Onze Revi is nu 8 weken en ik krijg er niet echt goed een richtlijn in met voeden hij krijgt 5 x 150 ml en laatst was hij zo hongerig heb ik hem meer gegeven maar nu drinkt hij weer normaal, maar ik weet nu niet of hij dan 4 x 150ml voedingen moet krijgen en ´s nachts de 5e of is het overdag 5 voedingen van 150ml en ´s nachts de 6e. Ik ben vandaag begonnen met ongeveer 7:00 12:00 16:00 20:00 en om 23:00uur de fles te geven het was wat puzellen. Hoe hebben jullie dit gedaan? Groetjes Trotse mama..
Volgens mij deed ik toen ons zoontje zo oud was (gaf bv en soms ook nog snachts als hij wakker werd) nog 6 voedingen...om de drie uur dus 7, 10, 13, 16, 19 en 22 uur.... maar als jouw zoontje voldoende heeft aan 5 voedingen dan kan je gewoon om de 4 uur doen en dan 7, 11, 15, 19 en als laatste voor de nacht om 2300? Als hij dan snachts wakker wordt zou ik hem gewoon een flesje geven ...hij is nog best jong dus dat moet gewoon kunnen snachts... succes
Noortje is nu 8 weken precies vandaag en we zijn dit weekend begonnen met 5 voedingen. Ze kreeg eerst 6x 130cc, maar ik merkte dat ze daar helemaal niet genoeg aan had. Ze kreeg toen 170cc, en dronk deze zonder problemen leeg. De tijd tot volgende voeding werd ook langer. Dus 5x 170 krijgt ze nu (weegt ongeveer 6 kilo). Alleen ze slaapt 1x ruim 7 uur achter elkaar, de rest 4 a 5 uur. Die 7 uur is nu nog in de avond, ze komt dus standaard om 3 uur in de nacht. We proberen nu die 7 uur naar de nacht te verplaatsen, maar dat valt nog niet mee.. Beebjes geven zelf hun ritme aan. Dus als Revi het met 5 voedingen lukt, ook al komt ie in de nacht, dan is dat toch prima? Ritme komt vanzelf zeggen ze bij cb. Ik hoef Noortje ook niet wakker te maken voor de fles, er komt vanzelf ritme in (zag ik ook toen ze nog 6 voedingen kreeg, toen had ze ook een vast ritme)
Je kind weet zelf heel goed wanneer hij honger heeft en hoeveel hij nodig heeft. Gewoon op verzoek de fles geven (en dan alleen nooit nog restjes er in proppen!)
Bedankt voor jullie reacties, Het lijkt er op dat meneer niet meer zoveel honger heeft, maar heeft wel overdag die 5 flesjes nodig. Dan maar wat laten staan zo heb ik wel een tevreden kindje. Ik ben minder gestresst daardoor en hij ook! Groetjes