt tijdens de zwangerschap, dan mag je niet thuis bevallen, en aangezien ik graag thuis wil bevallen vraag ik mij af of er dames zijn met deze ervaring? Liefs Najet
Volgens mij is het een bloedsuiker dagcurve. Je gaat dan 's morgens heen met een nuchtere maag en dan prikken ze je bloedsuiker de eerste keer. Daarna mag je wat eten en prikken ze nog een keer en nog weer later een derde keer. Ik heb het in mn 3e zwangerschap gehad en zo kunnen ze zien wat je bloedsuiker doet.
Ik heb bij mijn tweede zwangerschap enkele dagen in het ziekenhuis gelegen daarvoor. Gynae vreesde ook voor suikerziekte, maar bleek dan niets te zijn. Ipv met zo'n testertje voor suikerpatiënten, namen ze bij mij elke keer een volledig buisje af! 's Morgens bij het opstaan, na het ontbijt, voor middagmaal, na middagmaal, in namiddag, voor avondeten, na avondeten, voor slapengaan en midden in de nacht nog eens, en dit ver***me 4 dagen na elkaar.
He Sazou, Dat begrijp ik dat het curven is..wat is er bij jou uit de test uitgekomen? Ik vraag mij dan af of mensen dan perse in het ziekenhuis moeten bevallen snap ie? Liefs Najet
Ik heb bij mijn 1e zws ook een dagcurve moeten laten maken en ik had idd zwsdiabetes. Ik mocht wel thuis bevallen trouwens hoor!
He Judith75, Ik begon mij een beetje zorgen te maken...Ik had echt begrepen dat je in het ziekenhuis moest bevallen. Waar zou het dan aan kunnen liggen dat je dan toch thuis mag bevallen? Ben toch wel een beetje gerust nu. Liefs Najet
Ik heb geen idee meid! Ik had zws diabetes en kreeg hiervoor een dieet. Misschien ligt het eraan of het in toom te houden is met een dieet of ofdat je medicijnen moet gaan gebruiken of insuline spuiten ofzo. RTegen mij is het iig nooit gezegd dat ik niet mocht thuis bevallen, want ik wil dit juist het liefst Hoop dat áls jij zws diabetes hebt, je ook thuis mag hoor!
Eigenlijk hoop ik dat ik géén suiker heb... en gewoon thuis mag bevallen! We zullen wel zien ergens in januari! Thanx voor je reactie! Liefs Najet
ik heb ook zo'n dagcurve ondergaan Bij mij was gelukkig alles goed Over een paaar weken doen ze het nog een keer. Dit komt omdat mijn oma ouderdomssuiker had. En dan heb ik meer kans dat ik zwangerschapssuiker krijg.
Bij mij was er ook niks aan de hand gelukkig, maar ik had wel een beetje hoge bloeddruk en overgewicht dus hield de v.k me gewoon goed in de gaten.
Hallo, Ik heb afgelopen week ook een dagcurve gehad, dit ivm dat ik overgewicht heb. Ik heb de uitslag nog niet binnen dus is nog ff afwachten. Groetjes, Mirjam
Ik heb dat 2 weken geleden 2 dagen moet doen... was beide niet goed dus gisteren naar de gyn, dieetiste en diabetesverpleegkundige. Ik moet nu 5x per dag prikken (thuis) en een soort van dieet volgen, maar dat valt reuze mee. Na de geboorte moet de baby goed in de gaten worden gehouden dmv bloedprikken 1,2 en 4 uur na de geboorte om de suikerspeigel te controleren. Ik mag zowiezo al niet thuis bevallen dus daar heb ik verder geen last van.. volgens mij ligt het eraan hoe erg het is en natuurlijk hoe groot je kindje is.
Ik moest vandaag ook laten prikken ivm zwnagerschapsdiabetes. Ik weet de uitslag nog niet maar wat ik heb begrepen ligt het eraan welke gevolgen het heeft voor jouw en je baby of je in het ziekenhuis moet bevallen. Als je baby heel zwaar is kan dit de bevaling moeilijker maken, dus dat kan een reden zijn om in het ziekenhuid te bevallen. Het kan ook zo zijn dat ze de bloedsuiker spiegel van je baby in de gaten willen/moeten houden. De baby is dan gewend via de moeder een hoop glucose binnen te krijgen en krijgt dit na de geboorte niet meer en krijgt dus een dip. (soms moeten ze dan even aan een infuus met glucose zodat het lichaam langzaam kan wennen aan de nieuwe situatie). Dit is in ieder geval wat ik erover heb kunnen vinden. Maar ik denk dat als blijkt da je inderdaad diabetes hebt en je kunt dit in de loop van de zwangerschap onder controle krijgen door bijvoorbeeld een dieet dat je dan gewoon thuis kunt bevallen.
Ik heb het gehad in mijn 1e en 2e zwangerschap, bij de eerste kreeg ik een dieet om de suikerspiegel niet teveel te laten schommelen en ik moest in het zh bevallen. Nadat ik een te hoog suiker had, heb ik een echo gehad om te kijken of het kindje ook groter was dan gemiddeld. Dat was het geval, en dat kan de bevalling bemoeilijken. Het is uiteindelijk een keizersnede geworden. Bij de 2e ben ik een paar maal gecontroleerd, maar de vk vond het niet nodig om verder actie te ondernemen terwijl ik bij de eerste wel doorgestuurd werd. Direct na de geboorte had Leo een erg lage suikerspiegel en toen heeft hij een suikeroplossing gekregen (via de mond). Achteraf bleek dus dat ik weer zw.diabetes had. Risico voor de moeder: groot kind en kans op een moeilijkere bevalling en op latere leeftijd grotere kans op diabetes type 2. Risico voor het kindje: ook meer risico om op latere leeftijd diabetes type 2 te krijgen. Groet van Kiki
Ik heb dit ook bij biede zwangerschappen meegemaakt.Bij mijn eerste zwangerschap heb ik ook 3x moeten prikken ern daar is niets uit gekomen.Tijdens mijn 2e zwangerschap werd eigenlijk uit voorzorg een glucose tollerantie test uitgevoerd en daar uit bleek een lichte suiker verhoging ben naar een dietiste gestuurd en heb een dieet gehad 7 weken later weer geprikt en het suikergehalte was weer goed.Ben van de eerste gewoon thuis bevallen en van de 2e in het zieken huis maar dat had niets met de suiker te maken had een geplande ks ivm stuit ligging. Liefs Claudia