Zoals ik het heb begrepen uit de folder van het zh en de website van de rijksoverheid, dan geld er een identicatieplicht vanaf 14 jaar op de "normale" dingen, maar in de zorg (zh, ha etc) is het verplicht ook beneden de 14 jaar. Ik vind het zelf een beetje onzin voor een baby, aangezien die zo snel veranderen. Maar goed, ik zal er eentje laten maken, dan is dat maar weer geregeld. We moeten de komende tijd nog een paar keer naar het zh, dus wil niet graag de rekening betalen. Bedankt voor jullie reacties
In een ziekenhuis moet je ook onder de 14 een geldige legitimatie hebben, dat dit niet in alle ziekenhuizen ook gevraagd wordt neemt niet weg dat het verplicht is toch? Voor 30-60 euro ben je klaar voor 5 jaar, dit is voor mij al een reden om een paspoort aan te schaffen .
Na 1 jaar kunnen ze je ID kaart weigeren omdat het kind niet meer herkenbaar is Het gaat erom dat ziekenhuizen en andere instellingen onnodig erg ingewikkeld doen met vooral heel jonge kinderen. In alle zorginstelling waar ik mee te maken heb gehad werd het zelfde protocol in gevoerd: eerste maal (bij aanmaken id in ziekenhuisinformatiesysteem) kind kunnen identificeren als kind van de verzekerde (kind is namelijk geen polishouder). Dit kan gedaan worden door aangifte of trouwboekje. In combinatie met identificatie ouders + BSN nummer kind. De foto van het kind wordt vastgelegd in het ZIS. Ik vind het werkelijk van de zotte dat er nog altijd instellingen zijn die zo verschrikkelijk klant onvriendelijk zijn.
Hier is het in 4 ziekenhuizen sinds dit jaar extra scherp vanwege.de.zorgverzekering die dan niet moeilijk meer kunnen doen. Er word blijkbaar erg veel gefraudeerd met kinderen