Shit ik ben verliefd...

Discussie in 'De lounge' gestart door Mirella28, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Alsmaar geprobeerd het te negeren, maar het blijft. Nu al 6 weken aan de gang!

Ik denk almaar aan hem, vlinders in me buik, nerveus als ie in de buurt is, dromen...

Ik kan er helemaal niks mee. Ik ben namelijk getrouwd. Al 7 jaar en 2 kindjes! Maarja, je kunt gewoon verliefd worden op een ander zonder dat je daar iets aan kunt doen.

Ik doe er verder niks mee en probeer afstand te houden van die ander want hij vind mij ook leuk heeft ie onlangs gezegd. En hij woont vlakbij, dus het is onvermijdelijk dat ik hem wel es tegenkom.

Is dit jullie wel eens overkomen? Wat doe je eraan? Gaat vanzelf weer over toch hoop ik? Vind het helemaal niet fijn. Waarom kan ik niet gewoon opnieuw verliefd worden op mijn eigen vent!?

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Das mooi klote dan!

Negeren is denk ik het enige wat je kunt doen en hopen dat het snel overgaat.

3. sharmila

sharmila Bekend lid

27 jan 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Oh wel heel vervelend. Zelf niet meegemaakt maar wel goed dat je het uit de weg gaat en er niks mee doet. Misschien gaat het vanzelf weer over. Ik weet het echt niet. Je relatie met je man is wel gewoon goed toch? Anders zou ik zeggen dat je daarom misschien "vatbaar" voor bent. Meid ik vind het lastig voor je. Succes ermee in ieder geval

4. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Heb het ook wel eens gehad. Ben al 17 jaar gelukkig met mijn man, waarvan 2,5 jaar gelukkig getrouwd en een kindje van 11 maanden. Maar dat zegt niets.

Ik heb er maar gewoon van genoten, want na zoveel jaar bij dezelfde partner ben ik toch echt niet meer zo verliefd als in het begin.

De spanning, het om elkaar heen draaien en dat soort dingen.

Wellicht kan je die verliefdheid gebruiken om je eigen relatie weer wat spannender te maken. Want opnieuw verliefd worden geloof ik niet zo in, maar wel het opnieuw spannend maken.

Succes en zit er niet te veel over in. Tenzij er iets fundamenteels mis is in je huidige relatie, maar dat maak ik niet op uit je bericht.

Het is iets heel normaals lijkt me.

5. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb t in mn vorige relatie gehad... Stapelgek op een vent uit t dorp waar we woonden.. En ben, de avond voor zn verjaardag bij hem geweest.. Mijn toenmalige man was op wintersport...

We hebben gezoend, hij wilde wel meer.. Maar toen riep ik ineens "hee man dat kan echt niet hoor, ik ben hartstikke getrouwd"..
    Na die wintersportvakantie, of eigenlijk tijdens al.. Heb ik besloten dat ik alleen verder wilde... de relatie met mn man leek meer op broer-zus-verhouding...

Als ik nu nog wel eens aan die vent denk, krijg ik nog wel de kriebels...

Ik heb er weinig aan gedaan.. Door mn verhuizing raakten we elkaar aardig uit t zicht.. Ik kan je niet de garantie geven dat t helemaal weg gaat.. dat is t bij mij nl. niet...

Probeer eens te achterhalen waarom je verliefd bent geworden op die ander.. Wat heeft hij ( of denk je) meer of anders te bieden dan je eigen man... uiterlijk, gedrag, nieuwsgierigheid naar iets anders....
    Misschien kom je er achter en kun je daar "mee afrekenen"..

6. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    @ Annemarie76

Tja, ik was er inderdaad 'vatbaar' voor. Ik was laatst heel ziek en toen merkte ik dat mijn eigen man niet echt met 'liefde' voor mij zorgde, echt plichtmatig zeg maar. Mijn eigen man knuffelt bijvoorbeeld nooit of ineens een kus of lieve woorden, troosten. Daar doet ie allemaal niet aan. Dat mis ik echt. Dus ik knuffel mijn kinderen extra veel he. (vinden ze gelukkig niet erg).

En als ik kijk naar die ander, dat is een compleet ander type, groter, breder, echt een man waar je in weg kunt kruipen...
    Als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik ken hem al 10 jaar en vond hem altijd al leuk, maar niet bijzonder ofzo. Toen zei hij ineens in een gesprek dat ie mij ook altijd leuk had gevonden en nog steeds en sindsdien ben ik dus verliefd.

7. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Mijn ervaring is dat eerlijk vertellen ervoor zorgt dat het het snelst over is... Of je dat wilt is jouw keuze, maar hier wordt er dan even gek over gedaan, dat is twee dagen pijnlijk, en daarna kan je erom lachen en gewoon erover praten.

8. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    heb het ook gehad, maar in die relatie zat zeker wat mis. dus na ruim een half jaar kon ik het gewoon niet meer negeren en heb ik het tegen mn man gezegd. en die deed er niks mee. nog een keer aangegeven maar weer niks. dus toen ik een jaar later zei ik ga bij je weg... wilde hij er van alles aan doen.. te laat!! nu woon ik gelukkig samen met die ander en verwachten we eind okt ons eerste kindje...
    (mn ex had achteraf een ander waar hij binnenkort mee gaat trouwen,vandaar)
    dus zeg het op tijd en hoop dat jou man er alles aan wil doen!!! want ik heb er een hele tijd heel veel verdriet van gehad!!
    succes!!!!

9. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Had je al kinderen met je ex?

10. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.554
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik ben 2 jaar verliefd geweest maar is toch over gegaan.
    Was vanmorgen bij die man en het(hij)deed me niks.Dat was in het verleden weleens anders...

11. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    phoe.. moeilijk.
    Wat voelt die man voor jou, heb je het idee dat het wederzijds is? Ik heb het zelf ook gehad, zat toen niet helemaal lekker in mijn vel en relatie liep niet super. Ik kon de gevoelens toen niet negeren, ook omdat ik wist dat hij het zelfde voelde en ben bij hem geweest en hem ook heerlijk met hem liggen zoenen.
    Omdat hij weg moest( op vakantie) zijn we niet verder gegaan maar kan niet garanderen dat dat anders ook niet was gebeurd.
    Tijdens het zoenen en daarna wist ik wel dat dit het niet was, verliefdheid is leuk maar dit was niet mijn eigen vertrouwde man.. Wij zijn daarna ook weer bijelkaar gekomen (even timeout) en ondertussen al weer bijna 8 jaar samen en 2 kindjes.
    Ik heb deze ervaring echt nodig gehad om te realiseren dat alles was ik zoek gewoon voor me staat.
    Ik hoop dat ook nooit weer verliefd te worden want het brengt veel onrust en onzekerheid met zich mee.

12. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    @Butterfly

Dus als ik dus een stapje verder ga en met hem ga zoenen dan valt het misschien wel beetje tegen en ben ik gelijk 'genezen'. Is dat niet gevaarlijk? Straks vallen we echt ontzettend hard voor elkaar en dan wordt het scheiden en al die ellende. Maarja, als ik nou niet meer gelukkig ben in de relatie die ik al heb. Ik weet effe niet wat ik moet doen dus ik doe maar niks. Nouja, ik pieker dus...:(

13. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Jeetje dat lijkt me een vreselijk dilemma!! Ik zou niet weten wat ik zou doen... Ik hoop altijd maar dat mijn oma gelijk heeft en de volgende op den duur ook scheten en boeren gaat laten en zijn zweetsokken laat slingeren ;) Om het maar even in haar woorden te zeggen...

14. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik zou echt niet verder met hem gaan, denk dat dat heel gevaarlijk is... Als je echt verliefd bent, zal het echt niet meevallen als je met hem zoent! Bovendien zal je man je dat vast ook niet in dank afnemen.

Ik waardeer het echt dat je ervoor gekozen hebt om bij je eigen man te blijven. Beter voor hem én voor je kindjes!

Ik denk dat het het beste is als je hem zoveel mogelijk probeert te ontlopen en eerlijk tegen hem (én je man) zegt dat je verliefd op hem bent en jullie omwille van je huwelijk zolang afstand moeten nemen. Dan weet hij ook waar hij aan toe is en dan is het iets makkelijker om hem niet 'zomaar tegen te komen'.

Heel veel sterkte!

15. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Ja tuurlijk gaat ie dat doen. Dat heb ik me ook al geprobeerd in te beelden hihi. Tot dusver niet echt geholpen.;)

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    #16 Omelet, 8 jul 2010
    Laatst bewerkt: 8 jul 2010
    Volgens mij wordt iedereen wel eens verliefd op een ander. Ik ben het in ieder geval ook wel eens geweest. Was in een tijd dat ik me niet begrepen voelde door mijn vriend en dan is een ander al snel gewoon heel erg leuk (gras bij de buren).
    Wat in ieder geval niet werkt is het proberen te onderdrukken. Dat werkt niet. Wat wel werkt is nadenken wat in die ander je dan zo aantrekt. Je zei het zelf al: iemand die je beschermt, die voor je zorgt. En iemand die je het gevoel geeft dat je er mag zijn (want pas daarna kreeg je gevoelens voor hem).
    Dit zijn dingen waar je met je man over zult moeten praten. Want je zit samen in een relatie en als jij ervaart dat hij wat afstandelijk is zit hij misschien wel met hetzelfde probleem/ dezelfde gevoelens. Als je er nu niet over praat en misschien hulp zoekt dan groei je echt uit elkaar. Je hebt voor elkaar gekozen, je hebt samen kindjes, het lijkt me dat dat het waard is om voor te knokken (ook al is dat niet altijd leuk of makkelijk). Lijkt me in ieder geval een betere oplossing dan te gaan zoenen met die ander.

17. Chai

Chai Niet meer actief

Ik snapniet wat mensen zo leuk vinden altijd aandat hele verliefd zijn gebeuren.
    Toen ik en mijn vriend elkaar 6 jaar geleden net konden moest ik bijna kotsen van zenuwachtigheid als ik hem ging zien en alles voelde nog heel erg onwennig!
    Ik ben blij dat we nu beste maatjes zijn en lekker onzelf kunnen zijn bij elkaar.

Als je verliefd bent op een ander zit er toch iets niet goed in je relatie.
    Ik vind het helemaal nietzo normaal of vanzelfsprekend dat je zo nu en dan is verliefd word op een ander.
    Mij is het athans nooit gebeurd.

Je moet jezelf nagaan of je hem alleen gewoon heel leuk vind of echt verliefd bent.
    Als het het laaste is denk ik dat je erniet omheenkan, eerlijk aan je man opbiechten en beslissingen nemen zou ik zeggen.

18. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    JuJu, vind ik ook...

Ik denk ook de andere man zoveel mogelijk negeren en praten met je eigen man! (Dat hij veranderd/zich aanpast anders gaat het een keer fout...)

Sterkte..

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.922
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Niets mee doen, zou mijn advies zijn. Je projecteert nu de dingen die je in je eigen man mist op hem. Je bent denk ik voor een deel ook verliefd op een soort droombeeld. Zeker omdat het pas kwam, toen hij vertelde dat hij gevoelens voor jou heeft. Zo van een afstandje, denk ik niet dat een relatie met die ander (als het zo ver zou komen) iets zou worden.
    Ik zou het trouwens ook niet aan je man vertellen. Waarom hem hiermeer lastig vallen? Wat bereik je ermee behalve verwijten en verdriet?

Volgens mij kun je beter proberen aan de relatie met je man te werken. Gaan jullie misschien op vakantie de komende zomer? Ik vind dat vaak toch wel weer een oppepper geven aan een relatie. Je bent lekker met elkaar en je gezin bezig, geen werk, huishouden of andere afleiding. Dan kun je veel meer van elkaar genieten.
    En anders gewoon proberen dat vakantiegevoel op een andere manier te krijgen. Een dagje naar het strand / bos of iets dergelijks. 's Avonds lekker buiten de deur eten.

Ik denk dat werken aan de relatie met je man beter helpt om van je verliefdheid af te komen, dan 'uitproberen' hoe die andere man bevalt.

20. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    dit zegt volgens mij alles. je mist iets thuis en je weet zeker, voor je gevoel dan, dat je het bij hem wel zult ( kunnen ) krijgen. je idealiseerd de boel en je fantasie neemt een loopje met je. voordat hij iets gezegd had was het een normale leuke vent, niks meer niks minder. dit is de valkuil waar veel mensen in terrecht komen als de relatie een beetje een sleur begint te worden, aan het eind van het verhaal zijn er veel gekwetsten en bleek de verliefdheid toch niet heftig te zijn en de man tegen te vallen. je bent waarschijnlijk verliefd op het verliefde gevoel omdat je dat tekort komt nu.

ik denk dat wat al gezegd is hierboven het zaak is te werken aan je relatie. ( als je dat nog wilt uiteraard )

Deel Deze Pagina