Weggaan zonder baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sheerio, 31 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sheerio

Sheerio Actief lid

23 mei 2013
    125
    0
    0
    Europa
    Hoi allemaal,
    Ik zit met een dilemma..
    Probeer er de hele tijd zelf uit te komen, maar dan ga ik Googlen en uiteindelijk schiet het niks op.
    Ik ben dus een tijdje geleden naar het buitenland verhuist, heb hier de baby gekregen (ze is nu 10 weken).
    Nu gaat het allemaal heel goed met haar, ze krijgt borstvoeding en flesvoeding.
    Ik ben zelf wel een paar keer ingestort omdat het me teveel werd (vriend werkt 12 uur per dag en ik zit alleen met de baby, in een nieuw land).
    Nu hebben we voor haar een paspoort aangevraagd, zodat we naar Nederland kunnen en haar aan iedereen kunnen laten zien (eindelijk!)
    Voordat haar paspoort binnen is, wil ik graag nog alleen naar NL om alvast spullen te halen en dingen te regelen (slaapplek etc, wat familie dingen recht zetten ook).
    Mijn schoonouders en vriend hebben vanalles geregeld, zodat ik aankomende dinsdag tm donderdag kan gaan (dus 2 nachten en 1 dag)
    Omdat mijn meisje nog maar 10 weken is, vind ik het doodeng. Ben bang dat ik dit helemaal niet mag doen, dat ik haar helemaal verpest ofzo..
    Maar aan de andere kant, vind iedereen (en ikzelf) dat het wel nodig is dat ik dingen in NL regel voordat ik met haar daarheen ga.
    Ook wil ik gewoon heel graag naar mijn vaders graf omdat ik daar al 4 maanden niet ben geweest en ik hem eigenlijk heel hard nodig heb nu.

Toch klam ik me heel erg vast aan de mening van anderen..
    Ik vind dit wel een heel persoonlijke kwestie (mijn situatie is anders dan die van iemand anders), maar toch wil ik graag weten wat jullie ervan vinden.
    Ik zou haar namelijk nooit zomaar 2 nachten bij mijn schoonouders laten (ze zijn heel lief en ik vertrouw ze voor de volle 100%, maar jullie snappen wel wat ik bedoel denk ik) als het niet nodig was.

En denken jullie dat je een kind kan 'verpesten' als je haar op deze leeftijd bij haar papa, oma en opa achterlaat?

(ik woon trouwens niet aan de andere kant van de wereld, het is een uurtje vliegen, nog niet eens)

:)

Ben gewoon helemaal in de stress hierdoor! Pfoe :(

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Je moet gewoon doen wat goed voelt. Je zult hier vast veel reacties krijgen van moeders die niet zonder baby zouden gaan en ook ik vind je baby nog wel heel jong. MAAR ze zal er zeker niks aan overhouden, laat staan dat je haar verpest.
    Het zijn tenslotte maar 2 dagen he, geen 2 weken ofzo ;)

3. Sheerio

Sheerio Actief lid

23 mei 2013
    125
    0
    0
    Europa
    Ja ik had al het idee dat ik inderdaad zulke reacties ging krijgen :p
    Ik heb ook bewust niet gevraagd; wanneer lieten jullie je baby voor het eerst 'alleen'?
    En daarom heb ik ook geprobeerd mijn situatie goed te beschrijven, voor zover dat kan.
    Het is niet zomaar even een paar dagen weg. En of het leuk wordt voor mij.. vast niet (haar missen en thuis gedoe)
    Maar dat is het ook juist.. het voelt niet goed omdat ik bang ben dat ze er wel iets aan over houdt. Terwijl ik, als iemand anders dit dilemma had, zou zeggen; ach, het is maar een dagje!
    Ik heb dinsdag ook bewust het laatste vliegtuig (als ik ga) en donderdag het eerste vliegtuig weer terug!

4. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Vader is er toch ook?

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ze gaat er echt niks aan overhouden hoor!
    Mijn kindje was trouwens net iets jonger toen ik hem bij mijn moeder liet. Ik zat in n hele zware tijd en had echt even me-time nodig... Dacht ik.. want toen ik eenmaal weg was schreeuwde alles in me om mijn baby en was het dus echt nog veel te vroeg terwijl ik dus van tevoren dacht dat het wel kon. Maar mijn kindje heeft er niks aan overgehouden hoor ;)

6. Sheerio

Sheerio Actief lid

23 mei 2013
    125
    0
    0
    Europa
    vader werkt van 6 tot 6 dus daarom zijn opa en oma bij haar overdag..
    maar ik dacht, misschien heeft n jonge baby meer het gevoel van veiligheid bij de mama?

chiggy, hoe lang ben je toen weggeweest?
    ik denk ook dat ik het vanaf de eerste seconde moeilijk ga hebben en dat er heel wat afgehuild gaat worden in nederland en in het vliegtuig!
    mijn beste vriend zei n tijdje terug tegen me; als jij straks helemaal overspannen hebt, heeft je baby helemaal niks aan je, dus probeer dat te voorkomen.
    heeft ie ook wel weer gelijk in.
    het is zo moelijk! :(

7. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    ik denk dat het juist goed is als je alleen gaat. je zegt dingen recht te moeten zetten en naar het graf van je vader. dat zijn voor jou belangrijke dingen, als jij lekker in je vel zit, kan je beter voor jezelf en een ander zorgen. het zijn maar 2 dagen...
    bedenk, er zijn mensen die alweer gaan werken als de kleine 10 weken is en dus gaat de kleine dan met regelmaat naar kdv of opa en oma ofzo...

anders kan je misschien nagaan of je in nl goede familie of vrienden hebt waar je haar kan en durft achter te laten, zodat je haar mee kan nemen maar in nl wel je ding kan doen zeg maar.

8. Sheerio

Sheerio Actief lid

23 mei 2013
    125
    0
    0
    Europa
    Dankjewel Nicole :)
    Ja daar heb je ook wel gelijk in. Ik ben verder altijd bij haar, ben voorlopig ook nog niet van plan om te gaan werken.
    Het is dat haar paspoort nog niet binnen is, kan zomaar vandaag of morgen binnenkomen.. anders had ik haar gewoon meegenomen en bij mijn broer achter gelaten.

9. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    maar kan je dan de reis niet een weekje uitstellen? zodat je de kleine lekker mee kan nemen? of heb je alles al geregeld?

weetje, stom gezegd, misschien is ook fijn om alleen te gaan, kun je alles op je eigen ritme doen, avondje huilen als alles je teveel word kan gewoon, even 2 dagen helemaal aan jezelf denken en daarna terug na je kleine meisje, waar je dan ook weer voor 100% voor kan gaan zorgen!

heel veel succes en sterkte iig met alles!

10. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Meid ik zou me er niet druk om maken!
    Zijn genoeg ouders die met 10 weken weer werken, en de baby een paar dagen bij de opvang brengen, die houden er ook niets aan over hoor! 'Savonds is haar papa er toch weer voor haar ( met naar bed brengen enzo!)

Ga lekker de dingen regelen hier, zodat zij goed hier heen kan komen!
    Dat is ook een geruststelling voor jou en haar (en vaders waarschijnlijk)

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik denk niet dat de baby er iets aan over houdt, laat staan dat je haar verpest hoor.. Maar het zou mijn keuze niet zijn.
    Ik denk dat je je gevoel moet volgen en niet naar de mening van anderen moet luisteren.

12. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Je gevoel volgen en gaan ;) Kolf mee nemen en kolven als je graag de kleine nog weer aan de borst wil krijgen als je terug komt. Want anders houd je productie dat nu nog niet.

Verder lekker uithuilen bij het graf van je papa en toegeven aan het gemis, want tja dat is erg groot als je net een kleine hebt en graag zou willen zien hoe hij als opa zou zijn. (spreek uit ervaring)

Dingen recht zetten die je recht moet zetten.

Daarna weer lekker terug naar je kleintje en haar weer lekker knuffelen en alle liefde geven die ze nodig heeft.
    Houd ze echt niks aan over hoor ;)

13. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    De eerste x ben ik 1 nachtje weggeweest.

Meid, je beste vriend heeft gelijk. Ik weet natuurlijk niet wat er bij jou speelt maar ik heb een flinke postnatale depressie gehad en in het eerste jaar daarom best vaak mijn zoontje achtergelaten bij familie. Alleen zou kon ik me nog een heel klein beetje staande houden.
    Als jij dit nodig hebt voor jezelf moet je het zeker doen. Je laat je kindje gewoon bij papa en grootouders dus er wordt vast en zeker heel goed voor gezorgd :)

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gaat helemaal goed hoor. Je kindje krijgt alle liefde van de wereld van opa en oma en dat is wat belangrijk is!

15. Sheerio

Sheerio Actief lid

23 mei 2013
    125
    0
    0
    Europa
    wat een fijne reacties :)
    had verwacht dat iedereen ging denken dat ik een slechte moeder ben ofzo..
    denk dat ik zo toch mijn ticket maar ga boeken dan!

16. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Idd gewoon gaan. Er wordt goed voor je kind gezorgd dus niets aan de hand. Kun jij ff je eigen ding doen, is ook nodig.

Uk hier is ook al n keer uit logeren geweest, omdat ik dat echt ff nodig had!

17. Sheerio

Sheerio Actief lid

23 mei 2013
    125
    0
    0
    Europa
    Baby is ook al best gewend aan haar oma en opa denk ik.
    Ze gaat al weken elke woensdag bij hun slapen (dan doet mijn schoonmoeder de nachtvoeding), maar dan slapen wij ook in hun huis, vind ik fijner.
    Toch blijf ik twijfelen, vind het gewoon heel moeilijk!

18. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Kolf mee en gewoon gaan. Trek je niks van een ander aan, als jij er onderdoor gaat ben je helemaal ver van huis.

19. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik heb de andere reacties niet gelezen dus misschien is er al genoeg gezegd en ben je er al uit

Mijn baby ging met 16 dagen twee dagen overdag naar me schoonouders. Dit omdat ik echt te ziek was om voor me zelf te zorgen laat staan voor een baby. Mijn man haalde hem savonds na een lange dag werken op en legde hem thuis in bed en gaf de fles ect. Ik deed niets, ook niet knuffelen. Ik kon het niet omdat ik meer dan 40 graden koorts had.
    Wat ik hier mee wil zeggen is dat het soms gewoon even niet anders is. Ik had niet de mogelijkheid om er over na te denken of dit het beste was. Dat was het enige wat op dat moment kon. Mijn kind is nu 9 maand en de grootste schat die er is. HIj heeft er niets aan over gehouden.

Jou kind zal er zeer waarschijnlijk ook niets aan overhouden en zal daarna gewoon naar je lachen. En omdat je borstvoeding geeft maar wat graag aan je borst willen. (verwacht ik, geen idee hoor)

Kort gezegd: gewoon gaan! jij hebt dan even de tijd om alles op je gemak te regelen zonder met een baby rekening te houden.
    Een moeder heeft het er vaak zwaarder meer dan een kind!

20. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Gewoon gaan meid, het is belangrijk voor je en wat je zegt, je vertrouwd je schoonouders volledig dus wat kan er mis gaan? t zijn maar een paar dagen en die zijn zo voorbij.

Deel Deze Pagina