Tijdelijke raamfolie

Discussie in 'De lounge' gestart door Luna86, 11 dec 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.791
    9.309
    113
    Gelderland
    Ik ben opzoek naar tijdelijke (donkere) raamfolie die makkelijk weer te verwijderen is zonder dat het plak achterlaat. Het mag ook net een beetje statisch zijn en dat ik het voorzichtig met een extra plakbandje kan vast maken.

Wie weet waar ik zoiets kan kopen?

2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.006
    14.668
    113
    Vrouw
    Dat is dan toch gewoon statisch raamfolie?
    Ik heb het zelf niet, maar in de beschrijving staat dat dat makkelijk zonder resten is te verwijderen.
    Sowieso op Amazon gezien. Bol zal het ook wel hebben en ik verwacht ook bij de bouwmarkten

3. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.791
    9.309
    113
    Gelderland
    Ahhh! Hahah, dat bestaat gewoon! Hahah. Thanx!

4. CroqueMadame

CroqueMadame Fanatiek lid

7 sep 2022
    1.224
    1.745
    113
    Let wel op voor thermische breuken als je dit soort dingen (verkeerd) gebruikt!

Shay25 en Luna86 vinden dit leuk.
  5. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.791
    9.309
    113
    Gelderland
    dank voor de tip!
    In ons geval wil ik het op de glazen deuren plakken zodat onze pup ons niet ziet als hij moet slapen :p

Athina vindt dit leuk.
  6. Treezebees

Treezebees Actief lid

4 mrt 2023
    310
    427
    63
    Vrouw
    Voor de pup gaat het niet veel verschil maken of er raamfolie plakt of niet. Hij riekt jullie aanwezigheid in eerste instantie.

7. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Kan juist prima werken hoor. Geur geeft veiligheid, het uit het zicht zijn voorkomt afleiding.
    Hier ging de pup in bench met dekentje erover netjes slapen. Zonder dekentje niet, dan bleef hij bezig omdat hij ons zag.
    Ons horen en ruiken gaf vermoedelijk veiligheid, ons zien juist extra afleiding om tot rust te komen.

Zeebra vindt dit leuk.
  8. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.791
    9.309
    113
    Gelderland
    Hmm dat zal idd ook vast meespelen voor hem. Hij wordt nu vaak wakker als ik even naar de keuken of voordeur loop. Hij houdt precies in de gaten waar ik ben.. vanuit de puppycursus was het advies om de ren af te dekken met een deken maar met de folie lijkt ons veiliger én we kunnen met de camera blijven kijken :D

9. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    klopt, ik werk bij een woningbouwvereniging en bij ons mag raamfolie niet op dubbele beglazing

10. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Je hebt ook spray om melkglas te maken :) Is mooier dan folie, vind ik.

Maar je kan ook een grote hydrofiele doek over de bench doen ;) Dat werkt bij onze hond altijd goed.

11. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.791
    9.309
    113
    Gelderland
    Zo’n spray lijkt me dan weer lastig te verwijderen, helemaal tussen de latjes. Je brengt me wel op het idee om te kijken voor zuignappen die ik met grote hydrofiele doeken op de ramen kan plakken als hij moet slapen..
    Over de bench gaat niet omdat hij vaker in zijn mand slaapt (die ook in de ren staat)

hij gaat elke keer precies zo liggen :roflmao:
    IMG_7374.jpeg

12. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.664
    18.730
    113
    Vrouw
    In puppyrenhebben mini's vaak te veel afleiding natuurlijk. Van het minste dat ze dan horen, hop actie :D.
    Onze puppy had zijn bench (echt alleen bench , geen vrije loop ruimte) werd afgedekt met dekens en stond op een plek waar niet iedereen constant voorbij liep.

Gaat hij uit zichzelf naar zijn mandje?
    Je kan mss het huisje ook wat draaien, zodat er minder kijk mogelijkheid is.

13. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.791
    9.309
    113
    Gelderland

Hij gaat niet vanuit zichzelf naar zijn mand maar reageert wel op commando mand :D Hij is ook nog nooit ergens anders in slaap gevallen dan door ons ‘gedwongen’ in zijn ren.
    De ren staat op een plek waar niemand langsloopt maar hij wordt echt van alles wakker..
    Hij heeft alleen zicht op de bank en achterdeur die we zoveel mogelijk proberen te vermijden dus hij ziet ons niet óf ik zorg dat ik zonder oogcontact op de bank blijf zitten.
    Ik ga het eerst proberen af te schermen. Dan heeft hij een eigen kamer zonder dat hij ons kan zien. Hopelijk kan hij daardoor iets meer zijn rust pakken en wordt hij niet meer van alles wakker.

Neuzeke vindt dit leuk.
  14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Onze hond sliep in het begin ook veel in de ren, maar al vrij snel ook in de bench. Daar hadden we een deken overheen, werkt perfect. Inmiddels (hij is net 2) slaapt hij alleen 's nachts nog in de bench en nog altijd met een dek er overheen. :) Zonder deken gaat hij vaak vrij snel piepen ed, met deken gaat hij meestal lekker slapen. Denk toch ook een stukje veiligheid en geborgenheid oid.

Deel Deze Pagina